EI OLE TODELLISTA! Viides lomamatka putkeen vaarassa peruuntua! Miten lentoliikenteeseen pystyy enää luottamaan?
Me menemme viikon lomalle joka vuosi. Viimeiset neljä matkaa on ollut säätöä, vaikka ollaankin jollain konstilla aina matkalle lopulta päästy - joko seuraavana päivänä tai koko peruuntunut loma on korvattu ja ollaan menty toisella viikolla.
On ollut lennonjohdon lakko, lentäjien lakko, kenttäihmisten (mitä ne nyt on ne kentällä työskentelevät) lakko, catering-lako ja ties mitä lakkoa. Viimeiset neljä lomaa ovat osuneet juuri näihin lakkoihin. Uskomatonta.
JA NYT NESTE! Ei toimita polttoainetta ensi viikolla ollenkaan, joten lentoja perutaan. Eipä ole vaikeaa arvata, että koskee juuri meidän lähtöä. Ihan varmasti, tunnen sen jo nyt.
Miten voin luottaa lentoliikenteen sujuvuuteen enää tämän jälkeen, kun lentoja perutaan sadasta eri syystä!?!?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä!?! Mun on pakko päästä lomalle ensi viikolla. Eihän tätä Suomen säätä kestä kukaan. Kuolen, jos en pääse pois täältä!! Vähintäänkin koko kesä ja loma on pilalla.
Oho, nythän on ollut tosi hienot säät?
Missä? Vai onko sun mielestä kaatosade ja +14 hieno kesäsää??
ap
Kaksi päivää on satanut, ei tosin missään vaiheessa kaatamalla, ja muutenkin on välillä paistanut aurinko. Sitä ennen oli kuitenkin viikon verran putkeen kuumaa ja aurinkoista. Ei ihme, että kesäsi menee Suomessa aina pilalle, jos yhtään sadepäivää ei saisi olla. Mutta sinun kaltaisesi valittajat eivät olekaan tyytyväisiä koskaan, aina löytyy jotain, joka pilaa kesän.
KUUMAA!?! Missä helvetissä sinä asut? Tähän mennessä on ollut tasan YKSI hellepäivä. Yksi! Viime kuussa satoi vielä lunta!
Minä tarvitsen lämmintä. Koska Suomessa ei sitä ole, lähden kesällä muualle, niin en jää valittamaan Suomen "kesästä". Nyt jos en pääse, minulta menee oikeasti koko kesä pilalle. Mulle puolipilvinen +19 ei todellakaan ole kesä. Sellainen on nyt ulkona. Kuuma my ass!
Turussa oli +24 asteen lämpötiloja ja uimarannat piukassa väkeä.
Milloin? Silloin yhtenä päivänä? Ihme jankkaaja. Katsopa säätiedotusta. KYLMÄÄ JA SATEISTA! Juhannuksena ei päästä edes +10 asteeseen Helsingissä.
Eikä! Meilläkin on lento ensi viikolla! Tätä lomaa on odotettu puoli vuotta :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä!?! Mun on pakko päästä lomalle ensi viikolla. Eihän tätä Suomen säätä kestä kukaan. Kuolen, jos en pääse pois täältä!! Vähintäänkin koko kesä ja loma on pilalla.
ap
Kaksi päivää on satanut, ei tosin missään vaiheessa kaatamalla, ja muutenkin on välillä paistanut aurinko. Sitä ennen oli kuitenkin viikon verran putkeen kuumaa ja aurinkoista. Ei ihme, että kesäsi menee Suomessa aina pilalle, jos yhtään sadepäivää ei saisi olla. Mutta sinun kaltaisesi valittajat eivät olekaan tyytyväisiä koskaan, aina löytyy jotain, joka pilaa kesän.
KUUMAA!?! Missä helvetissä sinä asut? Tähän mennessä on ollut tasan YKSI hellepäivä. Yksi! Viime kuussa satoi vielä lunta!
Minä tarvitsen lämmintä. Koska Suomessa ei sitä ole, lähden kesällä muualle, niin en jää valittamaan Suomen "kesästä". Nyt jos en pääse, minulta menee oikeasti koko kesä pilalle. Mulle puolipilvinen +19 ei todellakaan ole kesä. Sellainen on nyt ulkona. Kuuma my ass!
Milloin? Silloin yhtenä päivänä? Ihme jankkaaja. Katsopa säätiedotusta. KYLMÄÄ JA SATEISTA! Juhannuksena ei päästä edes +10 asteeseen Helsingissä.
Mitä ihmeen jankkaamista on siinä, että vastasin kun kysyit missä asun? Yli 20 asteen lämpötiloja oli koko viikon, lauantai oli kuumin. Muinakin päivinä näkyi runsaasti ihmisiä uimassa. Säätiedotusta en ole katsonut, kommentoin vain sitä, millainen kesä on tähän asti ollut. Ethän sinäkään tiedä millainen kesäsää tulee sen jälkeen, mihin asti nyt on ennustettu, joten miten voit olla niin varma, että Suomen kesä on kokonaan KYLMÄÄ JA SATEISTA?
http://www.is.fi/taloussanomat/porssiuutiset/art-2000005262203.html
"Nesteen Porvoon jalostamon pääluottamusmies Sami Ryynänen uskoo, että jakelun keskeyttäminen iskee pahiten lentoliikenteeseen."
Tosi kiva :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mitä ihmeen jankkaamista on siinä, että vastasin kun kysyit missä asun? Yli 20 asteen lämpötiloja oli koko viikon, lauantai oli kuumin. Muinakin päivinä näkyi runsaasti ihmisiä uimassa. Säätiedotusta en ole katsonut, kommentoin vain sitä, millainen kesä on tähän asti ollut. Ethän sinäkään tiedä millainen kesäsää tulee sen jälkeen, mihin asti nyt on ennustettu, joten miten voit olla niin varma, että Suomen kesä on kokonaan KYLMÄÄ JA SATEISTA?
No Suomi varmaan sopii sitten sinulle, jos olet nauttinut näistä "kesäsäistä" ja "kuumasta".
Satun nyt vain tietämään, ettei Suomessa tule olemaan kuuma minun mittapuuni mukaan ikinä, siksi lähden pois. Minulle joku +22 ei ole kuuma, ei edes t-paitakeli. Ei tulisi mieleenikään esimerkiksi mennä uimaan tuollaisessa säässä. Varjossahan se on jo kylmä. Minä lähden sinne, missä on varmasti yli +30. Se on lämmin, +22 on kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Missä on ollut viikon kuumaa ja aurinkoista? Mulle kuuma on silloin kun helleraja ylittyy.
Korvaako vakuutus jotain jos emme pääse paluulennolle? Ei meillä ole varaa jäädä kohteeseen moneksi päiväksi odottelemaan. Ei tää voi olla todellista! Sen kerran kun pitkän pennin säästää ja matkalle lähtee ekaa kertaa vuosiin, käy näin.
Kertokaa nyt tyhmälle miten muut yhtiöt ei voi toimittaa polttoainetta?
Meilläkin on lento, mutta tarpeen tullen voidaan pidentää reissua automatkojen verran jos ei päästä lentämään.
Ihan sattumalta varmaan lakkoilevat juuri juhannuksen jälkeisen viikon. Tulee mukava pidennetty juhannus niin voi vetää nestettä ihan kunnolla! Näistä laittomista lakoista pitäisi todellakin tulla sanktiot todellisten aiheutettujen kustannusten mukaan.
Sit kun on lämpö hellerajalla, niin on vasta kuuma. Joku +20-+23 ei ole vielä kuumaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei tässä kuussa ole rahaa lapsille edes ruokaan, koska jouduin työttömäksi, joten pienet on sun murheet.
Yhyy! Mutta minullapa on syöpä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No Suomi varmaan sopii sitten sinulle, jos olet nauttinut näistä "kesäsäistä" ja "kuumasta".
Satun nyt vain tietämään, ettei Suomessa tule olemaan kuuma minun mittapuuni mukaan ikinä, siksi lähden pois. Minulle joku +22 ei ole kuuma, ei edes t-paitakeli. Ei tulisi mieleenikään esimerkiksi mennä uimaan tuollaisessa säässä. Varjossahan se on jo kylmä. Minä lähden sinne, missä on varmasti yli +30. Se on lämmin, +22 on kylmä.
Kova mittapuu kyllä on. :D +30 on itselle sellainen lämpötila että toimintakyky on lähes olematon, +20 on jo sopivan ja liian kuuman rajoilla. Mutta varmaan sitten kannattaa pyrkiä muuttamaan täältä johonkin lämpimämpään maahan kerta ilmasto on noin epäsopiva lämpimimmilläänkin. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvii tänne tulla leuhkimaan, että ulkomaille lähdette rahaa tuhlaamaan.
:D Miten tämän asian voikin joku kääntää tällaiseksi!!
Only in Finland :)
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei tässä kuussa ole rahaa lapsille edes ruokaan, koska jouduin työttömäksi, joten pienet on sun murheet.
Toivottavasti joku tekee lastensuojeluimoituksen.
Aamulla lenkkeillessä paistoi aurinko, viileä tuuli. Ja nyt synkkää, sataa ja se odotettu jäämeren viima puhaltaa koko ajan voimistuen. Juhannukseksi on kvettoppatakit, lapsille Kuomat ja itselle Ugg:t kaivettu varastosta. Mutta ikävä kyllä ei riitä, kun vettä on tiedossa.
Juhannuksen jälkeen on lennot Kreikkaan varattu. H&M hellemekot ja olkihatut ja aurinkorasvaa odottaa matkalaukuista.
Jos tää matka peruuntuu .... vedän ranteet auki!!
Suomessa on 14 hellepäivää/vuosi. Helteen määritelmä on km Lämpötila 25.1 C.
Loput 342 päivää vuodessa on jotain ihan muuta. Suomessa palelee aina. Lämmön puute meidät saunoihinkin ajaa. Tää viheliäinen sää on iso juttu: varmasti katkera, kaunainen ja vihamielinen kansanluonteemme osittain selittyy sillä, että pääasiassa jäätävässä viimassa pusketaan, verot maksetaan ja av:lla katkeraa kommenttia hyvinvoiville jaetaan.
Onnellisia ne, jotka täältä edes hetkeksi lämpöön pääsevät.
16 vrk sitten Iisalmessa satoi lunta. Isoja lumihiutaleita. Kylmä tuuli puhalsi luihin ja ytimiin. Toppatakit, pipot ja lapaset - sellainen oli asu koululaisten ekalle kesälomaviikolla.
Eikö siirrettäisi koululaisten kesäloman alku juhannukseen ja lomaultaisiin elokuun loppuun - ihan kuten muukin Eurooppa.
Eikö perusteeksi riittäisi sellainen luonnonilmiö kuin Lumi. Kesäkuussa sataa lunta. Elokuussa ei sada lunta.
Onpa teillä sattunut huono tuuri.Me reissataan paljon, eikä vielä ole tullut peruutuksia.keväällä oli tosin lähellä, onneksi lakko peruuntui juuri päivää ennen lähtöä.Ärsyttävää tuollainen, varmasti harmittaa.Ei niitä lomamatkojakaan voi aina siirrellä vaikka viikolla.Toivottavasti pääsette matkaan tällä kertaa.