Ostanko epilaattorin? Tekeekö sillä mitään ja sattuuko paljon?
Vanhat keskustelut aiheesta olivat niin vanhoja, että uudet mallit voivat olla aivan erilaisia ominaisuuksiltaan. Kertokaa, kannattaako hankkia. Alapääkarvat ovat suurin aihealue, sääret ja kainalot saan helposti höylällä.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
No miksi kukaan maksaa satoja euroja epilaattorista, jos ajaa sillä vain säärikarvat jotka voi muutamassa sekunnissa höylätä ilmaiseksi?
Satoja euroja? Mun Braunini maksoi muutaman kympin ja on ihan riittävän hyvä peli. Ja epiloin sääreni siksi, ettei tarvitsisi höyläillä joka päivä. Se ärsyttää ihoa paljon enemmän ja on muutenkin ärsyttävää hommaa haavoineen päivineen. Ja maksaahan ne höylätkin. Ei se nyt ihan ilmaista ole. Varsinkaan, jos joskus vaihtaa sitä höylääkin.
No minä epiloin nimenomaan sääret ja käsivarret. Paljon höyläämistä parempi tulos ja pysyy pitkään. Kun ostin tuon laitteen niin suunnitelmissa oli epiloida myös kainalot ja alapää, mutta en ole 3 vuodessa uskaltanut vielä. Välillä kokeilen varovasti ja sattuu niin penteleesti!
Vierailija kirjoitti:
No miksi kukaan maksaa satoja euroja epilaattorista, jos ajaa sillä vain säärikarvat jotka voi muutamassa sekunnissa höylätä ilmaiseksi?
No ei maksa satoja euroja. Satasen paikkeilla taisi olla Braunin silk epil 9. Ihan eri asia sileät, epiloidut sääret kuin "sileät" höylätyt. Epiloida ei myöskään tarvi päivän tai parin välein. Lisäksi kaikilla ei ole säärikarvoja niin vähän, että höylääminen kestäisi vain muutaman sekunnin. Höylätkin muuten maksaa.
Aluksi sattui ihan sikana, kun epiloin sääriä, mutta tosiaan nyt ei tunnu juuri miltään. Käytän sitä aina suihkun jälkeen, niin iho on vähän pehmeämpi. Myöskin bikinirajasta olen epiloinut, mutta en kyllä kauhean läheltä tuheroa. Se sattuu muuten sitten järkyttävän paljon!
Olen poistattanut valohoidolla ja laserilla karvoja aikaisemmin sääristä ja kainaloista, joten ehkä karvoja oli vähän vähemmän. Sääret sattuu vähiten eikä mulla ole tullut sisäänkasvaneita karvoja sääriin. Bikinirajasta poistan pinseteillä karvoja ja ne tuppaa kasvamaan sisään. Helpottuuko se ajanmyötä, jos vain vuosikausia nyppii?
Nyt olen pari kertaa epiloinut myös kainalot. Eka kerta oli aivan tuskaa, toinen jo helpompi. Jälki on niin mukava, että aion ehdottomasti jatkaa. Sheivatessa jäi kainaloihin aina semmoiset tummat pisteet kuitenkin....
Sääriin en voisi enää muuta kuvitella käyttäväni. Viikon välein kun epiloi, niin on koko ajan sileät sääret. Ihan alussa se kyllä käy kipeää, mutta ällistyttävän nopeasti ainakin omat koipeni tottuivat ja nyt ei tunnu missään. Kainalot ajan höylällä ja sillä siistin myös alapään. Niiden epilointia en halua edes ajatella...