Ostanko epilaattorin? Tekeekö sillä mitään ja sattuuko paljon?
Vanhat keskustelut aiheesta olivat niin vanhoja, että uudet mallit voivat olla aivan erilaisia ominaisuuksiltaan. Kertokaa, kannattaako hankkia. Alapääkarvat ovat suurin aihealue, sääret ja kainalot saan helposti höylällä.
Kommentit (26)
Alapäätä en kyllä pysty epiloimaan, ajatuskin kauhistuttaa. Mutta sääriin tosi hyvä.
Miksi alapääkarvat pitää saada pois?
Sattuu se aluksi ihan perkeleellisesti, mutta iho tottuu kun epiloi useamman kerran ja sitten ei enää satu. Minullakaan ei tosin kestä tulos kolmea viikkoa, vaan alle viikon. Osa karvoista katkeaa ja osa taas on sellaisessa kasvuvaiheessa, että ne ei ole epiloidessa pinnassa vaan tulevat pintaan esim. kaksi päivää myöhemmin.
Onko kukaan käyttänyt tuota alapääkarvoitukseen? Höylälläkö kaikki ajaa? Olen kuvitellut tuon epilaattorin olevan juuri siihen tarkoitettu.
Ap
Mä käytän epilaattoria vain kainaloihin. En voisi kuvitellakaan ikinä enää käyttäväni höylää kainaloihin, erehdyin pari vuotta sitten lomareissulla höyläämään ja voi luoja sitä pistelyä kun teräväreunaiset karvat kutittivat kasvaessaan! Sääriin en oikein viitsi kun niin harvoin olen paljain säärin, ja alapääalueelle taas sattuu liikaa. Kyllä se kainaloihinkin alussa sattui, mutta nopeasti totuin. Nyt ei tunnu enää yhtään miltään.
Älä osta halvinta tai toisiksi halvinta. Braun 5 sarja ja ylöspäin on jees.
Sääriin ok mutta alapäähän...hui kauhistus
Sääriin käytän ja siihen tosi hyvä. Tulee kyllä koivet täyteen punaisia näppylöitä, mutta katoavat tunnin sisään. Alapäähäni en ikimaailmassa käyttäisi epilaattoria. Kainalotkin on nopeampaa ja helpompaa kylmävahaliuskoilla.
Käytän pelkästään sääriin, kainalot ja alapää, en ikinä edes kuvittelisi asiaa! Ai kauhistus....
Minulle tulee epiloinnista sisäänpäin kasvaneita karvoja. :( Osaako kukaan sanoa kuinka näitä voisi ehkäistä?
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulee epiloinnista sisäänpäin kasvaneita karvoja. :( Osaako kukaan sanoa kuinka näitä voisi ehkäistä?
Kuorimalla (kuorintakinnas on hyvä) ja rasvaamalla ihoa. Tosin kaikilla ei auta mikään, on kai sekin vain yksilöllinen ominaisuus
Olen kerran kokeillut alapäähän. Lopputuloksena verta vuotava ruhjeilla oleva kipeä haarukka, ei enää ikinä.
Jalkoihin jees.
Mä en pystynyt käyttämään edes kainaloihin :D Mulla tosin on karvat kuin rautalankaa. Verta tuli ja kipu oli hidasta ja repivää. Säärissä ja käsivarsissa hyvä. Bikinirajalta nypin, muuten sheivaan. Brassisokeroinnissa sain verenpurkaumia nivusiin (?!) ja se jätti pienet traumat. En menis samalle tekijälle ainakaan enää.
Olen käyttänyt epilaattoria varmaan viimeiset 10 vuotta. Käytän epilaattoria säärien ja joskus kainaloiden ajeluun. Sopii mielestäni säärten ajeluun erinomaisesti ja kipuun tottuu äkkiä.
Bikinirajan epiloiminen sattuu ihan perkeleesti. Joskus sain siistittyä epiloimalla, mutta siinä tuli irvisteltyä, kiroiltua ja itkettyä aika lailla. Toki jos on korkea kipukynnys niin siitä vaan.
Ihan loistava, ilman ei enää pärjäisi vaikka epilaattorikin täyttää jo 12 vuotta 😁. Kaikki karvat ovat epilaattori muuten, mutta sääriä välillä myös vahalla kun nuo heikot karvat ei lähde epilaattorin mukaan ja ylähuuli tietenkin vahalla. Viikon (talvisin kahden) välein otan ja kipeää tekee vain silloin kun kuukautiset on alkamaisillaan, muuten vertaisin hierontaan.
No miksi kukaan maksaa satoja euroja epilaattorista, jos ajaa sillä vain säärikarvat jotka voi muutamassa sekunnissa höylätä ilmaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Voikohan epilaattorilla "ajaa" partakarvoja?
Minulla pcos.n aiheuttamana melko paljon kasvaa karvaa leuassa, ja nyppiminen vie aikaa joten laiskuuttani olen höylännyt mikä taas aiheuttaa jäätävän sängen joka päivä.
Joku tuossa aiemmin sanoi vetävänsä partakarvat vahaliuskoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voikohan epilaattorilla "ajaa" partakarvoja?
Minulla pcos.n aiheuttamana melko paljon kasvaa karvaa leuassa, ja nyppiminen vie aikaa joten laiskuuttani olen höylännyt mikä taas aiheuttaa jäätävän sängen joka päivä.Joku tuossa aiemmin sanoi vetävänsä partakarvat vahaliuskoilla.
Oon kokeillu vahaliuskoja ei tapahdu muuta, kuin tulee punainen iho. Partakarvat on edelleen naamassa. Ne on niin paksuja ettei vahaliuskat niille mitään mahda. Ja ylipäätään en niitä hirveän pitkäksi halua päästää joten sitä lyhyttä paksua sänkeä ei liuskat irrota.
On ihanaa, kun ei tarvitse olla koko ajan höyläämässä kinttuja ja kainaloita kesällä!
Ensimmäiset kaksi täyttä säärien epilointikertaa olivat aika killerit, mutta nykyään ei edes huomaa. On itse asiassa niin kivutonta, että olen monesti miettinyt että nyppiikö se laite enää niitä ollenkaan. Kyllähän nyppii, on vaan tottunut.
Kainalotkin sattuivat aluksi aika paljon, mutta nyt se on oikeastaan vain niiden tiukemmin kiinni olevien kohdalla kivuliasta. Mieluummin epiloin kuin höylään ja nuo vahajutut eivät ole koskaan meikäläisen taitotasolle nousseet.
Häpyalueen epilointi sattuu taas enemmän kuin kaikki maailman kivut yhteensä. Ekan kerran kun kokeilin, vedet silmissä taistelin loppuun ajatuksena, että siihen tottuu. No eipäs totu. Taitaa noilla seuduilla olla vähän herkempi tunto. Kipu tosin on yksilöllistä, voi olla, että sinulla ei "siellä" tunnu mitään. Nykyään vaan vähän "siistin" siitä strategisten alueiden ympäriltä ja action-alueen vain höylään.
Kipua voi lievittää vaikka pyyhkeisiin käärityillä kylmäkalleilla etukäteen ("puuduttaa" pikkuisen) tai epiloimalla lämpimän suihkun tai saunan jälkeen. Mutta ihan turhaan. Pyyhe suuhun ja anna mennä vaan, kauneuden eteen täytyy kärsiä, sano mummokin kun vesivaraajan hajottua pesi hiusvärin päästäni jääkylmällä vedellä.
Braunin 9-sarjalaisessa tulee ainakin sellainen harjauspää mukana, sillä on hyvä ENNEN epilointia vähän hinkata kuollutta solukkoa iholta.
Itse tykkään kovasti. Lupausten mukaan epilointitulos kestäisi 3 viikkoa, mutta ei se oikeasti pidä paikkaansa. Ainakin minulla osa karvoista katkeaa, ja viikon epilointiväli on sopiva. Tuolloin aina vain osa karvoista on ehtinyt kasvaa. Epilointi on siitä mukavaa, että uudet karvat ovat sileitä ja pehmeitä, eikä siis tule sänkeä, ja uusia karvoja kasvaa ensin aina vain sinne tänne - ne on helppo epiloida säännöllisesti pois.
Kyllähän se tekee hieman kipeää ja jalat punoittavat ainakin itsellä jonkin aikaa operaation jälkeen, joten epilointi kannattaa tehdä edellisenä päivänä, jos on jotain tärkeää menoa.