Auttakaa urpoa selviämään sosiaalisista tilanteista!
Tilanteeni on mennyt todella pahaksi. En osaa enää normaalisti olla ihmisten kanssa tekemisissä.
Monesti kotona harjoittelen erilaisia keskusteluja (mietin päässäni mitä joku saattaa sanoa ja sitten mietin etukäteen mitä vastaan). Olen huomannut että saatan käyttää näitä ennalta suunnitelemiani keskusteluja sitten ihan oikeassakin elämässä vaikka ne eivät välttämättä sopisi tilanteeseen yhtään. Vaikutan siis todella oudolta ja tönköltä. Miten voisin keskustellessa keskittyä enemmän siihen toiseen ihmiseen kuin siihen kuinka urpo olen? En jaksa tätä enäääääää!!!!!!
Kommentit (43)
Tuo tilanne varmasti vielä ruokkii itse itseään: Kun sosiaaliset kyvyt ovat heikot, niin ei ole kavereita ja ihmiskontaktit jäävät vähäisiksi. Ja kun niitä kontakteja on vähän, niin vuorovaikutusta on vähän. Ja harjoituksen puutteessa sosiaaliset taidot eivät pääse kehittymään.
Its analysoin ennen kaikki sosiaaliset tilanteet jälkeenpäin ja jos olin sanonut jotin tyhmää niin saatoin kuukausia miettiä sitä. Pääsin siitä eroon kun aloin miettiä muiden ihmisten mokia. Tajusin, etten muista yhtäkään! Ajattelin sitten, että jos minä en muista muiden mokia niin tuskin hekään minun :) välillä meinaan vieläkin haukkua itseäni jos olen tehnyt jotain noloa. Pääsen kuitenkin aika nopeasti sen yli. Tuntemattomien kanssa on helpompaa. En tule enää ikinä näkemään heitä, joten mitä väliä jos saavat hölmön vaikutelman :)