Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäinen lapsesi oli kun et enää näyttäytynyt hänen edessään alasti?

Vierailija
29.03.2006 |

Eli milloin lopetit saunomisen lapsesi kanssa? Vaatteiden vaihtamisen hänen nähtensä? jne.

Vaikuttiko lapsen sukupuoli asiaan?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimme käydä edelleen koko perhe joulusaunassa, tai muuten vain mökillä saunomassa yhdessä, eikä siinä ole mitään outoa. Kuka ajattelee aikuisestakaan lapsestaan / vanhemmistaan mitään seksuaalista? Me olemme sama perhe kuin aina ja alastomuus on mielestäni todellakin luonnollista. Miehestäni tämä oli aluksi outoa ( hän siis ei käy kanssamme saunassa ja jos hän on mukana, menevät miehet erikseen, tai käymme hänen kanssaan kahdestaan saunomassa, ja sekin on ok minulle ) ja alastomuus on muutenkin hänelle enemmän tabu esim. alasti nukkuminen tai liikkuminen. Sinänsä ymmärrän jos edellä mainittu tapa on joistakin outo, mutta jokainen tyylillään :) Yleensä ihmiset tuntuvat ymmärtävän homman nimen, kun asiasta keskustelee ja kysyy, tuleeko heille ns. outoja mielleyhtymiä perheenjäseniään kohtaan, jos näkevät heitä alasti. Toivoisin, ettei meillä Suomessa alastomuudesta tehtäisi ongelmaa ns. saunakansaa kun olemme! :)

Vierailija
2/37 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka oma isäsi/appesi olisi potenttiaalinen pedofiili, ei välttämättä kaikkien isät/apet ole. Mörköjä ei kannata etsiä päivänvalossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin varmaan joku kuus-seitsemän vuotias, kun isä ei enää halunnut saunoa yhtäaikaa kanssani.

Äidin kanssa saunoin viimeksi joskus 10-vuotiaana.

Meidän perheessä alastomuus on tabu.

Vierailija
4/37 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskon että siinä teini-iässä juuri ne eri sukupuolten väliset saunomiset saavat lopun useissa perheissä.

tiedän kyllä 16v tytön joka käy isänsä kanssa vielä...

minusta on outoa, en sille tunteelle mitään voi...

Vierailija
5/37 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vaikka oma isäsi/appesi olisi potenttiaalinen pedofiili, ei välttämättä kaikkien isät/apet ole. Mörköjä ei kannata etsiä päivänvalossa.

No sehän on selvä! Tuo nyt oli jo itsestäänselvyyksien toistamista.

Pointtini olikin vaan sanoa, että oletteko ajatelleet, että vaara VOI piillä myös ihan silmienne alla? Ei kaikki maailman pahuus ole vain vieraissa ihmisissä. Insesti on hätkähdyttävän yleistä.

28

Vierailija
6/37 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki saunoivat erikseen, oli kertalämmitteinen kiuas ja oli tarkka saunomisjärjestys: Pappa, isä, lapset ikäjärjestyksessä ja äiti viimeisenä. Äiti ei tykännyt lämpimästä saunasta, vaan kävi siellä vain peseytymässä.

Mieheni suvussa taas kaikki saunoivat sekaisin ja loikkivat pihan poikki alasti uimaan. Ensimmäisellä kerralla minulla oli uikkarit, mutta sittemmin olen jättänyt ne pois. Ja koko suku todellakin saunoo: Isovanhemmat, lapset, miniät, vävyt, lapsenlapset, kuka nyt sattuu menemäänkin mihinkin väliin. Aina, kun joku lopettaa, niin seuraava astuu tyhjälle laudepaikalle. Alkuun se kummastutti, mutta nyttemmin siihen on tottunut.

Vierailija
7/37 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien kanssa voimme minä ja mieheni edelleen käydä saunassa ja kaikki voivat näyttäytyä nakuina minulle ja isälleen (ovat tyttöjä ja poikia) - oikeasti ei ole koskaan tullut mieleen, että joskus olisi lopetettava lastensa kanssa saunominen tai alettava häpeämään omaa ruumistaan lastensa edessä.

Vierailija
8/37 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vanhempieni eläessä tapana käydä kerrostalosaunassa aina koko konkkaronkka yhdessä. Tätä jatkettiin ihan aikuiseksi asti. Myöhemmin kun asuimme omakotitalossa kävimme aika paljon yksikseen tai poika/-tyttöystävien kanssa ja vanhemmat keskenään tai erikseen miten nyt ehtivät. On mielestäni täysin luonnollista toimia noin ja samaa linjaa aion vetää omankin lapseni kanssa, jos ei sitten itse halua käydä esim. yksin vanhempana jne. Tuskin miehenikään oman lapsensa edessä häpeilee.

Vierailija
9/37 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kotona saunottiin koko perhe yhdessä siihen asti kun vanhempani erosivat (olin lukiossa), ja voin kyllä edelleen mennä isäni tai veljeni kanssa yhtä aikaa saunaan. Tai ehkä nyt, kun edellisestä kerrasta on jo muutama vuosi, isän kanssa saunominen saattaisi tuntua hassulta. No joo, mutta periaate siis, että perheen kesken on ihan ok saunoa vaikka koko ikänsä:)

Vierailija
10/37 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en uskaltanut pistää vastaankaan, kun kukaan ei kuitenkaan olis " ymmärtänyt" mun estyneisyyttä, kun se oli niiiiiiin luonnollista saunoa kaikkien kanssa yhdessä.

Vierailija
11/37 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä (26v), mun mies, mun isä, mun äitipuoli, mein kaks lasta ja mun kaks veljee mahdutaan oikein hyvin samaan saunaan. (Niin jopa mun mies ja anoppi siis :) )

Myös minä, mun mies ja mun äiti, ja mein lapset mahdutaan samaan saunaan alasti.

Sitten olen ihan selvinpäin ja omasta tahdosta saunonut seurassa jossa oli oma mies, miehen kaveri ja appiukko. Ja hitsi noita miehiä muuten hävetti paljon enemmän kun minua. =D

Vierailija
12/37 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

40-vuotias mieheni käy silloin tällöin äitinsä kanssa saunassa, heistä se on aivan luonnollista. Itse en näyttäytyisi sukuni miehille alastomana.

meillä loppui kimppasaunomiset ollessani alle 10-vuotias.

Vierailija
13/37 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun lisäkseni kuoli. Jotenki saunailmapiiristä tuli liian äijämäinen minun herkkään rinnankasvuvaiheeseeni ;)

Nyt taas menisin ihan ilman muuta saunaan veljeni ja isäni kanssa, sellaista tilaisuutta ei vaan ole tarjoutunut.

Vierailija
14/37 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulekkos että tyttö ees haluis mennä papan kanssa saunaan jos pappa ei olis luotettava?

Menköön ja viihtyköön. Ei se ole mikään salainen paikka missä ovat aina kahdestaan. Kyllä siellä useimmiten mummikin mukana..

Juu, ei tehdä tästä mörköä.

T. 13 vuotiaan äiti..

Vierailija
15/37 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pointtini olikin vaan sanoa, että oletteko ajatelleet, että vaara VOI piillä myös ihan silmienne alla? Ei kaikki maailman pahuus ole vain vieraissa ihmisissä. Insesti on hätkähdyttävän yleistä.

28

Siis ilmeisesti täytyy varoa päästämästä jo noita 1, 3 ja 5-vuotiaita saunaan isänsä ja vaarinsa kanssa? Entäs mummot? Vaarahan voi siinäkin piillä, ties mitä pervoja ovat! Voikohan lapsia oikeastaan enää päästää mummolaan ollenkaan hoitoon?

Entäs minä, kuka menee minusta takuuseen etten ole pedofiili? Tai lasten hakkaaja? Tai muuten vaan sekopää?

Maailma on paha(kin), mutta kyllähän nyt normaalia elämää on voitava elää!

t. tyttöjen äiti

Vierailija
16/37 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä kotona ainakaan koskaan lopetettu yhteisiä saunomisia ym.

Miksi ihmeessä sellainen pitäisi jossain vaiheessa lopettaa?

En minä ainakaan aio jos joskus saadaan lapsia. Alastomuus on luonnollinen asia.

Vierailija
17/37 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murrosikä on herkkää aikaa joten silloin ehkä kannattaa välttää viuhahtelua lapsen edessä, varsinkin jos lapsi selvästi siitä vaivaantuu.

Vierailija
18/37 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei meillä kotona ainakaan koskaan lopetettu yhteisiä saunomisia ym.

Miksi ihmeessä sellainen pitäisi jossain vaiheessa lopettaa?

En minä ainakaan aio jos joskus saadaan lapsia. Alastomuus on luonnollinen asia.

Vierailija
19/37 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä saunotaan edelleen neljän sukupolven voimin. Tosin tähän sukuun naidut henkilöt eivät osallistu, vaan saunotaan kantasuvun voimin. Esim. mummo, vaari, meidän äiti, minä, veli ja kummankin lapset. Mieheni,kälyni ja isäni eivät mahdu mukaan.

Ei alastomat vanhemmat lasta hätkähdytä, jos asiasta ei tehdä numeroa tai jotenkin paheksuttavaa.

Vierailija
20/37 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Murrosikä on herkkää aikaa joten silloin ehkä kannattaa välttää viuhahtelua lapsen edessä, varsinkin jos lapsi selvästi siitä vaivaantuu.

Ei se lapsi sitä pahakseen pistä, jos sitä ei siihen kasvateta. Mutta tehdään vaan lapsista umpimielisiä. Perhana, heillä ei sitten olisi välttämättä komplekseja oman ja muiden alastomuuden suhteen.

Anteeksi, on huono päivä.

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän