Vastaa rehellisesti onko miehesi
Koskaan ollut fyysisesti ja/tai henkisesti aggressiivinen sinua kohtaan?
Haluan tietää onko miehet pohjimmiltaan kuitenkin jossain kohtaa väkivaltaan taipuvaisia vai voiko johonkin mieheen luottaa ettei tekisi koskaan mitään :(
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Ihankaikkimiehetsitäjatätä. Hanki apua vihaasi.
Minä en näe niin. Sinä tässä olet vihainen keskittymässä ja teet töitä siinä. Mene heittelemään vaikka koripalloa.
En ole vihainen vaan haluan rehellisesti tietää, että onko väkivaltaisuus suhteessa sittenkin vain vaiettu normi
Ei ole normi. Aikuiset ihmiset eivät riidankaan yhteydessä ole väkivaltaisia. Esim mulla on mies, joka ei ole henkisesti eikä fyysisesti väkivaltainen. Enhän minäkään ole. Kun hän suuttuu, niin pystyy silti käyttäytymään kuin aikuinen ihminen.
Jos väkivaltaisuutta ilmenee olet todella huonossa suhteessa. Se on myös vaiettu ongelma mutta se ei tarkoita sitä että kaikki miehet ovat väkivaltaisia, eli etsi uusi mies. Itselläni on hyvä sellainen. Isokokoinen miehenköriläs eikä musta olisi mitään vastusta sille jos se rupeisi agressiiviseksi mutta onnekseni rakkaani on todella hellä ja rakastava köriläs joka mieluummin suojelee heikompia. :) Eli jos kumppani lyö tai on verbaalisesti agressiivinen...JÄTÄ SE HETI. Tuo suhdetta on turha ruveta korjailemaan koska kumppanilla se ongelma on.
Olemme olleet yli 10 vuotta yhdessä, eikä mies ole koskaan käyttäytynyt uhkaavasti mua kohtaan. Ei sen puoleen, en sellaista koskaan hyväksyisikään. Parisuhde olisi siinä, jos toinen kuvittelisi voivansa hallita toista väkivallalla.
Kun tää on mun eka vakava suhde. En tiiä mitä teen kun mulla ei oo ammattia ja meil on yhteinen pieni lapsi.. välillä on niiin ihanaa. Mut mies pitää muille kulissia, että on oikeen mukavaja vastuullinen olevinaan. Tunteet kadonnu multa tekojensa myötä aikalailla.
Ap
Ja just sillä kysyn et jos sitä onkin vaan monissa suhteissa niin, että pitäskö vaa hyväksyy?
Ap
Ei ole koskaan ollut.
Eksät ovat olleet jompaakumpaa tai molempia, ja ovat siitä syystä eksiä. Sellaista ei tarvitse katsella. Aina on vaihtoehtoja valita toisin. Aina.
En ole tavannut ihmista joka ei olisi vakivaltainen. Naiset varsinkin on vakivaltaisia, mutta aina vahattelevat sita kun eivat saa fyysisia vammoja aikaan
Meillä oli lievää väkivaltaa suhteen kestettyä noin 3-6 vuotta. Ei lyöty, vaimo joskus läpsi tönittiin ja heiteltiin tavarlita. Väkivalta meni aina vähän kerrassaan kovemmaksi ja kovemmaksi. Viimeisen kerran tönäisin vaimoani niin että hän kaatui. Lähdin pois sovittiin sitten riita ja sanoin, että jos vielä joskus kosken häneen fyysisesti niin siihen päättyy meidän suhde. Otan eron. Sanoin vaimolle, että jos väkivaltaa ryhtyy käyttämään niin kynnys aina vaan matalenee ja matalennee ja väkivalta muuttuu vain rajummaksi.
Loppu hyvin kaikki hyvin, nyt ei ole toisiin koskettu 5 vuoteen.
Mun mies ei kyllä todellakaan oo koskaan osoittanu minkäänlaisia väkivaltasuuden tai ees äkkipikaisuuden merkkejä. Ja se on sentään tumma ja tulinen latinomies.
Kuristettu kirjoitti:
Koskaan ollut fyysisesti ja/tai henkisesti aggressiivinen sinua kohtaan?
Haluan tietää onko miehet pohjimmiltaan kuitenkin jossain kohtaa väkivaltaan taipuvaisia vai voiko johonkin mieheen luottaa ettei tekisi koskaan mitään :(
Ei ole koskaan tehnyt moista. Me osaamme keskustella, emme tappele.
kiitos vastauksista.
Joo kun ei olla just ääneen puhuttu asiasta.
Ap
Niin ja en siis tarkoittanu syyllistää miehiä eritoten. En tiedä miksi puhuin just noin.
Ei ole fyysistä väkivaltaa oli henkistä väkivaltaa, jos exällä suunnitelmat eivät mennyt miten halusi sitten heitteli pieniä tavaroita pöydältä ja tiuski. Sanoi usein käytös ei johdu minusta, mutta itse en tykänyt purattiin aggresiivisesti henkisesti minuun tai muihin...
Siksi pahoitin mieleni tuollaisesta, koska en itsekään suutuneena pura vihaa toiseen.
Olen kohta 50 ja olen ollut elämäni aikana kahdessa yli viisi vuotta kestäneessä suhteessa ja niiden välissä kahdessa yli vuoden kestäneessä suhteessa. Nämä pitkät suhteet ovat johtaneet avo- ja avioliittoon. Kukaan näistä miehistä ei ole tehnyt mitään väkivaltaista, ei henkistä eikä etenkään fyysistä. Kolme päättynyttä suhdetta ovat loppuneet muihin syihin.
Minulla on kolme aika keski-ikäistä sisarta, joilla on ollut pitkiä ja lyhyempiä suhteita. Yhteensä miehiä on tullut ja mennyt ja pysynyt 11 kpl. Näistä yksi on ollut väkivaltainen - suhde todellakin kaatui siihen.
Minulla on useita läheisiä ystävättäriä. Vain yhdellä oli väkivaltainen mies - nimenomaan oli. Koska seurasin läheltä sisareni suhdetta, uskoisin että osaan jollain lailla tunnistaa merkit väkivaltaisuudesta. Siksi olen varma, että muiden kuin tämän ystävättären eksät tai nyksät eivät ole väkivaltaisia. Toki he sen kertoisivatkin, mutta kyllä merkkejä olisi kertomattakin. Tämän yhden ystävättären väkivaltainen ex ei esim. päästänyt vaimoaan kaikkiin menoihin ja tapahtumiin ja oli muutenkin omistavan ja itsenäisen oloinen.
Nyksäni on tosi lyhytpinnainen joissain asioissa ja saattaa esim. autoremonttia tehdessään viskellä työkaluja katuojaan jos ne eivät toimi halutulla tavalla. Mutta ei todellakaan ole väkivaltainen.
Eli ei, ei kaikki miehet tosiaankaan ole väkivaltaisia, eikä väkivalta ole vaiettu asia joka kuuluisi kaikkiin suhteisiin. Vaiettu, varmasti, mutta ei kaikissa suhteissa sitä silti ole. Eikä se kuulu suhteeseen ikinä. Ei ikinä. Lähde, kun voit. Väkivalta pahenee vuosi vuodelta. Nimimerkillä sisareni kärsi liian kauan ennen kuin tuli järkiinsä. - Ja oli kyllä jo tosi alistettu, tahdoton olento joka syytti itseään kaikesta, ei millään olisi uskonut että olemme samoista kotioloista - vahvoiksi Naisiksi alunperin kasvatettuja.
Ihankaikkimiehetsitäjatätä. Hanki apua vihaasi.