Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Naiset ensin", mistä juontaa juurensa?

Vierailija
20.06.2017 |

Miksi naisten pitäisi olla huomioituja ja päästä ensin sisään, miksi nainen mainitaan ensin ja mies vasta sitten?
Joku pakkomielle olla miehen veroinen vaikka ei olekaan?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet laittoivat naiset kulkemaan ensin salamurhaajien varalta. Ehti itse luikkia karkuun.

Vierailija
2/37 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ensin vaikka heikoille jäille. Auttaako tämä esimerkki yhtään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. ennen nainen aina souti ja mies turvasi ja tarkkaili. Nyt naisilla on liiankin helppoa ja kaikki kuvittelevat olevansa jotain filmitähtiä.

Vierailija
4/37 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet laittoivat naiset kulkemaan ensin salamurhaajien varalta. Ehti itse luikkia karkuun.

Myös kriisialueilla, joilla saattaa olla jalkaväkimiinoja tiellä, pidetään viisaana että nainen menee ensin.

Vierailija
5/37 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aateliset näitä käytöstapoja keksivät, naiset ensin, haarukalla ja veitsellä syönti jne, erottuakseen moukista ja näyttääkseen olevansa sivistyneempiä ihmisiä.

Vierailija
6/37 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös kriisialueilla, joilla saattaa olla jalkaväkimiinoja tiellä, pidetään viisaana että nainen menee ensin.

Jep, että tollasia sankareita nuo miehet ovat. Ei paljoa arvostusta tipu.

Vierailija
7/37 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikesasti tapa juontaa juurensa ritariajalta jolloin naiset kulkivat ovista ensin ja ritari perässä. Silloin oli aikaa vetää miekka esiin jos ovella oli joku viholainen kytiksessä.

Vierailija
8/37 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Etikettiin nimenomaan kuuluu, että nainen menee ensin vain ennalta turvalliseksi tiedettyyn tilaan. Tuntemattomaan paikkaan mennessä tai rakennuksesta poistuessa miehen kuuluu kulkea edellä juurikin sen takia, että se voi olla vaarallista. 

Vierailija
9/37 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aateliset näitä käytöstapoja keksivät, naiset ensin, haarukalla ja veitsellä syönti jne, erottuakseen moukista ja näyttääkseen olevansa sivistyneempiä ihmisiä.

Alunperin tuo ei ole ollut mikään kohteliaisuus vaan miehet ovat käyttäneet tuota sanontaa jo ritariajoista salamurhaajien pelossa. Mieluummin naiselta henki pois kuin itseltä.

Varsinaista ritarillisuutta.

Vierailija
10/37 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Etikettiin nimenomaan kuuluu, että nainen menee ensin vain ennalta turvalliseksi tiedettyyn tilaan. Tuntemattomaan paikkaan mennessä tai rakennuksesta poistuessa miehen kuuluu kulkea edellä juurikin sen takia, että se voi olla vaarallista. 

Lähde? Ennen lähdettä ostan totena , että koska salamurha renesanssajan nuorilla aatelisilla Italiassa yleisin kuolinsyy niin naiset ensin.

Vierailija
11/37 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jeesus tuota "feministien" mielikuvitusta.  :D

Vierailija
12/37 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuu varmaan siitä, että miehet ovat tärkeämpiä. Osaavat sotia, johtaa ihmisiä yms. Naiset kelpaa hyviä perustöihin.

Vierailija
13/37 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuu varmaan siitä, että miehet ovat tärkeämpiä. Osaavat sotia, johtaa ihmisiä yms. Naiset kelpaa hyviä perustöihin.

Sotiminen joku meriitti? Ehkä lassukan mielikuvituksessa.

Kukaan ei ole saanut yhtä paljon tuhoa aikaan tällä pallolla kuin mies.

Vierailija
14/37 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekös, että portaissa ylös mennessä kulkee mies edellä? Ettei pääse hameen alle kurkkimaan.

Vierailija
15/37 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sotiminen joku meriitti? Ehkä lassukan mielikuvituksessa.

Kukaan ei ole saanut yhtä paljon tuhoa aikaan tällä pallolla kuin mies.

Kyllä luonto vielä toistaiseksi vie voiton.

Vierailija
16/37 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesittekös, että portaissa ylös mennessä kulkee mies edellä? Ettei pääse hameen alle kurkkimaan.

Miehet kulkee nimenomaan siitä syystä yleensä perässä..

Vierailija
17/37 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaavat sotia? Johtaa ihmisiä? Älä nyt naurata :D

Vierailija
18/37 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alunperin tuo ei ole ollut mikään kohteliaisuus vaan miehet ovat käyttäneet tuota sanontaa jo ritariajoista salamurhaajien pelossa. Mieluummin naiselta henki pois kuin itseltä.

Varsinaista ritarillisuutta.

Joopa joo. Lähdettä lienee turha pyytää, eikö niin?

Vierailija
19/37 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaavat sotia? Johtaa ihmisiä? Älä nyt naurata :D

Naisethan ovat kuuluisia ihmisten johtamisesta ja yritysten perustamisesta?

Lähinnä porsivat lapsia ja sitä tekee torakatkin...

Vierailija
20/37 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on varmaan nähneet Titanic-leffan. Äärimmäisen hädän kohdatessa, elämän ja kuoleman hetkellä, naiset ja lapset ensin, koska silloin elämä maapallolla jatkuu varmimmin.