Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joissan perheissä oikeasti tämä kliseinen työnjako että mies grillaa ja nainen tekee salaatit yms?

Vierailija
20.06.2017 |

Jos on, niin miksi ihmeessä?

Kommentit (113)

Vierailija
61/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ot, miks ruohonleikkuu on usein miehen vastuulla? Eihän se nykykoneilla ole ainakaan mitenkään raskasta että fyysisellä voimalla voisi perustella. Omasta mielestäni paljon kivempaa ja kevyempää puuhaa kuin vaikka joku imurointi.

Joillakin on sitä nurmikkoa vähän enemmän kuin se rivitalon takapiha. En väheksy yhtään sitä lähes  kolmentunnin ajorukkaa epätasaisessa maastossa. Itsekin sen lukeisia kertoja tehneenä voin sanoa, että parinsadanneliön imurointi on lastenleikkiä. :D

Meillä on kyllä puolenhehtaarin okt-tontti ja mieluummin leikkaan ruohon kuin imuroin talon. Onko teillä huono ruohonleikkuri, ei-vetävä? Ruohoa leikatessa saa käppäillä pääosin selkä suorassa kun imurointi on ärsyttävää vääristelyä ja saa koko ajan  siirrellä huonekaluja yms.

Mitä hittoa, miksi teillä ei ole ajettavaa leikkuria? Ei kai kukaan nyt lyki tuollaista pihaa tai edes roiku vetävän perässä!

Hankitte sellaisen ajettavan ja sitten biksut päälle, niin ainoa huoli on se että mitenpäin ajaa pihan niin että saa tasaisen rusketuksen. :)

Vierailija
62/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei tykkää grilliruuasta, joten minä sitten itselleni grillaan jos jaksan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidan molemmat. Ja tiskit myös. Mies hommaa kaasun.

Vierailija
64/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noup. Minä teen kaiken. Miksi? Jos haluaa saada hyvää ruokaa, niin silloin on tehtävä näin. Jos mies haluaa grillata, se on makkarat ja päivällinen on valmis.

Vierailija
65/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linda kirjoitti:

Meillä mies hoitaa grillauksen lisäksi nurmikonleikkuun, autoon ja tekniikkaan liittyvät jutut, kalojen savustuksen, kaikki korjausta vaativat jutut ja maatilan työt. Saan toki osallistua näihin, mutta ei oo mun juttuja. Ripustelen pyykkejä, teen ruokaa, käyn kaupassa ja siivoilen ihan mielellään. Ollaan kyllä itsekin naureskeltu, että on aika vanhanaikainen roolijako meillä, mutta toisaalta se sopii ja toimii, joten mikäs siinä. Ja itse olen niin ruumiinrakenteelta kovin pieni ja hentoinen, etten oikein ole hyväkään fyysistä voimaa vaativissa jutuissa.

Grillaaminen on aika paljon kevyempää hommaa kuin märän pyykin ripustus ja siivous...

Vierailija
66/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutakuinkin. Tosin me tehdään yhdessä salaatit yms. ja mies sitten hoitaa sen grillauksen. Hän tykkää sytytellä ja hänellä on kärsivällisyyttä odottaa, että hiillos on sopiva. Mä törkkäisin litran sytytysnestettä puille ja vartin päästä olis sytystysnesteeltä maistuvaa apetta pöydässä. Siksi hän grillaa.

Vierailija
67/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linda kirjoitti:

Meillä mies hoitaa grillauksen lisäksi nurmikonleikkuun, autoon ja tekniikkaan liittyvät jutut, kalojen savustuksen, kaikki korjausta vaativat jutut ja maatilan työt. Saan toki osallistua näihin, mutta ei oo mun juttuja. Ripustelen pyykkejä, teen ruokaa, käyn kaupassa ja siivoilen ihan mielellään. Ollaan kyllä itsekin naureskeltu, että on aika vanhanaikainen roolijako meillä, mutta toisaalta se sopii ja toimii, joten mikäs siinä. Ja itse olen niin ruumiinrakenteelta kovin pieni ja hentoinen, etten oikein ole hyväkään fyysistä voimaa vaativissa jutuissa.

Grillaaminen on aika paljon kevyempää hommaa kuin märän pyykin ripustus ja siivous...

Riippuu vähän miten grillaa. Jos grillataan esimerkiksi avotulella, niin pitää sytyttää tulet ja mahdollisesti jopa hakata puut. Savunhaju tarttuu vaatteisiin ja hiuksiin. Pitää katsoa, että kypsyysaste on sopiva, tehdä marinadit  jne. 

Vierailija
68/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia salaatteja teette, kun joku sanoi että hän hoitaa salaatinteon, kun kukaan muu ei tunnu osaavan?

Mielenkiinnosta kysyn, koska itsellä ei ole mielikuvitusta salaattien suhteen. Siemenistä en kuitenkaan tykkää salaateissa.

Vierailija
69/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, kai sitten ainakin toistaiseksi.

Mies osti grillin lelukseen, joten grillatkoon nyt. Vaikka kyllä minäkin taidan tässä kesän mittaan vempeleeseen tutustua.

Vierailija
70/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kestä teitä naiset, moniko tässäkin ketjussa pelkää grilliä? :D Moni ei osaa sytyttää grilliä ja yhtä moni pelkää jotain roiskeita (?)!

Voi varmaan arvata, että jos joskus tulee zombie apocalypse niin mun tuurilla mä olen jumissa just tämänkaltaisten tättähäärien kanssa ja kuollaan kaikki ekana päivänä.

Nyt hiukan enemmän munaa naiset, eihän tuommoisesta nyt tule yhtään mitään!

Täältä tulee hirmuinen GRILLI! (tuo luetaan semmosella röllimusaäänellä)

Ehkä nämä grillinpelkääjät ovat muutenkin sellaisia pelokkaita ja mukavuudenhaluisia. Mut veikkaisin kyllä, että sillä salaattiveitsellä sattuu todennäköisemmin jotain kun grillillä :D Mua naurattaa.

Vierailija
71/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä grillaan mutta vaimo ei tee edes sitä salaattia. Voi kun tekisikin:(

Vierailija
72/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linda kirjoitti:

Ehkäpä heillä grillataan kokonaista sikaa avotulella vartaassa?

Vierailija
73/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kestä teitä naiset, moniko tässäkin ketjussa pelkää grilliä? :D Moni ei osaa sytyttää grilliä ja yhtä moni pelkää jotain roiskeita (?)!

Voi varmaan arvata, että jos joskus tulee zombie apocalypse niin mun tuurilla mä olen jumissa just tämänkaltaisten tättähäärien kanssa ja kuollaan kaikki ekana päivänä.

Nyt hiukan enemmän munaa naiset, eihän tuommoisesta nyt tule yhtään mitään!

En suosittele jäämään ainakaan kaupunkilaisten seuraan yöksi juuri ennen zombie apocalypsea. Pari kertaa olen ollut grillaamassa porukalla, toisella kerralla yksi nainen vain osasi sytyttää grillin, mm. minun mieheni ja hänen miehensä ei. Toisella kerralla eri porukalla kaasugrilli kyllä saatiin syttymään, mutta sitten se olikin ilmiliekeissä. Ei vaan tule kovin usein grillattua niin miksipä sitä osaisi sytyttää.

Vierailija
74/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mun täytyy kyllä nyt todeta että oon ylpeä itsestäni naisena :D En pelkää grilliä, osaan grillata, tehdä marinadin ja seurata lihan kypsyyttä. Mua ei haittaa savun haju, rasvaroiskeet tai seisominen ulkona sateessa grillaamassa. Ainut missä epäröisin, olisi grillattavan lihan teurastaminen, sitä en välttämättä pystyisi tekemään.

Vierailija
75/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia salaatteja teette, kun joku sanoi että hän hoitaa salaatinteon, kun kukaan muu ei tunnu osaavan?

Mielenkiinnosta kysyn, koska itsellä ei ole mielikuvitusta salaattien suhteen. Siemenistä en kuitenkaan tykkää salaateissa.

Mä luulen että muut kyllä osaa, mutta salaatintekijälle kelpaa vaan tietyn kokoiset ja muotoiset kurkun ja tomaatin palaset :D

Vierailija
76/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa kun mies tekee isomman työn :D en valita, grillatkoon sydämensä kyllyydestä

Vierailija
77/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä teen kaikki ruuat, hoidan siis myös grillaukset ja savustukset. Mies ei osaa eikä hänellä ole kiinnostusta aiheeseen.

Minä myös teen kaikki rakennushommat meillä, maanrakennukset, kivetykset ym. Olen naisinsinööri :)

Vierailija
78/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoitaa kaikki paistohommat ym koska minulla aina palaa pinnasta ja jää raa' aksi sisältä.

Vierailija
79/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti tuntuu olevan joitain pois, että suurimmalle osalle tietyt roolit tulee luonnostaan.

Meillä muuten mies ei osaa käyttää grilliä ja tekee salaatit. Ja on hyvin epätyypillinen mies, eli klisee tämäkin.

Vierailija
80/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grillaamistapahtuma on tosi vastenmielinen meillä aina. Vältän sitä viimeiseen asti koska vaimo on niin saamaton ja laiska.

Telkkaria töllää samaan aikaan kun minä grillaan. Oikein grillaamisen irvikuva tämä meillä. En halua ottaa vastuuta koko hommasta vaan teen vaan oman osuuteni eli tuon grillaamisen. Se vielä puuttuisikin että vääntäisin myös kaikki lisukeet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän