Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten persuille käy ensi vaaleissa, kun vanha kenttäväki on soinislaisia ja Halla-ahon valtaan äänestäneet näitä netissä toimivia

Vierailija
21.06.2017 |

Onko Halla-ahon liikkeellä ketään, joka viitsii tehdä sellaista jalkatyötä, mitä ei voi hoitaa netissä? Soinin kannattajat ovat ihan toisenlaisia toimijoita ja rahakin tulee säätiöltä.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuilta menee seuraavissa vaaleissa läpi viisi henkilöä. Irrottautuneista ehkä kolme.

Vierailija
2/38 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päättelet että PerSujen kenttäväki olisi edelleen soinilaisia? Puolueen kannatus puoliintui hampaattoman hallitustyön ansiosta ja nyt syylliset ovat lähteneet. Eiköhän kenttäväellä ole uutta intoa kehittää entistä uljaampaa puoluetta, eikä monikaan tunne sympatiaa kaikki periaatteensa myyneitä loikkareita kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän käy tuollaisen porukan vääjäämätön kohtalo. Ehkä muutama pääsee hyvään virkaan ennen sitä...

Vierailija
4/38 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persuilta menee seuraavissa vaaleissa läpi viisi henkilöä. Irrottautuneista ehkä kolme.

Minä en usko että Siniseltä unelmalta menisi läpi yhtään ehdokasta. Puolueella ei yksinkertaisesti ole paikkaa puoluekartalla, koska kaikki mitä he edustivat äänestäjilleen on hylätty ja äänestäjät petetty. Soini siirtyy palkkiovirkaan, eihän hän muuten olisi luopunut puheenjohtajuudesta ja muiden ministerien äänestäjät äänestivät viimeksi perussuomalaisia arvoja, ei sinisen unelman. Mitä ne sitten leinevätkään.

Vierailija
5/38 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole persu, en kokoomuslainen, en keskustalainenkaan (luoja paratkoon), mutta olen kyllä ollut erittäin ihmeissäni viime päivien hallitussekoilujen äärellä. En voi vieläkään käsittää, miten on laillisesti mahdollista tuollainen yhtäkkinen uuden puolueen pystyynlaittaminen ja vielä niin, että istuvat hallituksessa ilman ensimmäistäkään kansalaisen ääntä? Puhumattakaan siitä, miten törkeää äänestäjiä kohtaan on se, että demokraattisesti valitun uuden puheenjohtajan takia tehdään tuollainen kupru. Ja vielä niin, että siinä on nämä hallituksen rosvot mukana juonittelemassa. 

Ja tämä kaikki on julkisesti tiedossa, mutta asia on ilmeisesti ok kun ei siitä sitten sen enempää. Mun moraaliin ja laillisuuden tajuun tämä ei vain mene. Poliitikot siis saavat ilmeisesti kähmiä selän takana niin paljon kuin sielu sietää, eikä se haittaa yhtään mitään? Mä oon aina luullut, että niitten pitäisi oikeasti ajaa kansalaisten etua eikä omaansa. Oon näköjään ollut pahasti väärässä. 

Ja oikeasti toivon, että tää sininen tulevaisuus ei saa kannattajakortteja tarpeeksi. Miten kukaan itseään kunnioittava ihminen, jolla on edes jonkinlaista selkärankaa,  voi lähteä tuollaiseen joukkoon mukaan? 

Vierailija
6/38 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en usko että Siniseltä unelmalta menisi läpi yhtään ehdokasta. Puolueella ei yksinkertaisesti ole paikkaa puoluekartalla, koska kaikki mitä he edustivat äänestäjilleen on hylätty ja äänestäjät petetty. Soini siirtyy palkkiovirkaan, eihän hän muuten olisi luopunut puheenjohtajuudesta ja muiden ministerien äänestäjät äänestivät viimeksi perussuomalaisia arvoja, ei sinisen unelman. Mitä ne sitten leinevätkään.

Päinvastoin, huomaatte varmaan että koko oppositio heittää edelleen sontaa täydeltä laidalta soinilaisten niskaan ja yhtäkkiä se persuihin jäänyt nuivaosasto kelpaa yhteistyökumppaniksi vaikka aiemmin oli vuosia vaadittu soinia heittämään nuo puolueesta. 

Tämä äkillinen mielenmuutos johtuu just siitä että soinilaiset on samalla äänestäjäapajalla kuin vasurit ja muu oppositio kun taas halliksen persut vetoavat ihan omanlaisiinsa äänestäjiin. Näin äkkiä ne opposition ns. arvot unohtuvat kun oma etu on kyseessä.

Vierailija
7/38 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihan oli uutisista että piiritason toimijat pysyvät suurimmalta osin PSlle uskollisina ja kunnioittavat puoluekokouksen päätöstä.

Kun uuvatit pari vuotta esittävät esimerkillistä syvenevän EU-integraation jeesmiestä niin se voi monikin kenttätason entinen soinilainen muuttaa kantaansa.

Vierailija
8/38 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Preidentivaaleissa tulivat kolmanneksi. Aika hyvin kun ehdokas oli mitä oli. Mestari olisi haastanut toiselle kierrokselle pääsystä.

Vierailija
9/38 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole persu, en kokoomuslainen, en keskustalainenkaan (luoja paratkoon), mutta olen kyllä ollut erittäin ihmeissäni viime päivien hallitussekoilujen äärellä. En voi vieläkään käsittää, miten on laillisesti mahdollista tuollainen yhtäkkinen uuden puolueen pystyynlaittaminen ja vielä niin, että istuvat hallituksessa ilman ensimmäistäkään kansalaisen ääntä? Puhumattakaan siitä, miten törkeää äänestäjiä kohtaan on se, että demokraattisesti valitun uuden puheenjohtajan takia tehdään tuollainen kupru. Ja vielä niin, että siinä on nämä hallituksen rosvot mukana juonittelemassa. 

Ja tämä kaikki on julkisesti tiedossa, mutta asia on ilmeisesti ok kun ei siitä sitten sen enempää. Mun moraaliin ja laillisuuden tajuun tämä ei vain mene. Poliitikot siis saavat ilmeisesti kähmiä selän takana niin paljon kuin sielu sietää, eikä se haittaa yhtään mitään? Mä oon aina luullut, että niitten pitäisi oikeasti ajaa kansalaisten etua eikä omaansa. Oon näköjään ollut pahasti väärässä. 

Ja oikeasti toivon, että tää sininen tulevaisuus ei saa kannattajakortteja tarpeeksi. Miten kukaan itseään kunnioittava ihminen, jolla on edes jonkinlaista selkärankaa,  voi lähteä tuollaiseen joukkoon mukaan? 

Minäkin olen kiinnittänyt tähän huomiota ja kirjoittanutkin siitä aiemmin.

Nykyinen järjestelmämme mahdollistaa laillisen vallankaappauksen.

Teoriassa seuraavien vaalien jälkeen koko hallitus voisi erota omista puolueistaan ja perustaa uuden natsipuolueen, mikä alkaa ajamaan täysin erilaista agendaa, kuin millä heidät on sisään äänestetty.

Sinisten ministerisalkut yhteensä 0:lla vaaleissa kerätyllä äänellä todistavat tämän olevan mahdollista.

Vierailija
10/38 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kepun kanssa vaaliliitto niin voi hyvinkin mennä läpi muutama. Kysymys vaan kuuluu että kumpi tässä hyötyy ja luultavasti se on kepu. Helsingissä Terho ja Niinistö voivat toki vetää kepullekin kannatusta mikä lienee tavoite muualla taas luultavasti toisinpäin. Lisäksi tietysti Soini voi mennä ehdolle espooseen.

Vierailija
11/38 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä päättelet että PerSujen kenttäväki olisi edelleen soinilaisia? Puolueen kannatus puoliintui hampaattoman hallitustyön ansiosta ja nyt syylliset ovat lähteneet. Eiköhän kenttäväellä ole uutta intoa kehittää entistä uljaampaa puoluetta, eikä monikaan tunne sympatiaa kaikki periaatteensa myyneitä loikkareita kohtaan.

Hampaattoman? Hallituksessa hoidetaan koko maan asioita eikä kiilloteta kitisevän nettisaivartelijan egoa.

Uuden uljaan persun jos joskus näkisi. Vuodessa nuo eivät ole saaneet muuta aikaan kuin solvauksia sinisiin lähteneille. Tästä on persujen hyvä lähteä seuraaviin vaaleihin pyrkimään hallitukseen kun on osoitettu oma totaalinen yhteistyökyvyttömyys ja luotettavuuden puute, tai siis eihän persut pyri hallitukseen kun siellä joutuu tekemään jotain.

Persut on kuin brexit, eli ääneen vaaditaan ties mitä älyttömyyksiä samalla peläten että äänestäjät äänestävät niin paljon että joutuu joskus vastaamaan sekopäisistä vaatimuksistaan hallituksesssa.

Vierailija
12/38 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kepun kanssa vaaliliitto niin voi hyvinkin mennä läpi muutama. Kysymys vaan kuuluu että kumpi tässä hyötyy ja luultavasti se on kepu. Helsingissä Terho ja Niinistö voivat toki vetää kepullekin kannatusta mikä lienee tavoite muualla taas luultavasti toisinpäin. Lisäksi tietysti Soini voi mennä ehdolle espooseen.

loikkareille voisi sopiakin mutta kepulle? persut kurmootti kepulaisia ankarasti ekalla jytkyllään ja kepulla on varmasti omia innokaita junnuja odottamassa paikkaansa auringossa. miksi he antaisivat koneistonsa ja paikkansa joillekin loikkaripersuille?

Vierailija
13/38 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Preidentivaaleissa tulivat kolmanneksi. Aika hyvin kun ehdokas oli mitä oli. Mestari olisi haastanut toiselle kierrokselle pääsystä.

Presindentin vaaleissa ei pronssimitalia jaettu ja täytyy ottaa oikeasti huomioon että ne vaalit eivät oikeasti kerro puolueiden kannatuksesta juuri mitään. Tuolla logiikalla Kokoomus voisi pistää yksin hallituksen pystyyn ja demarit olisi varsinainen takiaispuolue toisinkuin todellisuudessa nyt on.

Henkilövaaleissa persut saivat porukkansa äänestämään ajatusten tonava lauraa ja vihreistä osa äänesti haavistoa osa niinistöä ja sama demareilla. Eli kyllähän ne persut noissa vaaleissa olivat "kokoaan suurempi" menestyjä ja totuus valkenee kyllä seuraavissa vaaleissa.

Vierailija
14/38 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uuden uljaan persun jos joskus näkisi. Vuodessa nuo eivät ole saaneet muuta aikaan kuin solvauksia sinisiin lähteneille.

Mitä RKP on saanut aikaan? Mitä KD on saanut aikaan? Mitä Vihreät on saanut aikaan? Mitä Vasemmisto on saanut aikaan? Mitä SDP on saanut aikaan?

Vierailija
15/38 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

loikkareille voisi sopiakin mutta kepulle? persut kurmootti kepulaisia ankarasti ekalla jytkyllään ja kepulla on varmasti omia innokaita junnuja odottamassa paikkaansa auringossa. miksi he antaisivat koneistonsa ja paikkansa joillekin loikkaripersuille?

Gallupit eivät lupaa kummoisia kepullekaan ja helsinki on aina kepulle vaikea paikka, joten perusteet ovat kunnossa. Helsingissä tuurilla kepulainen läpi sinisten vetämänä ja muualla siniset tuovat marginaaliääniä kepun laariin.

Vierailija
16/38 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen kiinnittänyt tähän huomiota ja kirjoittanutkin siitä aiemmin.

Nykyinen järjestelmämme mahdollistaa laillisen vallankaappauksen.

Teoriassa seuraavien vaalien jälkeen koko hallitus voisi erota omista puolueistaan ja perustaa uuden natsipuolueen, mikä alkaa ajamaan täysin erilaista agendaa, kuin millä heidät on sisään äänestetty.

Sinisten ministerisalkut yhteensä 0:lla vaaleissa kerätyllä äänellä todistavat tämän olevan mahdollista.

Samaa ihmettelen. Muualla Euroopassa vanhemmissa demokratioissa hallitus olisi ollut tiensä päässä ajat sitten. Suomi muistuttaakin Itä-Euroopan uusia "demokratioita", jossa ei näytä poliittinen kulttuuri muuttuvan miksikään oli EU:ta tai ei.

Vierailija
17/38 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uuden uljaan persun jos joskus näkisi. Vuodessa nuo eivät ole saaneet muuta aikaan kuin solvauksia sinisiin lähteneille.

Mitä RKP on saanut aikaan? Mitä KD on saanut aikaan? Mitä Vihreät on saanut aikaan? Mitä Vasemmisto on saanut aikaan? Mitä SDP on saanut aikaan?

SDP on saanut aikaan kannatuksen nousun olemalla hiljaa, vihreät ovat olleet itseasiassa ihan hyviä oppositiossa ja kritiikissään. Monia asioita on pitänyt muuttaa hallituksen esityksissä ja epäkohtia löytynyt. Persujen kritiikki on kohdistunut - no sanotaanko että ei ehkä siihen kaikista tärkeimpään asiaan ja sinisten haukkumiseen.

Vierailija
18/38 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Presindentin vaaleissa ei pronssimitalia jaettu ja täytyy ottaa oikeasti huomioon että ne vaalit eivät oikeasti kerro puolueiden kannatuksesta juuri mitään. Tuolla logiikalla Kokoomus voisi pistää yksin hallituksen pystyyn ja demarit olisi varsinainen takiaispuolue toisinkuin todellisuudessa nyt on.

Henkilövaaleissa persut saivat porukkansa äänestämään ajatusten tonava lauraa ja vihreistä osa äänesti haavistoa osa niinistöä ja sama demareilla. Eli kyllähän ne persut noissa vaaleissa olivat "kokoaan suurempi" menestyjä ja totuus valkenee kyllä seuraavissa vaaleissa.

Persujen ehdokas tuli kolmanneksi, ja kumma kyllä äänisaalis oli melko lähellä sitä mitä persut saavat puoluegallupeissa.

Vierailija
19/38 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti. Ei tule jytkyä vaan kengän kuva persuuksiin, kun niiden äänestäjiä ei kiinnosta äänestäminen. Soini menee EU:hun ja nauraa matkalla pankkiin. Sieltä on sitten turvallista räksyttää. Näytöt kun on aika heikot.

Vierailija
20/38 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekö esim P*skapussi Tillanen, Ilja Janezkivitsi tai Junes Loka läpi ja miltä listalta? Reformi, Persut vai joku muu? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi