Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä nähtävää Suomessa on?

Vierailija
20.06.2017 |

Saan piakkoin vieraaksi ulkomaalaisen ystäväni (toivon mukaan reissun jälkeen enemmän kuin ystävä :D) ja olen nyt miettinyt pääni puhki mitä täällä rakkaassa Suomessa olis semmoista nähtävää, mikä ois todellakin näkemisen arvoista.

Kyseinen ihminen on kotoisin Yhdysvalloista (miljoonakaupungista) joten ajattelin että ehkä tämä meidän luonto olisi se mitä olis hänen mukava nähdä. Hän on täällä kolmisen viikkoa joten aikaa on hyvin muutamaan pieneen reissuun, minkä lisäksi vietetään tietenkin ihan vaan myös aikaa yhdessä kotonani.

Kyseinen ihminen on minulle todella tärkeä ja olemme tunteneet jo kymmenisen vuotta (vaikka emme ole kylläkään koskaan aiemmin livenä tavanneet) ja haluaisin tehdä reissusta hänelle todella ikimuistoisen. Hänen sanojensa mukaan pelkkä minun seura riittää, mutta pitää edes yrittää että jäisi Suomestakin hyvä kuva :D

Mitä paikkoja teille tulee mieleen? Iso kiitos avusta!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansallispuistot? Valitse lähinnä omaa asuinseutuasi oleva.

Vierailija
2/16 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUURI!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä te olette jutelleet jos ette ole nähneet? Eikai Whatsapp ollu olemassa 10 wee sitten?

Vierailija
4/16 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään.

Vierailija
5/16 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin luonto ja sitten teknologian taso. Luonnon ei tarvitse olla mikään Koli tai Hossa, sillä mikä tahansa metsä+järvi-maisema on jo aika  eksoottinen. Ja sitten näytät ihan arjessa, että meillä tosiaan on tietokoneet, älykännykät ja kaikki. Se ihan oikeasti voi olla hänelle yllätys.

Vierailija
6/16 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä te olette jutelleet jos ette ole nähneet? Eikai Whatsapp ollu olemassa 10 wee sitten?

MSN alkuaikoina, myöhemmin Skype & Facebook. AP

Vierailija
7/16 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipilän traktori.

Vierailija
8/16 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näyttäisin meren. Itse olen tosin enemmän meri- kuin järvi-ihminen.

Vierailija
9/16 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta?! Ja ette ole ikinä nähneet?

Vierailija
10/16 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 vuotta?! Ja ette ole ikinä nähneet?

Kyllä, 10 vuotta :D Tavattiin teini-ikäisinä joten silloin ei aivan ollut mahdollisuuksia (tai rahaa) tuohon reissuun. Viime vuosina on ollut myös puutetta ajasta. Ei ole halpaa tai nopeaa hommaa tuo mantereiden välinen matkustaminen. AP

Vierailija
11/16 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kantti kestää, piipahda hänen kanssaan Tallinnassa jollakin eläkeläisten suosimalla lähdöllä. Sellaista ei ihan joka paikassa näe eikä kuule.

Vierailija
12/16 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta barbaari

Vierailija
13/16 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tehtävä on mielenkiintoisempaa kuin pelkkä nähtävä. Nähtävään riittää Google maps ja netistä löytyvät kuvat.

Mutta joo, joskus 90-luvulla matkustin junalla jossain Itä-Suomessa, ja siinä oli jotain saksaa puhuvia turisteja jotka aina järven kohdalla huokasivat ihastuksesta. Ihan pelkästä näkemisestä. 

Itse tekisin niitä tavallisia asioita joita teen muutenkin, ja ottaisin vieraan niihin mukaan. Viime viikolla kävin kalassa, tein nuotion ja paistoin siinä makkaraa, ostin huoltoasemalta ruokaa. Pulahdin järvessä uimassa. Nyt jos olisi säitä niin istuisin terassilla. Itsekin ulkomailla nähtävyyksiä mieluummin kiertelen ihan tavallisissa paikoissa.

Vierailija
14/16 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalajoen särkät?

Vierailija
15/16 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansallispuistot? Valitse lähinnä omaa asuinseutuasi oleva.

Kansallispuistot? Meikäläiset ovat kovin vaatimattomia ja nuhruisia Yellowstonen rinnalla. Muutenkin, Yhdysvalloissa on upea luonto laidasta laitaa, ei meillä oikein ole siihen lisättävää. Ehkä jotakin Kaurismäki-tyyppistä, voisit vaikka näyttää peräkamarin poikien elämää jollakin hiljenneellä maalaiskylän raitilla. Siinä voisi suurkaupungin pojalla olla ihmettelemistä.

Vierailija
16/16 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä olette?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän