Listataan asioita, joita "Jonnet ei muista"
Ketju voi olla samalla myös peukutusketju, joten laitetaan yksi asia per viesti. Yläpeukku = muistan asian, alapeukku = en muista asiaa. Jos haluat tykätä tästä ketjusta, paina sydäntä :)
Minä aloitan: VHS-KASETIT :)
Kommentit (387)
Fazerin ohuet suklaanapit sinisessä purkissa
Kun Nelonen tuli telkkarin kanavistoon. Olin vissiin kolmosella tai nelosella silloin.
Taistolaiset, ETYK-kokous Helsingissä, YYA:n opettelu koulussa, Spartakiadit Helsingissä, Pirkkalan kohua herättänyt opetusmoniste, Nuortenpostin kirjeenvaihtoilmoituspalsta Hesarissa, Elannon myymälät,pankkitili E- osuuskaupassa, vastakirjalle osto kaupoissa,ostokuittien kerääminen, Hellas-purukuminkuvien keräily ja vaihto välitunneilla kaverien kanssa, ns. 'puuvaunut' junissa, taksamittarit takseissa jotka kuljettaja matkan alussa viritti käsikammesta kiertämällä tikittämään matka-aikaa (toimivat mekaanisella, jousiviritteisellä kellokoneistolla), rahastajat ja rahastajankopit ratikoissa ja busseissa, 'Polaroid'-kuvat, vaaleansiniset lehtikioskit Hesan kaduilla lehtimummoineen, tarjoilu&lehtimyynti vaunut junissa (sellainen myyjän junanvaunusta toiseen vedettävä pieni myyntivaunu, tulitikkuaskin kantta pienemmät pahviset junaliput jotka 'konnari' rei'itti pihdeillään, voimistelutossut koululaukussa, kuminauha 'vistiä' ja hyppynarut välitunnilla, mustavalko tv:n Kylli-täti ja Arja-täti ja ...voi ,voi onhan näitä.
Tässä siis oli ihan vain muutamia meneisyyden pinnan muistista raapaisuja.
Yhtään Jonne-nimistä poikaa esim. koulusta en tosiaankaan muista,enkä tiedä oliko niihin aikoihin vielä kenelläkään sen nimistä vauvaakaan. (Milloinkohan lie syntynyt Suomen ensimmäinen Jonne-nimiseksi kastettu tai muuten virallisesti nimetty poikalapsi ?)
No oletan kuitenkin,että varmasti sen jälkeen kun kaikki nämä (tai useimmat näistä silloin kaikkien arkipäivään kuuluneet mainitsemani asiat) olivat aikaa sitten kadonneet kaupoista,junista, kouluista jne.paikoista missä niitä oli.
Voivathan toki Jonnetkin niihin nykyisin netissä tutustua, mutta epäilenpä, että heitä taitavat siellä kiinnostaa enemmän Pokemonit yms. jutut,kuin tutustuminen siihen millaista oikeasti on ennen ollut.
Vierailija kirjoitti:
Kansaa valistavat tietoiskut telkkarissa, esim "jos otat et aja, jos ajat et ota"
Onko tuo sanoma menettänyt mitään ajankohtaisuudestaan vuosien saatossakaan ?
Virtuaalitylypahkat, itsekin toimin yhden "rehtorina" :D
Tämmöinen tuoli näkyi jossain american piessä ja tottakai se oli pakko saada omaan huoneeseen :'D
http://ghk.h-cdn.co/assets/16/31/980x787/gallery-1470157170-90s-bedroom…
Vierailija kirjoitti:
Nokia 5110
Ja sen jälkeen tuli 3210 :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruskeat lasiset maitopullot.
En minäkään muista, vaikka olen yli 50-vuotias.
Käsitin otsikon niin, että koska jonnet ovat n. 15-vuotiaita, niin noin parikymmentä vuotta sitten olleita asioita.
Sanon prätkähiiret.
Kuuskymppinen muistaa.
Mutsi niitä raahasi joskus 1963 "huitteissa". Kermapullokin oli samannäköinen, joskin 2-3dl. Olivat palautuspulloja. Tuolloin myös nallekarkit olivat niitä pennin karkkeja.
Entäs assan lihikset? Niitä joku semijonne on ehkä syönyt?[/quo
Maitopulloista..Olen 49v, enkä muista maitopulloja. Johtuu ehkä siitä, että meille ei ostettu kaupasta maitoa, voita yms. koska meillä nuo saatiin omalta tilalta. Mutta kaverin kotona oli pussimaitoa:).
Vierailija kirjoitti:
Kansaa valistavat tietoiskut telkkarissa, esim "jos otat et aja, jos ajat et ota"
:D. Mä muistan myös hyvin kun telkkarissa jauhettiin sitä heikoille jäille menoa. Siinä opastettiin tarkkaan, miten pitää toimia jos jää pettää. mä jostain syystä tapitin sitä aina silmä tarkkana :).
Kukka ja mehiläinen kyrpäsuojat.
Vierailija kirjoitti:
Videolaki ja elokuvasensuuri.
Naurettava valistusvideo tv:ssä, jolla videolaki myytiin kansalle: näytettiin kuvaa nuhjuisesta "videovuokraamosta," jossa popliinitakkiset epämääräiset tyypit liikuskelivat hyllyjen välissä. Hyllyissä sellaisia helmiä kuin "Moottorisaha Murder," jonka kansi oli piirretty kuulakärkikynällä ruutupaperille. Siinä murhaaja moottorisaha kädessä uhkasi puuhun sidottuja uhreja. Sitä sitten heristeltiin vakavina kameralle, että tällaisia, tällaisia täällä on, näitäkö joku muka tarvitsee, näitäkö haluatte lastenne katsovan?
Ja sitten K18 videoita sai joka toisesta vuokraamosta "tiskin alta" ja koko maata kiersi satoja laittomia vhs-kasetteja, joita kopioitiin hulluna
Meidän lähikioskilta sai Spice Girls -purkkatikkareita, niissä oli muistaakseni tarrakin mukana.
Soleron jäätelö, jossa oli purkissa vihreitä mehujäärakeita(?). Nopean Googlauksen mukaan ovat Solero Shotseja. Muistan, kun en ikinä saanut ottaa sitä koska oli liian kallis sisältönsä nähden.
Super Soaker -vesipyssyt ja Tamagotchit
Tupakkakarkit. Muistan kun mun veli toi Ahvenanmaan luokkaretkeltä tuliaisena. Niissä oli suklaata sisällä. :)
Hpr.