"Naiset ensin", mistä juontaa juurensa?
Miksi naisten pitäisi olla huomioituja ja päästä ensin sisään, miksi nainen mainitaan ensin ja mies vasta sitten?
Joku pakkomielle olla miehen veroinen vaikka ei olekaan?
Kommentit (37)
Ei tämä mistään kohteliaisuuksista juuriansa juonna, pikemminkin naiset laitettiin testikaneiksi. Heidät päästettiin ensimmäiseksi uuteen paikkaan, jos siellä vaikka odotteli jokin vaara.
Se on ollut arvostusta naista kohtaan, joskus miehetkin ovat olleet kohteliaita. Naiset ja lapset ensin.
Vierailija kirjoitti:
Se on ollut arvostusta naista kohtaan, joskus miehetkin ovat olleet kohteliaita. Naiset ja lapset ensin.
Tosin mun eksä tapasi sanoa että naiset ja lapset ensin vaikka heikoille jäille. Onkin heikko mies ja sadistisen ilkeä. Tämä on hänen nautinnollista elämäntyyliänsä jota sai hymyillen vain kuunnella. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosin mun eksä tapasi sanoa että naiset ja lapset ensin vaikka heikoille jäille. Onkin heikko mies ja sadistisen ilkeä. Tämä on hänen nautinnollista elämäntyyliänsä jota sai hymyillen vain kuunnella. :)
Naiset ensin vaikka heikoille jäille on vanha sanonta, jonka olen kuullut useamman henkilön suusta.
Ennen oli vain naisia ja miehiä ja oli vielä käytöstapoja.Nykyään on.....no mitä on, puolin ja toisin.
Vierailija kirjoitti:
Aateliset näitä käytöstapoja keksivät, naiset ensin, haarukalla ja veitsellä syönti jne, erottuakseen moukista ja näyttääkseen olevansa sivistyneempiä ihmisiä.
Mitä ihmettä! Miesvihapalstalla on tämmöiseen kysymykseen asiallinen vastaus!
Normaali mies haluaa suojella. Koko idea on, että lapset ja naiset ensin. Lapset ovatkin tärkeintä, mitä ihmiskunnalla on. Naiset voivat olla raskaana, imettää ja muutenkin he pitävät huolen lapsista. Terve maskuliinuus on auttamista ja elämän suojelemista, ei vahvimman oikeutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet laittoivat naiset kulkemaan ensin salamurhaajien varalta. Ehti itse luikkia karkuun.
Väärin. Etikettiin nimenomaan kuuluu, että nainen menee ensin vain ennalta turvalliseksi tiedettyyn tilaan. Tuntemattomaan paikkaan mennessä tai rakennuksesta poistuessa miehen kuuluu kulkea edellä juurikin sen takia, että se voi olla vaarallista.
Älä ny viitti pilata hauskanpitoa faktoilla. Anna mammoille tänä päivänä heidän jokapäiväinen miesviha-annoksensa, äläkä herätä heitä valheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet laittoivat naiset kulkemaan ensin salamurhaajien varalta. Ehti itse luikkia karkuun.
Myös kriisialueilla, joilla saattaa olla jalkaväkimiinoja tiellä, pidetään viisaana että nainen menee ensin.
Voi jeesus tuota "feministien" mielikuvitusta. :D
Ja vielä naiset ihmettelee miksi miehille riittää tää femi n atsien pelleily.
Ensin raivotaan että jättäkää naiset rauhaan.
Ja stten kun miehet jättää naiset rauhaan ihmetellään missä kaikki hyvät miehet on. Miehelle on parempi kun jättää tällä ajatustavalla varustetut nykynaiset olemaan vaan kekenään.
Hätätilanteissa naiset ja lapset ensin, koska miehillä on parempi fysiikka ja siten selviävät niistä paremmin. Muissa tilanteissa naiset ensin, jotta miehet pystyvät suojelemaan tätä paremmin. Jos mies menee ensin niin naisen voi huomaamatta napata takaa. Kun nainen menee ensin niin edestä tulevat vaarat näkee ja takaa tulevat osuvat mieheen ensin.
Nainen on elämän antaja, ja silti naisia on aina kohdeltu kaltoin tavalla jos toisella. Tosiasiallisesti naiset ovat rohkeampi sukupuoli, joka on kahlehdittu kotiin. Ehkä kaiken takana on järjetön kateus naisen luomisvoimaa ja vapautta kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös kriisialueilla, joilla saattaa olla jalkaväkimiinoja tiellä, pidetään viisaana että nainen menee ensin.
Ennen vanhaan miinanpolkijoina käytettiin lampaita ja vuohia. Kustannussyistä siirryttiin kuitenkin naisten käyttöön.
Naiset ensin saunaan, niin mihet voivat naisten jälkeen heittää löylyä ja vihtoa sielunsa kyllyydestä. Naiset harvemmin liian kuumista löylyistä innostuu, eivätkä jaksa muutenkaan istua siellä yhtä kauan kuin miehet
Varmaan vaan perus ritarillisuutta miehiltä. Arvostuksen osoitusta. Mies avaa oven ja nainen menee siitä ensin tai jotain muuta vastaavaa.
Miehet, tehkää tätä jatkuvasti ja paljon, siitä tulee hyvä olo ja se saa myös kunnioittamaan teitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ensin vaikka heikoille jäille on vanha sanonta, jonka olen kuullut useamman henkilön suusta.
On on mutta sellaista elämäntyyliä harjoittava mies on ilkeä ja oksettava. Ei tunnu kuule mukavalta. Onhan näitä sanontoja aina keksitty uusia ja tehdään muunnoksia omaan suuhun sopivaksi. No, on minulla huumorintajua mutta monikaan tuttavani ei kuulemma hetkeäkään sellaista miestä katselisi. Minä katselin aika pitkään, hän nyt vain on aika itserakas ja itseriittoinen ihminen eikä muutu muuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aateliset näitä käytöstapoja keksivät, naiset ensin, haarukalla ja veitsellä syönti jne, erottuakseen moukista ja näyttääkseen olevansa sivistyneempiä ihmisiä.
Alunperin tuo ei ole ollut mikään kohteliaisuus vaan miehet ovat käyttäneet tuota sanontaa jo ritariajoista salamurhaajien pelossa. Mieluummin naiselta henki pois kuin itseltä.
Varsinaista ritarillisuutta.
Joopa joo. Lähdettä lienee turha pyytää, eikö niin?
Ihan ala-asteella opetettu perustieto.
Naisilla oli pitkät hameet, mutta ei ollut soveliasta nähdä naisen nilkkoja.