Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olafiaklinikken

Vierailija
20.06.2017 |

Edellinen kai poistui?

Kommentit (654)

Vierailija
561/654 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui mainita myös ne kohtaukset, joissa Eskild oli jotenkin ihanan huolehtivainen ja empaattinen, kun esim. Nooralla tai Isakilla oli vaikeaa. Pride-kohtaus myös :)

Vierailija
562/654 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biiseistä mun ehdottomimmat lempparit:

Nils Bech - O helga natt

Amanda Delara - Gunerius remix

Lykke Li - Tonight

Astrid S - Vi er perfekt men verden är ikke det

Robyn - Call your girlfriend

Suzanne Sundfør - Kamikaze

Cezinando - Håper du har plass

Lempparikohtaus taas on O helga natt. Eka kerta kun itkin Skamia katsoessa, musiikki, ne flashbackit ja Isak juoksemassa Evenin luokse.... <3 kolmoskaudelta ihan huippu kohta on myös kun Isak kertoo Evenistä pojille, sekä se kun tulee ulos kaapista Jonakselle. Ja seiskajakson loppuklippi kokonaisuudessaan. Mä voisin luetella kolmoskauden lempparikohtia vaikka kuinka paljon, mutta ehkä tää riittää.

Ykköskaudelta mun lempparikohtia on se, kun Noora soittaa Evalle sitä Justin Bieberiä ja se, kun tytöt kantavat sammuneen Vilden Evalle. Ja neloskauden ehdoton lemppari on Det beste fra Islam <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/654 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Biiseistä mun ehdottomimmat lempparit:

Nils Bech - O helga natt

Amanda Delara - Gunerius remix

Lykke Li - Tonight

Astrid S - Vi er perfekt men verden är ikke det

Robyn - Call your girlfriend

Suzanne Sundfør - Kamikaze

Cezinando - Håper du har plass

Lempparikohtaus taas on O helga natt. Eka kerta kun itkin Skamia katsoessa, musiikki, ne flashbackit ja Isak juoksemassa Evenin luokse.... <3 kolmoskaudelta ihan huippu kohta on myös kun Isak kertoo Evenistä pojille, sekä se kun tulee ulos kaapista Jonakselle. Ja seiskajakson loppuklippi kokonaisuudessaan. Mä voisin luetella kolmoskauden lempparikohtia vaikka kuinka paljon, mutta ehkä tää riittää.

Ykköskaudelta mun lempparikohtia on se, kun Noora soittaa Evalle sitä Justin Bieberiä ja se, kun tytöt kantavat sammuneen Vilden Evalle. Ja neloskauden ehdoton lemppari on Det beste fra Islam <3

Hah, kakkoskausi unohtui kokonaan :D mökkijakso kokonaisuudessaan, sekä se, kun Noora laulaa ja soittaa Williamille sitä kitaraa.

Vierailija
564/654 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah yleensä en kiinnitä alapeukkuihin mitään huomiota, mutta nyt ihmettelen kyllä hieman että miksi monet alapeukuttavat jonkun toisen suosikkikohtauksia? :D Joku niitä tuolla aiemmin kysyi, joten ajattelin vain siksi niitä muutamia listata. Tai sitten tuli tosiaan liian pitkä viesti, pahoittelut siitä! Pitänee näköjään itsekin hiljentyä vihdoin tämän keskustelun osalta. Kiitokset sarjan aikaisista spekuloinneista kaikille! :)

Vierailija
565/654 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahah yleensä en kiinnitä alapeukkuihin mitään huomiota, mutta nyt ihmettelen kyllä hieman että miksi monet alapeukuttavat jonkun toisen suosikkikohtauksia? :D Joku niitä tuolla aiemmin kysyi, joten ajattelin vain siksi niitä muutamia listata. Tai sitten tuli tosiaan liian pitkä viesti, pahoittelut siitä! Pitänee näköjään itsekin hiljentyä vihdoin tämän keskustelun osalta. Kiitokset sarjan aikaisista spekuloinneista kaikille! :)

Ei niin mitään käsitystä :D Minäkin sain useamman alapeukun kommenttiin, jossa vain ja ainoastaan kysyin, voisiko olla mahdollista, että viimeinen jakso tulisi jo aiemmin Areenaan kuin 23:59. Kaipa jotkut vaan huvikseen alapeukuttelevat viestejä (?).

Mua harmittaa, että tämä keskustelu tyrehtyi näin nopeasti, muutenkin kun on vähän sellainen Skam-masis sarjan loppumisesta! Kiitos siis sille, joka kyseli lempikohtauksia, niitä on kiva lukea. :)

Vierailija
566/654 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylex:n sivuilla kysely, johon voi vastata, mikä kausista on paras. Noorhelmin kausi on saanut yli puolet äänistä.

Vierailija
567/654 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylex:n sivuilla kysely, johon voi vastata, mikä kausista on paras. Noorhelmin kausi on saanut yli puolet äänistä.

Tuo taitaa todistaa vaan että millä parilla on sinnikkäin fanijoukko. Tuossahan voi äänestää aina uudestaan ja uudestaan.

Vierailija
568/654 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin antamassa yhden äänen kolmoskaudelle.

Vierailija
569/654 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikäää, mä katson ykköskautta uudelleen, ja tajusin, että loppuklipissä Evan ja Jonaksen toistensa tuijottelun taustalla soi sama kappale, kuin kasijakson lopussa kun Eva menee sinne skeittipaikalle puhumaan Jonaksen kanssa! Ai kamala, mitkä kylmät väreet sain.

Vierailija
570/654 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjei ja carl olivat oslo pridessä💝

Vierailija
571/654 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lempparit: kun Evak ajaa fillarilla uimaan kesäyössä. Ja kun Sana kantaa samunutta Vildeä ja auttaa oksentamaan. Se musiikki taustalla tekee siitä niin hienon.

Vierailija
572/654 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjeilla oli Isak+Even rintanappi :)

Tarjei ja Carl kävivät lavalla noutamassa Skamille myönnetyn palkinnon, tai taisi olla tarkemmin ottaen myönnetty Julielle + näyttelijöistä Carlille, Tarjeille ja Henrikille.

Ulrikkekin on  ollut mukana seuraamassa Pridea  vaikka nyt lavalla ei tainnut ollakaan.

Vierailija
573/654 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarjeilla oli Isak+Even rintanappi :)

Tarjei ja Carl kävivät lavalla noutamassa Skamille myönnetyn palkinnon, tai taisi olla tarkemmin ottaen myönnetty Julielle + näyttelijöistä Carlille, Tarjeille ja Henrikille.

Ulrikkekin on  ollut mukana seuraamassa Pridea  vaikka nyt lavalla ei tainnut ollakaan.

Julie on ollut bilettämässä Roskildessa Cengizin, Marlonin ja kumppaneiden kanssa. Eli siksi ei ilmeisesti itse ole hakenut palkintoa.

Vierailija
574/654 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lempparit: kun Evak ajaa fillarilla uimaan kesäyössä. Ja kun Sana kantaa samunutta Vildeä ja auttaa oksentamaan. Se musiikki taustalla tekee siitä niin hienon.

Tuo Sanan ja Vilden kohtaus on kyllä yksi sarjan hienoimpia.

Vierailija
575/654 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin antamassa yhden äänen kolmoskaudelle.

minäkin äänestin kolmoskautta 

Vierailija
576/654 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi hyvin pettynyt olo sarjasta ja varsinkin tuosta tyttöjen ystävyydestä. Minusta tekijät eivät onnistuneet korjaamaan niitä ongelmia, mitä näytettiin neloskauden aikana. Sanan nähtiin kyllä ottavan kontaktia lopussa ystäviinsä ja oikein kerjäävän anteeksiantoa, mutta Noora, Vilde ja kumppanit eivät mielestäni tulleet samalla tavalla vastaan. Niitä Nooran ja Vilden rasistisia kommentteja ei ikinä käsitelty. Sitä, että tytöt eivät välittäneet yhtään Sanan eristäytymisestä ja radikaalista muutoksesta ei käsitelty. Itselle jäi muista tytöistä hyvin itsekäs kuva, enkä näe heidän ystävyyttään samanarvoisena. Tässä sarjassa selvästi poikien ystävyyssuhteet olivat tasapuolisempia ja pojat selvästi välittivät toisistaan enemmän. Tyttöjen väliset ystävyydet olivat pinnallisia. Niissä luultavasti oli kyse juuuri siitä, mistä Yousefkin puhui, eli päädytään olemaan yhdessä, jottei tarvitsisi olla yksin. Mutta aito vastavuoroinen välittäminen ei muiden tyttöjen osalta välittynyt.

Vierailija
577/654 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla jäi hyvin pettynyt olo sarjasta ja varsinkin tuosta tyttöjen ystävyydestä. Minusta tekijät eivät onnistuneet korjaamaan niitä ongelmia, mitä näytettiin neloskauden aikana. Sanan nähtiin kyllä ottavan kontaktia lopussa ystäviinsä ja oikein kerjäävän anteeksiantoa, mutta Noora, Vilde ja kumppanit eivät mielestäni tulleet samalla tavalla vastaan. Niitä Nooran ja Vilden rasistisia kommentteja ei ikinä käsitelty. Sitä, että tytöt eivät välittäneet yhtään Sanan eristäytymisestä ja radikaalista muutoksesta ei käsitelty. Itselle jäi muista tytöistä hyvin itsekäs kuva, enkä näe heidän ystävyyttään samanarvoisena. Tässä sarjassa selvästi poikien ystävyyssuhteet olivat tasapuolisempia ja pojat selvästi välittivät toisistaan enemmän. Tyttöjen väliset ystävyydet olivat pinnallisia. Niissä luultavasti oli kyse juuuri siitä, mistä Yousefkin puhui, eli päädytään olemaan yhdessä, jottei tarvitsisi olla yksin. Mutta aito vastavuoroinen välittäminen ei muiden tyttöjen osalta välittynyt.

Eihän Vilde ja Noora ollut rasistisia vaan tietämättömiä. Sana olisi halutessaan ne asiat voinut korjata, mutta mieluummin eristäytyi kuin kertoi faktoja. 

Vierailija
578/654 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän Vilde ja Noora ollut rasistisia vaan tietämättömiä. Sana olisi halutessaan ne asiat voinut korjata, mutta mieluummin eristäytyi kuin kertoi faktoja. 

Höpöhöpö. Nooran vitsailu siitä, että Sanan perhe suorittaisi kunniamurhan, koska tämä jäi kiinni bileistä oli täysin rasistista. Kuka vitsailee tuollaisesta? Ei mene tietämättömyyden piikkiin.

Vierailija
579/654 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto, nyt mä vasta tajusin, miksi se mökkijakso on ehdottomasti kaikkein paras kakkoskauden jaksoista. Siinähän ei tosiaan ole ollenkaan Williamia! :D Pelkkinä mainintoina vain. Muutenhan kyseinen kausi olikin se kaikkein huonoin, mutta tuo yksi jakso sentäs jäi lämpimästi mieleen kakkoskaudelta erittäin hyvästä syystä.

Täytyy sanoa, että mua aina naurattaa kuulla, että tämä kakkoskausi oli se tärkein Andemille, jonka hän nimenomaan halusi tehdä. Muut kaudet vain olivat pyörittelyä ja taustoittamista Nooran tarinan ympärillä. Evan kausi luotiin, koska Noora ja William haluttiin tehdä tutuiksi katsojille. Ja Sanan kausi näköjään käytettiin Nooran ja Williamin rakkausongelmiens käsittelyyn ja loppuselvittelyyn sen sijaan, että oltaisiin annettu m*slimi Sanan ja ateisti Yousefin oikeasti olla tekemisissä keskenään ja keskustelevan ja lähentyvän enemmänkin.

Kakkokausi on omasta mielestäni kuitenkin selvästi se heikoin ja vaivaannuttavin kausi juoneltaan. Vaikea uskoa, että tuo kausi on juuri se, mistä Andem on ollut niin innoissaan. Mutta toki olihan se nimenomaan häneen omiin nuoruuden rakkaussotkuihinsa perustuvaa tarinaa eikä tämän päivän norjalaisten nuorten haastatteluihin perustuvaa tarinankerrontaa, joiden kokemuksia sarjassa piti kertoa. Oma napa ja Noora-fiksaatio meni edelle.

Vierailija
580/654 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hitto, nyt mä vasta tajusin, miksi se mökkijakso on ehdottomasti kaikkein paras kakkoskauden jaksoista. Siinähän ei tosiaan ole ollenkaan Williamia! :D Pelkkinä mainintoina vain. Muutenhan kyseinen kausi olikin se kaikkein huonoin, mutta tuo yksi jakso sentäs jäi lämpimästi mieleen kakkoskaudelta erittäin hyvästä syystä.

Täytyy sanoa, että mua aina naurattaa kuulla, että tämä kakkoskausi oli se tärkein Andemille, jonka hän nimenomaan halusi tehdä. Muut kaudet vain olivat pyörittelyä ja taustoittamista Nooran tarinan ympärillä. Evan kausi luotiin, koska Noora ja William haluttiin tehdä tutuiksi katsojille. Ja Sanan kausi näköjään käytettiin Nooran ja Williamin rakkausongelmiens käsittelyyn ja loppuselvittelyyn sen sijaan, että oltaisiin annettu m*slimi Sanan ja ateisti Yousefin oikeasti olla tekemisissä keskenään ja keskustelevan ja lähentyvän enemmänkin.

Kakkokausi on omasta mielestäni kuitenkin selvästi se heikoin ja vaivaannuttavin kausi juoneltaan. Vaikea uskoa, että tuo kausi on juuri se, mistä Andem on ollut niin innoissaan. Mutta toki olihan se nimenomaan häneen omiin nuoruuden rakkaussotkuihinsa perustuvaa tarinaa eikä tämän päivän norjalaisten nuorten haastatteluihin perustuvaa tarinankerrontaa, joiden kokemuksia sarjassa piti kertoa. Oma napa ja Noora-fiksaatio meni edelle.

Minulle kakkoskaudessa tökki ehdottomasti eniten sen pituus (suhteessa muihin kausiin). Kiristelin jo ensimmäisellä katselukerralla hampaita, että miten ihmeessä tämä sarja, johon koukutuin ykköskaudella kertaheitolla tuntuukin yhtäkkiä niin pitkäpiimäiseltä. Sarjassa olen tykännyt kovasti sen nopeatempoisuudesta sekä siitä, että joku toinen jakso saattaa olla hyvä kahdenkymmenen minuutin pätkänä ja joku toinen sitten yli puolituntisena. Kakkoskausi rikkoi mielestäni omituisesti sarjan tempon; en näe Nooran tarinassa yhtään mitään, minkä vuoksi se olisi tarvinnut viidenkymmenen minuutin pituisia jaksoja.

Tarina itsessään oli toki kliseinen ja suhteellisen ennalta-arvattava, mutta sinänsä se olisi ollut omiin silmiini kyllä ihan katseltava vähemmillä minuuteilla ja jaksoilla. Tykkäsin kyllä joistain asioista kakkoskaudessa, kuten Williamin kusipäisyyden taustojen paljastumisesta, kollektiivista sekä Nooran hahmosta sinänsä, mutta kaiken kaikkiaan tämä kausi jäi minulle ohuimmaksi tarinansa takia, ja tosiaan tuon keston takia se sai minut jopa ärsyyntymään. Ihmiset tykkäävät tietysti erilaisista asioista, se on selvää, joten olisikin mielenkiintoista kuulla, mikä kakkoskauden fanittajille kyseisessä kaudessa kolahti? Kommenttia kehiin! Entäs muut, mikä kausi kolahti eniten? Perustelut mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän