STella80
eli miehesi ostaa joka kolmas päivä uudet farkut ja sinä joka viides päivä???
SAIRASTA
Kommentit (62)
Kirjoitustyyli on liian samanlainen...
Vierailija:
Minulle jää 100 euroa kuukaudessa vuokran jälkeen kaikkiin muihin mahdollisiin menoihin. Voisitko kuvailla tuntojasi, miltä Sinusta tuntuu, että joku elää noin pienellä rahalla ja voisitko itse kuvitella vaikkapa kuukauden kokeilla moista?
Olen itse kokeillut miehen kanssa aikoinaan tuota Lontoossa 6kk, että elettiin köyhästi duunin ulkopuolella oleva aika. Tosin silloin ei ollut lapsia. Me todellakin dyykattiin yms. Se oli opettavaista. Esim ruoassa vieläkin koitetaan pihistää, shampoopullosta tiputetaan viimeinenkin pisara joka laimennetaan veteen, halpaa vettä juodaan paljon jne. Siis paljon jäi vinkkejä miten eletään pienellä määrällä rahaa ja otetaan kaikki mahdollinen ilmainen huomioon ja hyödynnetään kaikki mahdollinen. Kyllä köyhäkin ihminen voi olla rikas, kun käyttää vaan mielikuvitustaan.
Ja vähäosaisia ystäviä meillä on paljon, ympäri maailmaa. Joten sitäkin kautta tuttua, että perheessä on esim yhdet yhteiset kengät vaikka perheenjäseniä on 6. Tämä perhe siis on Nepaliasta. Heitä koitetaan rahallisesti aina auttaa, vaikka eivät huolisikaan apuja.
Ymmärrän siis heitä joilla ei ole varaa. Mutta aina löytyy maailmassa epäkohtia ja vikoja, koska kaikki ihmiset eivät ole samalla viivalla.
Itse olen sitä mieltä, että stella on trolli.
Mutta. Jos jollakin on raha, ei se ole sinulta pois. Miksi rikkaan ihmisen pitäisi kuvitella olevansa sinun tilanteessasi? Ketä se hyödyttäisi?
Taidat olla köyhän lisäksi myös katkera, nro 30 ?
t. en minäkään rikas ole
sun kannattaisi koska laitat kierrätykseen niin paljon tavaraa. Varmaan lapsiltasi liikenee vaatteita Venäjän köyhille?
Minua kiinnostaa tietää, mitä hyvin rikas ihminen ajattelee minimaalisista kuukausituloista ja miltä niillä eläminen hänestä kuulostaa. Kuka sanoikaan että Stellan suuri rahankäyttö on minulta pois? En minä ainakaan. Joillakin taitaa olla omassa päässään se stereotypiä, että köyhät ovat aina katkeria rikkaille ja saavat hyvän mielen, jos hekin alkaisivat vastoin normaalia elintasoaan köyhäillä.
Stella vastaus oli hyvin kiinnostava ja informatiivinen, joten kiitos siitä Stellalle.
t. 30
-ellei satu lottovoitto napsahtamaan kohdalle. Jos tuon ruikutuksen sijaan keskittyisi siihen, mitä voisi elämälleen tehdä, jotta pääsee tavoitteeseen, esim. tienaamaan paremmin, niin olisi muuten aikasta iso voimavara. Mutta ei, ruikuttamiseen sekin energia tuhlataan.
Onko miehesi hyvä palkkaisessa duunissa vai oletteko perineet jostain paljon rahaa?
Siis suoraan sanoen paljon teidän perheen kuukausitulot on kun teillä varaa shoppailla noin älyttömiä määriä?
Ihan päivänselvä tapaushan tuo stelluska on. Trolli mikä trolli.
Rikkaus on ihan jees. Mutta että, joka perhanan paikassa pitää siitä toitottaa. Hyvin hyvin moukkamaista.
Vierailija:
-ellei satu lottovoitto napsahtamaan kohdalle. Jos tuon ruikutuksen sijaan keskittyisi siihen, mitä voisi elämälleen tehdä, jotta pääsee tavoitteeseen, esim. tienaamaan paremmin, niin olisi muuten aikasta iso voimavara. Mutta ei, ruikuttamiseen sekin energia tuhlataan.
viestini oli osoitettu yleisesti kaikille " tuokin vaan leuhkii rahoillaan" -tyypeille. Mutta sinänsä erittäin mielenkiintoista, että otit sen noinkin henkilökohtaisesti.
Halpaa vettä = vesijohtovettä = juodaan paljon vettä eikä esim maitoa.
En ole mikään Seija. Hmm, eikös hän ole palstaillut kauan? Ja taas mennään, että epäillään toiseksi. huoh.
olen tehnyt 3 taaperokassia, lisääkin varmaan tulee kunhan ehdin kaikki kaapit siivoilla turhista lastenvaatteista. harmi vaan, ettei tytön kokoisia kasseja nyt kerätä, niitäkin voisin paljon lahjoittaa tuonne venäjälle.
Jos rupeaisin selittämään miten monet housut olen tällä viikolla ostanut, ja mitä muutakin kivaa tossa päivällä shoppailin blaablaablaa.
Ei tollasta koko ajan jaksa.
vaan ihmettelee farkkumäärän tarpeellisuutta ja säilyttämistä, kyselee Stellan mielipidettä johonkin, arvelee Stellan olevan trolli, pohdiskelee veden juomista jne...
t- 55
Jos ei ole ketään muuta kenelle asoistaan kertoa, niin eikö tämä paikka olekin tavallaan just niille tukiverkottomille?
ei ole kyllä juomakelpoista, vaan minä ainakin ostin aina vesipullot kaupasta kun asuin siellä.
Keskiluokkaisia sen sijaan häiritsevät kummatkin, kun ovat liian köyhiä kuuluakseen rikkaisiin ja helpottuneina riittävän rikkaita ollakseen kuulumatta köyhiin.
Vierailija:
Ei liene Stellan (oli provo eli tosi) vika, että sun tulot on tuota luokkaa! Miksi halavatussa muitten pitäis alkaa köyhäileen vaan siksi, ettei sulla ole varaa? Ihme ruikutusta. Väitätkö, että jos voittaisit lotossa, jatkaisit köyhäilyä ihan vaan siksi, ettei kukaan köyhä pahoita mieltään?
Kyllä te ootte pöljiä näine kateellisine kitinöinenne! Ette te kuulkaa ruikuttamalla rikastu! Ottaapi itteään niskasta kiinni ja etsii sen onnen sitten jostain muusta kuin rahasta -ihan mistä vain, kunhan lopetatte tuon tyytymättömän ihmisen ainaisen ruikutuksen!