Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juoko joku oikeasti alkoholia maun takia?

Vierailija
21.06.2017 |

En ymmärrä ihmisiä jotka juo esim muutaman oluen saunan kanssa tai pari lasia viiniä ruuan kanssa. Kun eihän se käy päähän yhtään ja jää vaan paska fiilis sekä tekee mieli juoda enemmän. Ja vaikea uskoa että kukaan maun takia joisi oikeasti alkoholia. Kyllä jos juodaan niin juodaan kunnolla.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon pelkästään maun takia. Inhoan sitä tunnetta kun se menee päähän. Siksi juonkin vain max. kaksi annosta ja tosi tosi hitaasti.

Vierailija
2/43 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni on alkoholisti ja hän juo joka päivä (kyllä, joka päivä) vähintään 12 kaljaa. Kysyin kerran miksi hän juo kaljaa ja vastaus oli "sen maun takia".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että. Eli välillä on kiva saada hiprakka päälle ja silloin juon tietysti enemmän. En toki mitä tahansa, vaan jotain mielestäni hyvänmakuista. Sitten taas toisilla kerroilla haluan ottaa vain sen yhden viinilasillisen tai siiderin maun vuoksi, enkä halua humaltua. Olen ollut jo pari vuotta putkeen joko raskaana tai imettänyt, joten jälkimmäinen tapa on nyt ollut suosiossa (paitsi tietenkin raskaana ollessa) enkä oikeastaan ole muuta kaivannutkaan. 

Vierailija
4/43 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti, yksi kylmä olut maistuu uskomattoman hyvältä sopivassa tilanteessa. Samoin lasillinen punaviiniä sopivan ruuan kanssa. Alkoholittomat versiot tai ykkösoluet eivät anna samaa elämystä.

Vierailija
5/43 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En alkoholia, mutta olutta ja viiniä juon maun takia.

Vierailija
6/43 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekä että. Eli välillä on kiva saada hiprakka päälle ja silloin juon tietysti enemmän. En toki mitä tahansa, vaan jotain mielestäni hyvänmakuista. Sitten taas toisilla kerroilla haluan ottaa vain sen yhden viinilasillisen tai siiderin maun vuoksi, enkä halua humaltua. Olen ollut jo pari vuotta putkeen joko raskaana tai imettänyt, joten jälkimmäinen tapa on nyt ollut suosiossa (paitsi tietenkin raskaana ollessa) enkä oikeastaan ole muuta kaivannutkaan. 

Yksi viinilasi tai sidukka riittää jo siihen, että alat humaltua. Halusit sitten myöntää sen tai et. Sehän sen alkoholin funktio on.

1-2 annosta on juuri se turhista turhin määrä, joka tekee ainoastaan hölmön olon, estää rentoutumisen eikä riitä hulluttelu-vaihteen käynnistymiseen.

Vierailija
7/43 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi viinilasi tai sidukka riittää jo siihen, että alat humaltua. Halusit sitten myöntää sen tai et. Sehän sen alkoholin funktio on.

1-2 annosta on juuri se turhista turhin määrä, joka tekee ainoastaan hölmön olon, estää rentoutumisen eikä riitä hulluttelu-vaihteen käynnistymiseen.

Ei kyllä 1-2 annoksesta humallu ja autoakin voi ajaa hyvin vielä.

Vierailija
8/43 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain suomalainen voi edes kysyä tällaisen kysymyksen.

Vierailija
9/43 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, ihan miten haluat, mutta en kuitenkaan tunne itseäni tuon yhden lasillisen jälkeen yhtään humaltuneeksi, joten juomiseni tuossa tapauksessa perustuu vain ja ainoastaan makuun. Se että voin lääketieteellisessä mielessä olla juovuksissa, on sitten toinen juttu. Ymmärsin että tässä haetaan nyt kuitenkin sellaisia arkikokemuksia asiasta. 

Vierailija
10/43 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo pitkään yrittänyt löytää alkoholitonta kossua. Koska ei ole löytynyt, joudun juomaan tavallista.

Vierailija
11/43 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä juon maun takia punaviiniä ja valkoviiniä, maistuvat hyvältä erityisesti ruuan kanssa nautittuna. Rentoutumistarkoituksessa eli lievää humalaa hakiessa saatan juoda myös viiniä, tai sitten lonkeron tai kaksi. Juon maun vuoksi ja joskus juon humaltuakseni. En enää jaksa näin kolmekymppisenä mitään perskännejä vedellä, ei se oo hauskaa.

Vierailija
12/43 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun jaa oliko tämänkin aloituksen tarkoitus vaan kauhistella ja kertoa että "ei se sulla kuitenkaan  jää yhteen lasilliseen" tai "humallut kyllä siitä lasillisestakin".

Vierailija
13/43 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tätä kysyy ei ole maistanu parhaita single malt viskejä tai täyteläisimpiä punaviinejä. Näitä voi juoda VAIN maun takia : ovat tyypillisesti herkullisuudessaan niin raskaita juoda että tippumisaste on kaukana vetisestä keppanasta mitä voi vetää kuin vettä. Saa tehdä todella kovin duunia että näillä saa kännin vedettyä.

Vierailija
14/43 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itse juot? Ja etkö siis pidä sen juomasi mausta?

Vierailija
15/43 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo pitkään yrittänyt löytää alkoholitonta kossua. Koska ei ole löytynyt, joudun juomaan tavallista.

Kossuahan juuri juodaan maun takia. Se kun on perusvotkaa jossa on vähän tavallista enemmän sokeria.

Vierailija
16/43 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että. Pari kertaa vuodessa haluan ihan kunnon kännit ja silloin maku on täysin sivuasia. Halvimmalla keskikaljalla yleensä mennään.

Mutta nautin oikeasti tiettyjen punaviinien, Islayn saaren mallasviskien sekä esim. Limoncellon mausta. Näitä en juo koskaan suuria määriä vaan yleensä 1 annoksen kerrallaan, viiniä joskus ruoan kanssa 2 lasia.

Vierailija
17/43 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kyllä juo mitään viskejä tai kossua raakana, ne maistuu pahalta. Viini esimerkiksi taas maistuu hyvältä, sitä juon. Drinkkejä juon jos ne maistuu hyvältä, ihan sama onnko niissä kossua, viskiä tai molempia. En mä halua juoda mitään pahan makuista. Teininä ja nuorena sain ihan tarpeekseni siitä että juotiin sitä mitä oli saatavilla vaikka olis maistunut sappinesteeltä.

Vierailija
18/43 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...sekä tekee mieli juoda enemmän. Ja vaikea uskoa että kukaan maun takia joisi oikeasti alkoholia. Kyllä jos juodaan niin juodaan kunnolla.

Todellakin juon alkoholia eli viiniä vain maun vuoksi, eikä tee mieli juoda enemmän. En varmaan ole alkkis...

Vierailija
19/43 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kossuahan juuri juodaan maun takia. Se kun on perusvotkaa jossa on vähän tavallista enemmän sokeria.

Koskenkorva on kyllä helvetin pahaa niinkun muutkin suomi viinat yleensä on.

Vierailija
20/43 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus muutaman kuukauden täysin ilman alkoholia, ei vain tullut juotua sairaalareissun jälkeen. Ja sitten kun jonain iltana otin pikkulasin,  12cl punaviiniä ruoan kanssa, niin kylläpä muuten hämmästyttävästi nousi päähän. Normaalisti tuo määrä ei tunnu missään, mutta nyt oli olo kuin teini-ikäisenä kun ensi kerran maistoin alkoholia. Oikeastaan aika hauska, miten pienestä määrästä voi tulla huppeliin.

Muutenkaan en kyllä käytä määrällisesti kovin paljoa, korkeintaan 1-2 ravintola-annosta kerralla, mutta aika usein, useita kertoja viikossa. Ei minulle siitä mitään tarvetta edes tule juoda enempää, juuri lasi viiniä tai tuoppi olutta on minulle sopiva määrä, työpäivän jälkeen kotiin mennessä.