Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä ystävän bensarahan pyytäminen kohtuutonta??

kuopiokuulolla
20.06.2017 |

Ystävättäreni pyysi minulta bensarahaa 10km matkalta. Ei edes lähtenyt minua erikseen mihinkään viemään vaan pyysi mukaan kaupungille kun oli menossa hoitamaan asioitaan. Ei ilmoittanut mitään summaa mutta toivoi että jotain maksaisi. Pidin hiukan vaadetta hiukan kohtuuttomana ja riitahan siitä sitten syntyi.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et maksa, ei sinun ideasi ollut etkä ruinannut mukaan. Ystäväsi on maksattamassa omaa matkaansa sinulla.

Vierailija
2/17 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

en maksaisi jos itse hän pyysi sinua seurakseen etkä vaikuttanut edes mitenkään matkan kulkuun.. rahastava "kaveri" joka olisi minulle pian entinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä olisit pyytänyt kyytiä niin ok. Nyt ei ole.

Vierailija
4/17 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos auto vie 7l/100km ja ajoitte 10 km ja bensan hinta 1,5€/l, bensanhinta on 1,05€ eli puolet siitä n. 52 senttiä.

Vierailija
5/17 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

10km bensat maksaa noin euron. Anna sille 50 senttiä ja sano ettei enää ikinä pyydä sua seuraksi.

Vierailija
6/17 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ystävällesi euro ja sano että 'tässä on seuraavastakin kerrasta'. 

Vierailija
7/17 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä antaisin tuon 50 senttiä ja sanoisin, että tässä mun osuuteni. Sanoisin myös, että oli viimeinen kerta kun lähden mukaan seuraksi.

Vierailija
8/17 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa naurettavaa. Anna sille se 50 senttiä ja sano, että olipa harvinaisen paska kaveri.

Kaverini suuttui kerran kun menimme taksilla erääseen paikkaan. Kaverini sanoi maksavansa, matka oli tasan 20€. Paluumatkan taitoimme myös taksilla ja sanoin, että tällä kertaa minä maksan. Matka oli 19,50€. Kaveri suuttui tästä, koska minun maksama matka oli halvempi. Kiukuttelu loppui vasta kun annoin kaverille 50 senttiä.

Vierailija
9/17 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyö sille tosiaan käteen se 50c- 1€ ja kato sitten ilmettä. Kerro meillekkin.

Vierailija
10/17 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onpa naurettavaa. Anna sille se 50 senttiä ja sano, että olipa harvinaisen paska kaveri.

Kaverini suuttui kerran kun menimme taksilla erääseen paikkaan. Kaverini sanoi maksavansa, matka oli tasan 20€. Paluumatkan taitoimme myös taksilla ja sanoin, että tällä kertaa minä maksan. Matka oli 19,50€. Kaveri suuttui tästä, koska minun maksama matka oli halvempi. Kiukuttelu loppui vasta kun annoin kaverille 50 senttiä.

Sillonhan jäit tappiolle. Oisit antanu vaan 25c

Vierailija
11/17 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan olisi "hyvä" keino säästää. Aina kun tulee tarve mennä johonkin, pyytää kaveria mukaan ja kaveri sitten maksumieheksi.

Vierailija
12/17 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillonhan jäit tappiolle. Oisit antanu vaan 25c

Kyllä, mutta koin, että se 25 senttiä ei ollut vääntämisen arvoista.

Vierailija
13/17 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse antaisin vaikka 2 euroa parkkirahaa tuosta matkasta, kivaa, jos joku vaivautuu kuskaamaan minut kaupunkiin ja takas. Pari euroa bensasta on ihan ok, bussiliput olisivat kalliimmat.

Vierailija
14/17 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aiheen vierestä. Minusta ystäväsi on pöhkö. Mutta silloin kun mennään porukalla yhden autolla johonkin pidemmälle ja muut osallistuvat matkakuluihin, pitäisi kyllä maksaa enemmän kuin kulutetusta polttoaineesta. Ei se auto pelkällä dieselillä tai bensalla kulje.

Vierailija
15/17 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta silloin kun mennään porukalla yhden autolla johonkin pidemmälle ja muut osallistuvat matkakuluihin, pitäisi kyllä maksaa enemmän kuin kulutetusta polttoaineesta. Ei se auto pelkällä dieselillä tai bensalla kulje.

Joo, tämä on totta. Kun yhden autolla päätetään käydä vaikka viikonloppureissulla parinsadan kilsan päässä, niin ei oo korrektia laskea vain bensakuluja ja koittaa niitäkin kitsaasti pyöristää alaspäin. Auton omistaja maksaa aina eniten auton ylläpitokuluina, veroina jne. Ts. jos jonkun autoa käytetään, on matkustajan kohteliasta pyöristää omaa bensakuluosuuttaan vähän ylöspäin ilman eri pyyntöä.

Ja palatakseni alkuperäiseen viestiin: kyyditysrahan pyytäjä on väärässä.

Vierailija
16/17 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto kuluttaa 7 litraa satasella ja eli 0,7 litraa tuolla kymmenen kilsan matkalla. Näillä bensan hinnoilla se tekee tasan euron, ellei auto käytä dieseliä, jolloin se on hieman halvempaa. Kaksi ihmistä, niin puolet on 50 centtiä. Kilometrikulutus riippuu kuitenkin jossain määrin kuorman painosta.

Joten ap kysyhän ensin ystävältäsi, että paljonko hän painaa. Jos hän ihmettelee kysymystäsi, niin sanot, että tarvitset vastauksen niiden bensakulujen maksamista varten. Sitten kun ystäväsi kertoo (jankkaa tarvittaessa, että on pakko kertoa) painonsa, niin jos se on vähemmän kuin sinun paino, niin anna hänelle 55 centtiä. Jos se taas on enemmän kuin sinun paino, niin anna hänelle 45 centtiä. 

Vierailija
17/17 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin lyönyt kouraan satasen ja irtisanoutunut "ystävyydestä". 

Siis miten joku kehtaa.. en koskaan edes ole ajatellut asiaa, vaikka ystäviä on kuskattu ja itse olen ollut kuskatttu. Eipä ole tullut edes puheeksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi