vaippa pitkälle matkalle? kokemuksia?
Olen lähdössä poikaystäväni perheen kanssa pitkälle automatkalle ja mua stressaa hirveesti että pitäis käydä puskassa siinä muiden edessä. Matkaan vielä pari viikkoa mutten saa ajatusta pois. Onko kukaan terve aikuinen kokeillut tällaisessa tilanteessa vaippaa? Mistä niitä saa? Ovatko huomaamattomia? Pliis ideoita vinkkejä tai vertaistukea
Kommentit (29)
Mulla vähän samanlaista ongelmaa. Mulla masennusta ja erittäin vaikeaa unettomuutta. Jossain vaiheessa nukuin vähän paremmin mutta nyt stressaan ihan kamalasti että öisin joudun juosta vessassa. En saa millään unta kun en pysty rentoutumaan kun tuntuu että koko ajan pissattaa vaikkei mitään edes tule. Ajattelin että auttaisiko öisin vaippa niin pystyisin rentoutumaan??
Vierailija kirjoitti:
Mulla vähän samanlaista ongelmaa. Mulla masennusta ja erittäin vaikeaa unettomuutta. Jossain vaiheessa nukuin vähän paremmin mutta nyt stressaan ihan kamalasti että öisin joudun juosta vessassa. En saa millään unta kun en pysty rentoutumaan kun tuntuu että koko ajan pissattaa vaikkei mitään edes tule. Ajattelin että auttaisiko öisin vaippa niin pystyisin rentoutumaan??
Kokeile. Niitä on kaikissa marketeissakin. Samassa, missä siteetkin ovat. Käytän niitä yösiteinä.
Vaippahousut niin ei läpi tule hajuja ja jos pidempi matka niin muovi tai lateksisuojahousut vaippahousujen päälle.
Ota potta ja taiteltavat sermit mukaan. Tee se itse vessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa saanut asiattomia vastauksia! Aikuisille on olemassa hyvin laaja valikoima vaippoja, ja netistä saa tilattua helposti. On täysin normaalia, että terve ihminen pitää nyt vaikka sitten sitä vaippaa, tukemaan mielenrauhaa stressaavissa tilanteissa, kuten vaikka konserteissa, lennolla yms matkoilla. Mitään siinä ei menetä. Päinvastoin, rauhallinen olo kun ei tarvitse panikoida ehtiikö vessaan.
No ei jumalauta ole normaalia, että terve aikuinen ihminen pitää vaippaa. Terve aikuinen ihminen osaa pidättää, ja kaikissa noissa paikoissa pääsee tarvittaessa vessaan.
Odotas kun pääset vaihdevuosi-ikään. Ei auta välttämättä vaikka jättää kahvit, teet ja limsat juomatta. Hätä iskee tyhjästä täysillä, ja pidätyskyky voi olla tilapäisesti olematon.
Vierailija kirjoitti:
Toivoisin asiallisia vastauksia. Kiitos. Asia on mulle tosi arka enkä esim ikinä uskaltaisi pyytää päästä vessaan taikka käydä ulkona! Stressitilanteissa myös vaikeeta muutenkin asian suhteen..
Ota itseäsi niskasta kiinni ja lopeta tuollainen hölmöily. Kaikki käyvät vessassa ja se on normaalia joten sanot matkaseuralle niin kuin isot tytöt että nyt pitää päästä vessaan.
Ihan vaikka s-marketista löytyy housuvaippoja. n. 20€ paketti.
Itse käytän suolistosairauksen vuoksi aikuisten vaippoja pitkillä matkoilla. Vielä ei ole niin kova hätä ollut, että tarpeet ois kokonaan tullut housuun, mutta avuksi ovat olleet. Pissatesti tehty, hyvin pysyy. Haju voi kevyesti tulla läpi jos nousee/istuu jatkuvasti, mutta tuskin niin teet.
Ohi aiheen
mutta puketumalla oikein voi käydä helpommin puskassa niin ettei paikat vilku.
Jos on esim. ns. "hulmuava" hame/mekko päällä (ei mikään kynämekko) ja/tai vähän pidempi neuletakki tmv. ja on selin muihin, nuo suojaavat niin ettei mitään näy.
Vs. farkut ja lyhyt lyhyt kittana paita/takki jne.
Jos ap nolostelee pyytää pysähtymään vessaan, niin mitähän matkakumppanit ajattelee jos hoksaavat tytön käyttävän vaippaa?? Kumpi on pienempi paha, pysähtyä huoltoasemalla vai käyttää vaippaa?? Haloo!!
Toivon että tämä on provo tai jonkun fetissi eikä oikea asia, mutta jos olisikin oikea, niin pyydä pysähdystä vaikka vedoten matalaan verensokeriin, janoon tms. Käyt huoltoasemalla ostamassa jotain ja samalla vessassa.
Ja jos ei tämäkään vaihtoehto tunnu hyvältä, niin mitä ihmettä tuollaisten ihmisten kanssa lähdet reissuun?