Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olafiaklinikken

Vierailija
20.06.2017 |

Edellinen kai poistui?

Kommentit (654)

Vierailija
521/654 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nrk p3 päivitti kansikuvansa facebookissa, ja pisti silmään että siinähän lukee että takk for nå. Siis nå? Meinaako tuo että olisi kuitenkin vielä jotain Skamiin liittyvää tiedossa, vai viittaakohan vaan siihen jenkkiversioon mikä on tulossa? 

Vierailija
522/654 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo Areenan suomennokset ei kyllä joka kohdassa oikein toimi esim. Evenin klipin kohdalla kun Even antaa Isakille vihjeen videosta kirjaimeksi on suomennettu J ja keltaiset verhot onkin nyt juustonväriset verhot.

Onneksi tuli katsottua toinen versio englanninkielisillä teksteillä aiemmin.

Tuo kohta on aika haastava kääntää oikein. Jos kirjain olisi ollut keltaisten verhojen mukaan, niin jumalasta olisi tullut kumala. Juustonvärinen on kyllä kaukaa haettu, mutta meneehän se värinä periaatteessa keltaisesta.

Totta että tuo kohta on aika haastava kääntää, mutta olisiko esimerkiksi ollut mahdollista säilyttää käännöksessä se G ja laittaa tekstitykseen esim. "keltaiset (gula) verhot" tai tyyliin "gula gardiner (keltaiset verhot)". Silloin olisi tuo G saatu säilytettyä vihjeenä eikä muutettu sitä varsinaista vihjettä J-kirjaimeksi. Joskus käännöksissä hieman tämän tyyppisissä tapauksissa myös suosiolla ns. "unohdetaan"  kirjaimen noudattaminen eli olisi vain kirjoitettu käännökseen G, keltaiset verhot ja jumala, mutta tosiaan kieltämättä tuo oli hankala kohta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/654 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nrk p3 päivitti kansikuvansa facebookissa, ja pisti silmään että siinähän lukee että takk for nå. Siis nå? Meinaako tuo että olisi kuitenkin vielä jotain Skamiin liittyvää tiedossa, vai viittaakohan vaan siihen jenkkiversioon mikä on tulossa? 

Twitterissä joku kirjoitti,  että tuo on vähän kuin tyypillinen norjalainen sanonta tapa, ettei välttämättä merkitsisi mitään erikoisempaa, mutta toisaalta jossain artikkelissa (olikohan Mari Magnuksen haastattelu) ei suoraan suljettu pois paluunkaan mahdollisuutta myöhemmin. 

Itse olen miettinyt, että odottavatkohan katsojien reaktiota tuohon jenkkiversioon ja jos se floppaa ottavat uudestaan ohjat Norjassa omiin käsiin ja tekevät Norjassa jatkoa uusilla näyttelijöillä/hahmoilla. (Tämä siis vain omaa spekulaatiotani)

Vierailija
524/654 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin hassua miten teille joillein julie andem ja muut tuotantotiimin jäsenet ovat jumalista seuraavia, ja vika on meissä katsojissa jos syvällisyys ei aukene oikealla tavalla. Syvällisyyden kun kukakin kokee omalla tavallaan, ja kenties valitettavasti olen sitten liiankin kanssa syvälliseen ja pohdiskelevaan taiteelliseen toteutukseen tottunut, kun minusta tässä sarjassa loppujakso ja kaikki aiempien jaksojen turha symboliikka kallistuu vaan pitkälti turhan tekotaiteellisuuden ja katsojien harhautuksen puolelle. Antaa kuvaa, että tekijät eivät itsekään tiedä minkä viittausten haluavat olevan merkityksellistä ja mikä sitten taas on kukkua jonka katsoja voi jättää omaan arvoonsa.

Tuo leskenlehti/voikukkalapsiviittaus oli vielä oikeasti ihan "hyvä", mutta voi apua ja anteeksi jos meni nyt ohi Chrisin kissankorvat, ja se, että minun olisi ne magnuksen karkeasta kissankieli + lövepikk -leijonankulliviittauksesta tajuta, että samasta teemasta puhutaan yhä. Siis ihan oikeasti, eihän tossa viimisimmässä ole järjen häivää?

Hassua on minusta sekin, että täällä kuvitellaan Julie Andemin tekevän sarjaa yksin ja että hän päättää kaikesta.

Missä kohtaa niin on sanottu? "julie andem ja muut tuotantotiimin jäsenet" -viittaus ei kyllä indikoi, että kuvittelisin andemin tekevän sarjaa yksin?

Nyt ymmärsit väärin, en tarkoittanut että sinä niin kuvittelisit, vaan jotkut täällä kirjoittelevat aina "Mitä Julie on nyt ajatellut" "Juliehan olisi voin tehdä asian tällä tavalla" "Tämän ja tuon Julie olisi voinut tehdä toisin".

Olen täysin samaa mieltä kirjoituksesi kanssa.

Mä saatan kirjoittaa noin, koska Andem on sarjan luoja ja ns. pääjehu. Tiedän kyllä hyvin, että siellä on kokonainen tiimi takana. Mutta helpompi ja lyhyempi kirjoittaa, kuin joka kerta avata "Andem ja tuotantotiimi, Andem ja käsikirjoittajat, sarjan tuotantotiimi olisi voinut tehdä näin, sarjan käsikirjoittajat olisivat voineet kirjoittaa toisin blaablaa".  Ja onhan Andem esim. ollut käsikirjoittamassa ja ohjannut kaikki sarjan jaksot. Eli hänen näkemyksensä tuossa kaikkein vahvimmin esillä on, joten mitä väliä, jos viittaa häneen? Luuleeko kukaan oikeasti, että ihmiset eivät tiedä sarjan teossa olevan muitakin ihmisiä mukana?

Vierailija
525/654 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tän vikan klipin jälkeen eri puolilta nettiä lukemieni kommenttien perusteella oon lopullisesti tajunnut, että todella monella katsojalla norjan kielen osaamattomuus vaikuttaa suuresti tulkintaan sarjan tapahtumista ja hahmoista. Noissa repliikeissä tulee ihan hirvittävästi infoa, joka menee monesti noissa amatöörikäännöksissä väärin tai hukkaan. Kohtauksen idean niillä kyllä saa esiin, mutta juuri ne yksityiskohdat on ne mitkä tekee Skamista niin nerokkaan juonellisesti ja kielellisesti. Ei todellakaan riitä et kääntää sanan vain jollakin vastaavalla sanalla esim. englanniksi.

Noilla kansainvälisillä faneilla vaikuttaa myös se, että ne ei selkeästi tiedä/ymmärrä norjalaisesta ja pohjoismaisesta kulttuurista ja yhteiskunnasta hirveästi. Ne on todella äänekkäästi kritisoineet sarjaa eri asioista ymmärtämättä, että sarja on tehty teini-ikäisille norjalaistytöille.

Kertokaa aloittaja ja yläpeukuttajat jotain esimerkkejä tästä niin me kielitaidottomat voidaan kierrellä veistä haavassa kun ei me vaan tajuta.

Esim siinä kun Youssef saattoi Sanan kotiin ja kysyi jotain "are we ok?" niin mikä oli oikea käännös?

No esimerkiksi tässä vikassa klipissä tuli musta loppuun yksi tarina (tää on aika pintapuolinen kuvaus ja mä oletan, että lukija on nähnyt muutakin matskua kuin pelkät jaksot) .

Se alkaa Isakista, joka elää haasteellisissa olosuhteissa, koska äiti seonnut, isä lähtenyt ja hän kamppailee seksuaalisuutensa kanssa. Isak tapaa kuitenkin Evenin ja rakastuu, mutta Even on sairas. Vaikka hänen kanssaan arki on usein hankalaa, Even on silti parasta Isakin elämässä. Yhtäkkiä Mikaelin kuva pompahtaa esiin Sanan näytöltä ja Isak tunnistaa hänet Evenin vanhaksi kaveriksi, tyypiksi, jota Even on ensin vitsillä kutsunut entiseksi elämänsä mieheksi. Mustasukkaisuus ja menettämisen pelko valtaa Isakin mielen kun Sana kieltäytyy kertomasta mitään Mikaelista ja myös Even vaikenee asiasta Isakin kysyessä asiasta. Mikael ilmestyy karaoke-bileisiin ja Isakin mustasukkaisuus ottaa vallan. Tappelussa Isak ottaa pataan Eliakselta reagoidessaan mustasukkaisesti Mikaeliin. Nyt Isak on henkisesti sekä myös ihan fyysisesti lyöty.

Palatessaan kouluun tauon jälkeen Isakilla on korvallaan voikukka, joka on norjaksi løvetann. Norjassa on käytössä termi løvetannbarn (kuten voikukkalapsi Suomessa), jolla tarkoitetaan vaikeissa olosuhteissa kasvavaa lasta/nuorta. Isakilla on kuitenkin yhä Even ja he tukevat ja täydentävät toisiaan eri tavoin. Myös Isakin isä on yhä Evakin elämässä ja vaikka tuki saattaa olla vain taloudellista, se on heille tarpeen. 

Vikassa klipissä Vildellä on puolestaan päällään keltakukkainen mekko, kuten voikukat Isakin korvalla. Tällä viikolla Vilden kulissit romahtivat lopullisesti kun kävi ilmi, että Vilden äiti onkin sairas ja Vilde tarvitsee rahaa Chrisiltä laskuihin. Vilden tilanne onkin siis hyvin samanlainen kuin Isakilla, jolla on myös sairas perheenjäsen (sekä äiti ja Even) ja taloudellisesti auttava isä.

Vilde ja Isak ovatkin siis molemmat løvetannbarn, voikukkalapsia, jotka ovat elävät vaikeassa elämäntilanteessa. Molemmilla on kuitenkin apua saatavilla. Vildellä Magnus, joka kuuntelee ja tukee häntä, Isakilla on ystävänä Sana, jolle hän puhuu asioista ja uskaltaa tunnustaa asioita. Isakilla isä auttaa taloudellisesti. Vildellä on myös Chris, joka on kuitenkin pitänyt itseään huonona ystävänä, koska osaa vain pelleillä ja hullutella, mutta osaa nyt terkkarikäynnin jälkeen paremmin puhua myös monella tapaa hankalista asioista. Vilden Chrisiä voidaan verrata siis Isakin Eveniin, joka pitää itseään liian hankalana ja huonona Isakille. 

Kolmoskauden lopussa Magnus lähtee "metsästämään" Vildeä, kuunneltuaan poikien kehoituksia olemaan kuin petoeläin saalistamassa. Tällä kaudella Vilde sanoo puistossa nuoleskellessaan, että Magnuksella on løvepikk ("leijonankulli"). Løve tarkoittaa suomeksi leijonaa eli saalistavaa petoeläintä. Vilde ja Magnus löysivät toisensa puhuessaan kissoista kolmoskauden lopussa. Näissä vikoissa bileissä Chrisillä on päässään kissankorvat, jotka on verrattavissa kissa- ja leijonajuttuihin Magnuksesta. Esim. myös Isak kutsuu Magnusta nimellä kattehookern eli vapaasti suomennettuna tyyppinä, joka pelehtii kissojen kanssa. Tämän nimen Magnus sai pussailtuaa tytön kanssa, jolla oli "kissankieli". 

Ja onhan se løve vähän kuin englannin love eli rakkaus :)

Tällaisten symbolien pitäisi olla ekstrakamaa, ei itsetarkoituksellista. Kolmoskaudella osattiin tämä homma vielä paremmin. Neloskauden esimerkkisi Vildestä, Magnuksesta ja Chrisistä on aivan naurettava ja osoittaa vain, kuinka sarjan käsikirjoitus ja ideat ovat menneet alaspäin. Ihan hyvä vain, että lopettivat tähän.

Vierailija
526/654 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Twitterissä joku kirjoitti,  että tuo on vähän kuin tyypillinen norjalainen sanonta tapa, ettei välttämättä merkitsisi mitään erikoisempaa, mutta toisaalta jossain artikkelissa (olikohan Mari Magnuksen haastattelu) ei suoraan suljettu pois paluunkaan mahdollisuutta myöhemmin. 

Itse olen miettinyt, että odottavatkohan katsojien reaktiota tuohon jenkkiversioon ja jos se floppaa ottavat uudestaan ohjat Norjassa omiin käsiin ja tekevät Norjassa jatkoa uusilla näyttelijöillä/hahmoilla. (Tämä siis vain omaa spekulaatiotani)

Ehkä ennemmin niin, että jos jenkkiversio floppaa, niin unohtavat koko jutun?

Vierailija
527/654 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä arvostelussa oli aika hyvin kiteytettynä neloskauden ongelmakohtia. Sanan kausi tosiaan omistautui liikaa muille hahmoille, koska se oli vika kausi. Jos kausi olisi ollut alkuperäisen formaatin mukainen, eli todellakin Sanaan keskittyvä, varmaan monet asiat olisivat olleet ymmärrettävämpiä. Vieläkin harmittaa tuo kolmiodraama-sotku, joka viriteltiin Nooran William-ongelmien loppuun käsittelemiseksi. Ja tosiaan tuo täysin epäuskottava eristäytyminen Sanan taholta, jossa ei hän muka kertaakaan juttele saman katon alla asuvan veljensä kanssa tappelun syistä... Olen myös samaa mieltä, että ateisti-m*slimi-suhteen tutkiminen ja Sanan valtavirrasta erottuvan seurustelun tarkastelu olisivat antanut sarjalle mielekkäämpää sisältöä kuin keskittyminen teinidraamoille tyypilliseen kolmiodraamaan, joka aikaansai vain Yousefin ja Sanan etääntymisen toisistaan.

https://cultural-learnings.com/2017/06/19/sana-shares-a-season-skam-sea…

Vierailija
528/654 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin hassua miten teille joillein julie andem ja muut tuotantotiimin jäsenet ovat jumalista seuraavia, ja vika on meissä katsojissa jos syvällisyys ei aukene oikealla tavalla. Syvällisyyden kun kukakin kokee omalla tavallaan, ja kenties valitettavasti olen sitten liiankin kanssa syvälliseen ja pohdiskelevaan taiteelliseen toteutukseen tottunut, kun minusta tässä sarjassa loppujakso ja kaikki aiempien jaksojen turha symboliikka kallistuu vaan pitkälti turhan tekotaiteellisuuden ja katsojien harhautuksen puolelle. Antaa kuvaa, että tekijät eivät itsekään tiedä minkä viittausten haluavat olevan merkityksellistä ja mikä sitten taas on kukkua jonka katsoja voi jättää omaan arvoonsa.

Tuo leskenlehti/voikukkalapsiviittaus oli vielä oikeasti ihan "hyvä", mutta voi apua ja anteeksi jos meni nyt ohi Chrisin kissankorvat, ja se, että minun olisi ne magnuksen karkeasta kissankieli + lövepikk -leijonankulliviittauksesta tajuta, että samasta teemasta puhutaan yhä. Siis ihan oikeasti, eihän tossa viimisimmässä ole järjen häivää?

Hassua on minusta sekin, että täällä kuvitellaan Julie Andemin tekevän sarjaa yksin ja että hän päättää kaikesta.

Missä kohtaa niin on sanottu? "julie andem ja muut tuotantotiimin jäsenet" -viittaus ei kyllä indikoi, että kuvittelisin andemin tekevän sarjaa yksin?

Nyt ymmärsit väärin, en tarkoittanut että sinä niin kuvittelisit, vaan jotkut täällä kirjoittelevat aina "Mitä Julie on nyt ajatellut" "Juliehan olisi voin tehdä asian tällä tavalla" "Tämän ja tuon Julie olisi voinut tehdä toisin".

Mä saatan kirjoittaa noin, koska Andem on sarjan luoja ja ns. pääjehu. Tiedän kyllä hyvin, että siellä on kokonainen tiimi takana. Mutta helpompi ja lyhyempi kirjoittaa, kuin joka kerta avata "Andem ja tuotantotiimi, Andem ja käsikirjoittajat, sarjan tuotantotiimi olisi voinut tehdä näin, sarjan käsikirjoittajat olisivat voineet kirjoittaa toisin blaablaa".  Ja onhan Andem esim. ollut käsikirjoittamassa ja ohjannut kaikki sarjan jaksot. Eli hänen näkemyksensä tuossa kaikkein vahvimmin esillä on, joten mitä väliä, jos viittaa häneen? Luuleeko kukaan oikeasti, että ihmiset eivät tiedä sarjan teossa olevan muitakin ihmisiä mukana?

Siltä se alkaa kuulostaa, jos jokaisen sarjan vivahteenkin sanotaan olevan "Julien ajattelua".

Vierailija
529/654 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siltä se alkaa kuulostaa, jos jokaisen sarjan vivahteenkin sanotaan olevan "Julien ajattelua".

Aina voi hypätä yli sellaiset viestit, joiden kirjoitustapa noin paljon ärsyttää.

Vierailija
530/654 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä selailin äsken vielä noita Skamin sivuja, kun etsin sitä Det beste fra i*lam - klippiä, ja lueskelin samalla niitä tekstareita. Ja mulla on kyllä oikeasti seillainen tunne, että sitä tarinaa ainakin Evenin osalta muutettiin. Sekin tekstarienvaihto, kun Sana laittaa Isakille sen videon siihen SMS-roulette-videoon, ja Isak ihmettelee että siinähän puhutaan Evenistä. Musta jotenkin nää kaikki petasi jotain, mitä me ei ikinä tultukaan näkemään.

Vierailija
531/654 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä selailin äsken vielä noita Skamin sivuja, kun etsin sitä Det beste fra i*lam - klippiä, ja lueskelin samalla niitä tekstareita. Ja mulla on kyllä oikeasti seillainen tunne, että sitä tarinaa ainakin Evenin osalta muutettiin. Sekin tekstarienvaihto, kun Sana laittaa Isakille sen videon siihen SMS-roulette-videoon, ja Isak ihmettelee että siinähän puhutaan Evenistä. Musta jotenkin nää kaikki petasi jotain, mitä me ei ikinä tultukaan näkemään.

Samaa mieltä! Tuntuu, että tuo loppu jotenkin kuihtui täysin kasaan, ensin oli availtu paljon kaikkia erilaisia juonenkäänteitä ja sitten huomattiin, että ei näitä pystykään kursimaan kokoon. Even hyppäsi takaisin balloonporukkaan jotenkin ihan liian helposti, sitä Yousef vs Even -tuliliekkikuvaa ei selitetty mitenkään, tappelukin kuitattiin vain ohimennen. Jotain kummallisuuksia tuossa oli muutenkin Evenin ja balloonpoikien väleissä, tuntuu että siitä rakennettiin paljon isompaa juttua kuin loppujen lopuksi päädyttiin näyttämään.

Ehkä sen tauon aikana tapahtui jotain, ja huomattiin, että aika ei vaan riitäkään kaikkeen. Eikös joitain klippejä kuvattu vielä saman päivän aikana kuin laitettiin ulos, ja jossain vaiheessa sanottiin että jotain lähiaikojen tapahtumia ei ole vielä edes kirjoitettukaan.

En haluais olla pettynyt tähän viimeiseen kauteen, mutta valitettavasti ei oikein voi muutakaan olla. Puoliväliin saakka oli vielä aineksia vaikka mihin, mutta sitten jotenkin kauheen nostatuksen jälkeen lässähti. Täytyy vielä jossain välissä katsoa putkeen koko kausi, jos se tuntuisi sitten loogisemmalta. Kyllähän ne spekuloinnitkin lähti jossain vaiheessa vähän käsistä, varsinkin sen taukoviikon aikana. :D Mutta ihan realistisestikin ajatellen joidenkin asioiden kulku ei tunnu yhtään järjelliseltä. 

Toivottavasti joskus saadaan tekijätiimiltä jotain haastatteluja, joissa selviää, tapahtuiko tuon kauden aikana jotain ja suunnitelmat juonen kannalta meni uusiksi. 

Vierailija
532/654 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla saadaan bloopers-videot hq-laatuisina! Tumblrissa kiertää screenshotti skamin fb-sivusta, jossa sanotaan niin!

Vierailija
533/654 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä! Tuntuu, että tuo loppu jotenkin kuihtui täysin kasaan, ensin oli availtu paljon kaikkia erilaisia juonenkäänteitä ja sitten huomattiin, että ei näitä pystykään kursimaan kokoon. Even hyppäsi takaisin balloonporukkaan jotenkin ihan liian helposti, sitä Yousef vs Even -tuliliekkikuvaa ei selitetty mitenkään, tappelukin kuitattiin vain ohimennen. Jotain kummallisuuksia tuossa oli muutenkin Evenin ja balloonpoikien väleissä, tuntuu että siitä rakennettiin paljon isompaa juttua kuin loppujen lopuksi päädyttiin näyttämään.

Ehkä sen tauon aikana tapahtui jotain, ja huomattiin, että aika ei vaan riitäkään kaikkeen. Eikös joitain klippejä kuvattu vielä saman päivän aikana kuin laitettiin ulos, ja jossain vaiheessa sanottiin että jotain lähiaikojen tapahtumia ei ole vielä edes kirjoitettukaan.

En haluais olla pettynyt tähän viimeiseen kauteen, mutta valitettavasti ei oikein voi muutakaan olla. Puoliväliin saakka oli vielä aineksia vaikka mihin, mutta sitten jotenkin kauheen nostatuksen jälkeen lässähti. Täytyy vielä jossain välissä katsoa putkeen koko kausi, jos se tuntuisi sitten loogisemmalta. Kyllähän ne spekuloinnitkin lähti jossain vaiheessa vähän käsistä, varsinkin sen taukoviikon aikana. :D Mutta ihan realistisestikin ajatellen joidenkin asioiden kulku ei tunnu yhtään järjelliseltä. 

Toivottavasti joskus saadaan tekijätiimiltä jotain haastatteluja, joissa selviää, tapahtuiko tuon kauden aikana jotain ja suunnitelmat juonen kannalta meni uusiksi. 

Mun mielestä ihan selvästi alustettiin sitä, että Evenin ja Yousefin välillä olisi tapahtunut enemmänkin draamaa. Se, että Yousef lähetti Sanan yksin tappelua selvittämään ja jäi itse baariin, ei vain sopinut mitenkään Yousefin luonteeseen. Kai siihen nyt joku syy oli? Yksinkertaisin vaihtoehto mielestäni on se, että Yousef ei halunnut jostakin syystä kohdata Eveniä. Lisäksi Evenillähän oli se ihme kuva luultavasti Yousefista, johon oli kaiverrettu otsaan espanjaksi jäte (basura)... Myös se kertomus siitä, että Even olisi panikoinut uskovan Mikaelin reaktiota ja siksi päätyi parantelemaan itseään K*r**nin avulla tuntui oudolta, koska alkoholia kuluttava Mikael ei tuntunut miltään erityisen tuomitsevalta uskikselta, jonka reaktiota tarvitsisi pelätä. Ellei se tuomitsevuus vain sitten ollut Evenin omassa päässä... Ehkä sarjan tekijät mokasivat jo alussa suunnittelemansa Even-Balloon-pojat-kuvion juurikin sillä, että tuo liekkikuva vuosi julkisuuteen. Sitten olikin jo valmiina kaikenmoisia faniteorioita, joista jokin on osunut liian lähelle.

Vierailija
534/654 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin uusi klippi? Nyt ei ole tullut moneen päivään edes tekstareita...

Vierailija
535/654 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait tuu enään klippejä ku loppui kokonaan ohjelma lauantaina.

Vierailija
536/654 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua jäi mietityttämään, miksi nämä olivat nimenomaan Sanan juhlat? Miksi Sanalle tuotiin lahjoja ja pidettiin puhe, vaikka koko perhe kai on viettänyt ramadania? Onko tuo sitten tapana, että juhlitaan yhden henkilön juhlana (kuten syntymäpäivää) eikä yhteisöllisenä tapahtumana (kuten joulu tai uusivuosi)?

Chrisin ja Emman juttu oli kyllä omituinen? Mitä? Miksi?

Ja se puhe oli kyllä ylimainostettu.

Vierailija
537/654 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua jäi mietityttämään, miksi nämä olivat nimenomaan Sanan juhlat? Miksi Sanalle tuotiin lahjoja ja pidettiin puhe, vaikka koko perhe kai on viettänyt ramadania? Onko tuo sitten tapana, että juhlitaan yhden henkilön juhlana (kuten syntymäpäivää) eikä yhteisöllisenä tapahtumana (kuten joulu tai uusivuosi)?

Chrisin ja Emman juttu oli kyllä omituinen? Mitä? Miksi?

Ja se puhe oli kyllä ylimainostettu.

Sana kai halusi itse järjestää nämä ja sitten kaverit antoivat hänelle lahjoja koska hän oli ns illan emäntä

Vierailija
538/654 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku sitten tänne sanoa kun ne bloopersit tulee jonnekkin??

Vierailija
539/654 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku sitten tänne sanoa kun ne bloopersit tulee jonnekkin??

Joo, ilman muuta! :)

Vierailija
540/654 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjan viesti ei mennyt perille uskovaisille. Kun lukee noita fanficeja, kaikki m#slimikirjoittajat laittavat Yousefin kääntymään uskoon. Ei kelpaa sellaisenaan heille, vaikka kuinka hyvä ihminen olisikin. Tulee tosi ahdasmielinen kuva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi