Talvessa ei ole mitään kaunista edes Lapissa
Kesä. Elämää, miljoonia vehreyden sävyjä, kukkia, lehtiä jotka heiluvat tuulessa.
Talvi. Kuolema. Loskaa tai valkoista reunasta reunaan ilmaan mitään väriä tai elonmerkkiä.
Kommentit (11)
Olen eri mieltä.
Rakastan talvea, jops loskaa. Minun on helpompi hengittää talvella.
Kesä saa minut voimaan huonosti. Palan joka kesä, vaikka laitan kuinka aurinkorasvaa. Auringossa tulee huono olo, saan auringonpistoksen ja joka kesä sen aurinkoihottuman.
Talvihan on omalla tavallaan ihana, kuten muutkin vuodenajat. Värimaailma muuttuu: kaikki ne sinisen ja harmaan sävyt, jääkukat, kuura puiden oksilla, hangen kimaltelu ja hohtava valkoisuus, revontulet, Lapissa tähtitaivas ❤, raikas ilma...
Jos on paljon lunta, aurinkoinen päivä on ihana talvella, varsinkin maaseudulla. Lumiset puut näyttävät ihanilta sekä auringossa kimaltelevina että hohtavina syvän sinistä yötäivasta vasten.
Harmi vain, että nykyään niin harvoin on runsaslumisia, aurinkoisia talvipäiviä (vai onko niitä edes nykyään vähemmän?). Kaikissa lapsuuteni talvimuistoissa paistaa aurinko.
Talvi on hieno vuodenaika, jos on siis kunnon talvi, lunta ja pakkasta. On mielen köyhyyttä nähdä kauneutta vain kesässä. Talven jälkeen kesäkin tuntuu kesältä, en jaksaisi jatkuvaa kesää. Monissa muissa maissa talven tilalla on vain ylipitkä syksy, koleaa ja kosteaa, meillä on sentään täällä pohjolassa luminen ja kaunis talvi(paitsi viime vuosina se on jättänyt toivomisen varaa). On selvää että luonto nukkuu enemmän talvella kuin kesällä, mutta ihmisen ei tarvitse. Talvi tarjoaa paljon hienoja ajanviettomahdollisuuksia ja urheilulajeja, kuten hiihto, laskettelu, luistelu, tai mikä parasta, kiireetön lumikenkäily jossain kauniissa ja rauhallisessa paikassa eväiden kera. Talvella voi kokea asioita mitä kesällä ei voi, sama pätee tietysti myös kesään, kannattaa nauttia molemmista.
Mun mielestä talvi on ihan kaunis, kuvissa.
Mutta koska talvi on liian pitkä, en osaayn arvostaa sitä. Viikko talvea vuodessakaan riittäisi hyvin!
Talvi. Rauha ja hiljaisuus, mustavalkoinen maailma kuin satukirjasta, voi vetää pipon päähän ja piiloutua takkiin, voi hiipiä ulos iltapäivän pimeydessä, jos päivällä ei uskalla.
Kesä. Levottomuus ja hälinä, joka paikassa ihmisiä minne käännyt, hyttysiä, kärpäsiä, punkkeja, tunnistamattomia ötököitä
Ei tässä sateisessa kesäsäässäkään ole mitään kehumista. Sataa ja tuulee, tai tuulee ja sataa. Valitse! Plääh! :(
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä talvi on ihan kaunis, kuvissa.
Mutta koska talvi on liian pitkä, en osaayn arvostaa sitä. Viikko talvea vuodessakaan riittäisi hyvin!
Se on harhaluulo että talvi olisi muita pidempi vuodenaika. Tietysti jos laskee syksyn ja kevään siihen samaan, niin saahan siitä toki pitkän.
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä sateisessa kesäsäässäkään ole mitään kehumista. Sataa ja tuulee, tai tuulee ja sataa. Valitse! Plääh! :(
Nythän on ollut moneen vuoteen paras kesäkuu, ainakin eiliseen asti.
Talvi on ikävää aikaa. Ihmistähän ei ole edes suunniteltu sellaisiin oloihin. D-vitamiinin puute ja hypotermiakuolema tulee.
Oikeastaan meidän kaikkien pitäis asua trooppisella ja subtrooppisella vyöhykkeellä, missä lämpötila ei laske +15 asteen. Jos nimittäin laskee alemmas, ei ihminen selviä hengissä aatamin asussa, eli luonnollisesti.
Olen samaa mieltä. Talvi on kuollut vuodenaika.