Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarjota ristiäisissä?

Vierailija
19.06.2017 |

Parin kuukauden päästä sellaiset edessä.

Täältä lukee aina sitä kun voileipäkakku on vanhanaikainen ja kermakakku pahaa.
Varmaan ne perus pullat ja kuivakakut ja herrasväenleivätkin on inhokkilistalla 😉

Kertokaas te "valittajat" mikä olisi SE tarjottava jota ilolla söisitte?

Muuten menu tulee olemaan nämä tylsät tumma voileipäkakku savuahventäytteellä, mansikka- tai vadelmakermakakku, juustokakku, herrasväenleivät ja koristellut pikkuleivät, coctailpiirakat ja munavoi sekä pullakranssi ja se maustekakku tmv samannäköinen kakku.
Lisäksi varmaan vihreitä kuulia ja jotain hyviä konvehteja.
Lisäksi varmaan äitini tekee vielä jotain suolaista piirakkaa.
Tykkään että tarjottavia on paljon. Jää sitten omallekin perheelle pariksi päiväksi syötävää 😉

Eli vinkkejä otetaan vastaan!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihkiveteen keitettyä kahvia ja ristinmallisia pullia ja kaneliässiä (S = siunattu).

Vierailija
2/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kalaa ja viisi leipää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan hyvältä, suolaiset ainakin meillä tekee aina paremmin kauppansa kuin makeat, eli sitä puolta voisit ehkä lisätä?

Vierailija
4/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinä olisikin vaihtelua kerrakseen!

Mutta voihan tuota voileipäkakkua vähän verrata noihin kaloihin ja leipiin? 😉

Ap

Vierailija
5/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan hyvältä, suolaiset ainakin meillä tekee aina paremmin kauppansa kuin makeat, eli sitä puolta voisit ehkä lisätä?

Siis vielä enemmän suolaista?

Onhan tuossa jo voileipäkakku, coctailpiirakat ja suolainen piirakka.

Mitä muuta ehdotat lisää?

Ap

Vierailija
6/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis vielä enemmän suolaista?

Onhan tuossa jo voileipäkakku, coctailpiirakat ja suolainen piirakka.

Mitä muuta ehdotat lisää?

Ap

Ja lisään vielä että ihan perhepiirissä juhlitaan. Meidän vanhempien isovanhemmatkaan ei enää elossa eli vieraita ei ihan hirveästi ole.

Lapsivieraita aika paljon.

Ap

Vierailija
7/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kenelläkään ole mitään ideaa?

Ap

Vierailija
8/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse söisin noita kyllä oikein mielellään, mutta jos jotain vaihtelua haluaa, niin savupororuisnapit, katkarapukimara semmosissa pienissä "leipäkupeissa", joku tomaattifetapiirakka/kinkkujuustopiirakka tai esim täytetyt rieskat/croissantit olis aika kivoja! Makeaksi ottaisin sit mieluiten britakakun tai jonkun muun kesäisen ja marjoja sisältävän kakun 😊 Myös tuoreet marjat olis ihania!

Vierailija
9/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ensin selvittää mitä ja paljonko vieraat tuovat lahjaksi.

Vierailija
10/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minivartaat" joissa vaahtokarkki ja mansikka tällätty yhdessä pieneen tikkuun. Oma äitini teki tuota sama lihapulla-viinirypäle kombolla. Ihan ok pikku snack.

Vierailija
11/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut pienokaisesta! :) Meillä oli ristiäiset viime vuonna ja aikamoiseksi hitiksi tarjoamisten suhteen siellä osoittautui tonnikala-pastasalaatti! Vanhin lapsemmekin (teinipoika) kommentoi, että tällaista voisi olla ruokalistalla muulloinkin :) Olen sittemmin sitä tehnytkin.

Vierailija
12/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niitä raikkaita voileipiä tietysti! 😂

Vierailija
13/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä kuulostaa ja itse ainakin söisin mielelläni.

Vierailija
14/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten menu tulee olemaan nämä tylsät tumma voileipäkakku savuahventäytteellä, mansikka- tai vadelmakermakakku, juustokakku, herrasväenleivät ja koristellut pikkuleivät, coctailpiirakat ja munavoi sekä pullakranssi ja se maustekakku tmv samannäköinen kakku.

Lisäksi varmaan vihreitä kuulia ja jotain hyviä konvehteja.

Lisäksi varmaan äitini tekee vielä jotain suolaista piirakkaa.

No jos äiti tosiaan tekee sen piirakan (eikä se ole sipulipiirakka), niin sitten on hyvät tarjottavat. Niin ja jos sitä voileipäkakkua (nam!) on tarpeeksi paljon. Makeista en niin piittaa niin ne jäävät minulta syömättä, ja piirakat & munavoi ei ole makuuni tarpeeksi suolaista. Eli käytännössä söisin vain voileipäkakkua ja suolaista piirakkaa. En tosin muuta tarvitse, jos noita on tarpeeksi.

Vierailija
15/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse söisin noita kyllä oikein mielellään, mutta jos jotain vaihtelua haluaa, niin savupororuisnapit, katkarapukimara semmosissa pienissä "leipäkupeissa", joku tomaattifetapiirakka/kinkkujuustopiirakka tai esim täytetyt rieskat/croissantit olis aika kivoja! Makeaksi ottaisin sit mieluiten britakakun tai jonkun muun kesäisen ja marjoja sisältävän kakun 😊 Myös tuoreet marjat olis ihania!

Musta ainakin noi ruisnapit ja piirakat sekä rieskat/croissantit on tosi tavallisia tarjottavia juhlissa? Vaikka söisin minä nekin hyvällä ruokahalulla, ei siinä mitään :)

Vierailija
16/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse söisin noita kyllä oikein mielellään, mutta jos jotain vaihtelua haluaa, niin savupororuisnapit

Savupororuisnapit olisivat ihania, mutta jos voileipäkakussa on savuahventäyte jo, niin onko jo liiankin savuista? 

Vierailija
17/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se voileipäkakku vaan aina tekee kauppansa, vaikka siitä kuinka rutistaan joka kerta :D olin itse yksissä ristiäisissä pari kuukautta sitten ja tarjolla oli juurikin voileipäkakkua ja lisäksi kinkkupiirakkaa, karjalanpiirakoita ja munavoita, juustokakkua ja keksejä. Kyllä kaikille maistui. Varmasti monelle kelpaisi tuollainen perinteinen tarjoilu eikä mitään erikoisuuksia. Savuporonapit voivat olla muuten aika työläitä. Tietty on aina joku joka marisee kun on paskat tarjoilut mutta sehän kertoo vaan valittajasta itsestään

Vierailija
18/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolainen piirakka feta-paprikatäytteellä.

Cocktail-tikuissa brietä, mansikoita ja basilikaa.

Patongista leikattuja suupaloja erilaisin päällisin: hummus + kirsikkatomaatti, manchego + parmankinkku, tapenade + salami

Makeaksi riittää jokin kauden herkku, kuten britakakku ja jotain pientä, kuten pikkuleipiä tai suklaakonvehteja lisäksi.

Vierailija
19/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä määrä makeaa, oikeasti kolme erilaista kakkua ja pullakranssi muutamalle vieraalle? :O

Vierailija
20/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina kastejuhlassa lämmin ruoka. Pitkänmatkalaisia vieraissa ja itsekään ei tahdo ehtiä ennen juhlaa kunnolla syömään. Ruoka on ihan simppeliä; vihersalaattia, itse tehtyjä lihapullia/-mureketta/ naudanpaistia, prinssinakkeja, pariisinperunoita/uusia perunoita, keitettyjä kasviksia, lämminsavulohta, tartarkastike. Leipälajitelma ja voi. Ruoka on haarukalla syötävää, että voi syödä ns."sylistä". Papit ovat tykänneet, voi olla heille ainut lämmin ruoka sille päivälle. Lapsille on helpompi syöttää ruokaa kuin voileipäkakkuja.

Kahvipöydässä sitten lisäksi sen seitsemän sorttia tarjottavaa.

Itse pidän voileipäkakuista yms. mutta olen kokenut helpommaksi laittaa ruoan.

Onnittelut vauvelista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi