Mitä tarjota ristiäisissä?
Parin kuukauden päästä sellaiset edessä.
Täältä lukee aina sitä kun voileipäkakku on vanhanaikainen ja kermakakku pahaa.
Varmaan ne perus pullat ja kuivakakut ja herrasväenleivätkin on inhokkilistalla 😉
Kertokaas te "valittajat" mikä olisi SE tarjottava jota ilolla söisitte?
Muuten menu tulee olemaan nämä tylsät tumma voileipäkakku savuahventäytteellä, mansikka- tai vadelmakermakakku, juustokakku, herrasväenleivät ja koristellut pikkuleivät, coctailpiirakat ja munavoi sekä pullakranssi ja se maustekakku tmv samannäköinen kakku.
Lisäksi varmaan vihreitä kuulia ja jotain hyviä konvehteja.
Lisäksi varmaan äitini tekee vielä jotain suolaista piirakkaa.
Tykkään että tarjottavia on paljon. Jää sitten omallekin perheelle pariksi päiväksi syötävää 😉
Eli vinkkejä otetaan vastaan!
Kommentit (28)
TIETENKIN
Raikkaat voileivät
Tai jos haluatte olla muodikkaita, tarjoatte
Trendikkäitä Minitacoja.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on aina kastejuhlassa lämmin ruoka. Pitkänmatkalaisia vieraissa ja itsekään ei tahdo ehtiä ennen juhlaa kunnolla syömään. Ruoka on ihan simppeliä; vihersalaattia, itse tehtyjä lihapullia/-mureketta/ naudanpaistia, prinssinakkeja, pariisinperunoita/uusia perunoita, keitettyjä kasviksia, lämminsavulohta, tartarkastike. Leipälajitelma ja voi. Ruoka on haarukalla syötävää, että voi syödä ns."sylistä". Papit ovat tykänneet, voi olla heille ainut lämmin ruoka sille päivälle. Lapsille on helpompi syöttää ruokaa kuin voileipäkakkuja.
Kahvipöydässä sitten lisäksi sen seitsemän sorttia tarjottavaa.
Itse pidän voileipäkakuista yms. mutta olen kokenut helpommaksi laittaa ruoan.
Onnittelut vauvelista!
Kuulostaa että lisäännytte tiuhaan tahtiin.
Mun anoppi on mut aikoinaan haukkunut oikein kunnolla, kun en tehnyt lämmintä ruokaa ristiäisiin. Aatelkaas kun perunalaatikkoa saa niin helposti ja halvalla!
Voileipäkakku tuntuu ainakin meidän suvun juhlissa tekevän parhaiten kauppansa. Makeista konvehdit ja porkkanakakku tekevät parhaiten kauppansa.
Vierailija kirjoitti:
Mun anoppi on mut aikoinaan haukkunut oikein kunnolla, kun en tehnyt lämmintä ruokaa ristiäisiin. Aatelkaas kun perunalaatikkoa saa niin helposti ja halvalla!
Voileipäkakku tuntuu ainakin meidän suvun juhlissa tekevän parhaiten kauppansa. Makeista konvehdit ja porkkanakakku tekevät parhaiten kauppansa.
Oi, porkkanakakkua!
Pitäisikö sitä vielä tehdä 😀
Meillä jo toiset ristiäiset suunnilleen tällä kokoonpanolla eli tuskin tulee haukkuja ettei oo lämmintä ruokaa.
Vai olikohan viime ristiäisissä muuten sittenkin lämmin ruoka..
Appivanhemmat tulee kauempaa kyllä mutta ottavat aina hotellin edellisenä päivänä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on aina kastejuhlassa lämmin ruoka. Pitkänmatkalaisia vieraissa ja itsekään ei tahdo ehtiä ennen juhlaa kunnolla syömään. Ruoka on ihan simppeliä; vihersalaattia, itse tehtyjä lihapullia/-mureketta/ naudanpaistia, prinssinakkeja, pariisinperunoita/uusia perunoita, keitettyjä kasviksia, lämminsavulohta, tartarkastike. Leipälajitelma ja voi. Ruoka on haarukalla syötävää, että voi syödä ns."sylistä". Papit ovat tykänneet, voi olla heille ainut lämmin ruoka sille päivälle. Lapsille on helpompi syöttää ruokaa kuin voileipäkakkuja.
Kahvipöydässä sitten lisäksi sen seitsemän sorttia tarjottavaa.
Itse pidän voileipäkakuista yms. mutta olen kokenut helpommaksi laittaa ruoan.
Onnittelut vauvelista!Kuulostaa että lisäännytte tiuhaan tahtiin.
Todella tiuhaan. Viidet kastejuhlat olen järjestänyt. 😂😂
Kukin juhlii tyylillään ja sitä oikeata tapaahan ei ole. Mikä minulle on helppoa, ei välttämättä toiselle ole ja päin vastoin.
Mukavia juhlia tarjoiluista huolimatta! 😊
Minun lapseni ristiäisissä oli tarjottavana karjalanpiirakoita, kahta salaattia, savulohta, juustokakku, tavallinen kakku, keksiä, pullaa, mehu, kahvi, tee, kotikalja, vesi, sipsiä ja namia lapsille.
Kiitos vinkeistä 😊
Tuota britaa mietin itsekin mutten ole ikinä tehnyt. Hyvää on kyllä. Voisihan tässä kokeeksi sellaisen leipoa ja katsoa kuinka onnistuu.
Joku mietti onko suolaiset tarjottavat tarpeeksi isoja.
Voileipäkakku on iso. Siis ISO 😀 Sitä riittää varmasti. Teen yleensä ison leikkuulaudan kokoisen koska sitä menee niin paljon ja on kiva kun sitä jääkin sitten.
Tuo tomaatti-fetapiirakka kuulostaa hyvältä. Sitäkin tehdään pellillinen.
Jotkut poronyytit voisi olla myös hyviä.
Joku ihmetteli makean määrää. Lapsivieraita on paljon ja heille tuntuu tuo makea maistuvan. Varmaan tarttuu mukaan vielä pari keksipakettia kaupasta lisäksi.
Meillä on kyllä makeakin tehnyt siis kauppansa. Myös aikuisten toimesta.
Lämmintä ruokaa en varmaan tee kun kaikki tulee suht läheltä.
Enkä niitä raikkaita voileipiäkään kyllä tee 😀
Jos minulta kysytään niin ne vasta kasaria onkin!