Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tunne henkilökohtaisesti ketään aikuista, joka ei olisi käynyt lukiota. Taidan elää kuplassa.

Vierailija
20.06.2017 |

Kaikki sukulaiseni, ystäväni, lasteni kavereiden vanhemmat, työkaverit.. kaikki. Toki varmasti kohtaan päivittäin ihmisiä, jotka eivät ole lukiota käyneet - vaikkapa kaupan kassalla tai siivoamassa jotain, mutten tunne henkilökohtaisesti ainuttakaan aikuista, joka ei olisi käynyt lukiota.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne henkilökohtaisesti ketään niin tyhmää kuin sinä.

PS. Olen myös käynyt lukion.

Vierailija
2/5 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu aloitus. Olin pitkään samassa tilanteessa. Akateeminen suku, jossa lukio oli kaikille itsestään selvyys. Kävin ns. huippuyläasteen kalliilla asuinalueella, joten kaikki meni sieltä kyllä lukioon, ainakin kaikki kaverit. Sitten tuli uusia kavereita sieltä lukiosta ja myöhemmin yliopistosta, ja käytännössä kaikki yliopistossa oli käyneet ainakin silloin lukion. Kunnes tapasin nykyisen mieheni :D , hän ei ole käynyt lukiota, vaikka on muuten opiskellut pitkälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen moniakin.asioin myös työssäni monien menestyneiden yrittäjien kanssa, joilla ei välttämättä ole pitkää koulutusta.

Sivistystä silti runsaasti.

Vierailija
4/5 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuplalle tuo kuulostaa, ei niinkään siksi, ettet henkilökohtaisesti tunne, vaan että olet asian ylipäätänsä selvittänyt - ikäänkuin tuo lukion käyminen / käymättömyys olisi joku mittari johonkin. Eli kaikilta lasten kavereiltakin olet asian selvittänyt? Omassa lähipiirissä on paljon tutkijakoulutuksen suorittaneita, eli siis tohtoreita - kaikki hekään eivät ole käyneet lukiota, koska yliopistoon voi päätyä myös muuta kautta. Paljon erittäin hyvissäkin, eli johtavissa asemissa olevia - ilman yo-tutkintoa niihin päätyneitä, eli todella kummallista ajatella, että lukioa käymättömiä löytyy "vain" kauppojen kassoilta ja siivoamasta. Aika monia lukion käyneitä löytyy noista ylenkatsomistasi tehtävistä, sen sijaan monet ns. hyvät tyypit eivät tarvitse tätä yleiskoulutusta, koska he ovat hyviä tekijöitä jossain muualla. En todellakaan halveksi lukiota, sen on käyneet niin omat lapseni kuin me vanhemmatkin, vain tuollaista ylimielistä asennetta, miten luokittelet ihmisiä tuollaisen yleissivistävän koulun perusteella ja luot siitä jonkin kuplan. Jotenkin kuulostaa minulta sellaisen ihmisen ajattelutavalta, joka yrittää tuolla asenteella nostaa asemaansa, kun ei tiedä missä olisi hyvä. Hyville ammatti-ihmisille on kasvava kysyntä sitä mukaa kun väestö ylikouluttautuu. Eli minulle sopii vallan mainiosti, jos omat lapset eivät päädy vanhempiensa tapaan opiskelemaan lukion jälkeen vielä sellaiset kymmenen vuotta, vaan pätevöityivät johonkin "oikeaan ammattiin".

Vierailija
5/5 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitat niin kuin ylioppilas olisi isokin oppiarvo nykyään. Ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi