Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paha mieli (juhannussuunnitelmat uusiksi)

Vierailija
19.06.2017 |

Me ollaan vietetty 6 juhannusta yhdessä samalla porukalla ja kaikilla pariskunnilla on lapsia. Yksi pariskunnista erosi talvella ja miehellä on uusi seurustelukumppani. Juhannusta on aina siis vietetty aikuiset + lapset yhdessä. Olemme vuokranneet saman mökin joka kesä ja näin teimme yhteistuumin jälleen. Nyt sitten sunnuntaina saimme soiton tältä "uusparilta" että ovat ajatelleet ja puhuneet muidenkin kanssa, että juhannusta vietettäisiin ilman lapsia kun heillä ei ole yhteisiä lapsia ja miehen lapset ovat ex-vaimolla. Yhden pariskunnan (meitä on 4 pariskuntaa) lapsi on 17v ja haluaa jäädä kaupunkiin. Meidän muiden lapset ovat 7-10 -vuotiaita.

Ei siinä mitään, että juhannussuunnitelmia muutetaan ja aika muovaa juhannuksia sen mukaan mikä kokoonpano tuntuu järkevältä, mutta tämä muutos tuli tosiaan alle viikko juhannuksesta! Omat vanhempani ovat ulkomailla reissussa, miehen vanhemmat veneilemässä Ahvenanmaalla miehen siskon ja hänen miehensä kanssa eikä heidän matkaansa enää mahdu lisää väkeä. Oma siskoni on töissä juhannuksena. Meillä ei ole ketään, kenelle voisimme tai kehtaisimme tuupata lapset tällaisella varoitusajalla, eikä me voida lapsia yksinkään jättää, kun ovat vasta 7- ja 9 -vuotiaita :D

Nyt syttyi hirveä sota siitä, että me ei millään voida sinne mökille lähteä. Uusparin mielestä me ollaan hankalia. Helppohan se on sanoa, kun omat lapset on siellä ex-vaimon luona ja uudella tyttöystävällä ei ole lapsia. Ja oishan se kivaa olla porukalla koossa ilman lapsiakin, mutta että tälleen? Alle viikkoa ennen juhannusta? Kaikki on jo maksaneet osuutensa mökistä ja lapsetkin tietävät, että sinne ollaan taas menossa. Yksi pariskunnista saa lapsensa mummolaan, yhden lapsi on tosiaan jo 17v ja haluaakin jäädä kotiin ja sitten on tämä yksi uuspariskunta, jonka miehen työpaikan kautta ko. mökki on varattu. Me ei edes sanottu mitään, että sitten maksatte takaisin sen osuuden (250,-) kerran näin olette viime hetkellä päättäneet. Mies itse sanoi, että tulette tai ette, niin mitään rahoja ei tartte odottaa takaisin. Ja tämä ei siis ole miehen mökki, vaan hänen työpaikkayhteyksien kautta varattu mökki.

Olen saanut tänään 3 viestiä mieheltä, joista eka oli ihan neutraali, mutta 2 seuraava on olleet ilkeitä tyyliin "ettekö osaa yhtään hetkeä viettää ilman lapsianne" ja "luulisi sielläkin tulevaan tarpeeseen vähän bilettää välillä" jne. Viimeisin viesti loppui, että jos ei tulla on turha odottaa jatkossakaan kutsua, meidän tai sen toisen lapsipariskunnan, joka oli jotain sanonut siihen, että tämä tuli aika yllättäen... Ja kutsua? Ihan yhdessä nää on aina järjestetty, maksettu ja hoidettu.

Miten joistain ihmisistä tulee tuollaisia eron myötä?

Ja kyllä, me jäädään kotiin. Lasten kanssa ei saa tulla ja tässä vaiheessa tuntuu siltä, että vaikka joku haltiakummi aineellistuisikin yllättäen, ei huvita lähteä pilaamaan juhannusta tällaiseen tilanteeseen.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin viestin, että "onko sulla ymmärryksessä vikaa, ME EI SAADA LAPSIA MIHINKÄÄN HOITOON JA MÖKKI ON VARATTU ALUNPERIN SILLÄ PERIAATTEELLA ETTÄ LAPSET ON TULOSSA MUKAAN?? Jos ei voida tulla lasten kanssa niin että kukaan ei osoita mieltä, niin halutaan rahat takaisin. Jos ei onnistu, niin tämä ystävyys oli nyt tässä.

Uskomaton äijä.

Vierailija
22/73 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, ensinnäkin AP olisi mielenkiintoista tietää, miten asiallisesti olet ITSE hoitanut tuossa viestittelyn ja kuulla toinenkin puoli. Olen nimittäin sata varman jo tuosta tänne kirjoittamastasi asenteesta, ettet todellakaan ole viaton itsekään. Jotenkin järkyttävää kielenkäyttöä ja ihme katkeruutta siitä, että ovat eronneet ja on löytänyt uuden onnen. Kyllä normaalitilanteissa asiallinen pahoittelu, ettei löydy hoitajaa, riittää. Jos ei vastaa asiallisesti niin et voi odottaa kenenkään olevan sinullekaan asiallinen tai hyvittävän yhtään mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäiseksi: Lopettakaa kommunikointi viestittelemällä, puhuminen on paljon yksinkertaisempaa.

Me ollaan puhuttu eilen puhelimessa kolmeen kertaan. Nämä viestit tuli tänään kun en vastannut puhelimeen sen soittaessa. Olin töissä ja päiväunivahtina (tarhassa), jolloin puhelin on äänettömällä, enkä vastaa siihen. Laitoin hänelle viestin, etten voi vastata juuri nyt, olen univahtina ja että soitan myöhemmin tauolla. Sitten alkoi ne viestit. Ensin sellainen hekoheko, ettette kai nyt jää perinteisistä pois ja kerrankin saatais olla aikuisten kesken ja pitää hauskaa, johon vastasin, että valitettavasti joudutaan jäämään pois, kun ei lapsia voi kotiinkaan yskin jättää ja olisi epäreilua muutenkin lähteä kahdestaan kun lapset ovat luulleet tulevansa mukaan ja että soitan tosiaan myöhemmin tauolla... Sen jälkeen tuli 2 viestiä vielä puolen tunnin aikana ja oli miehellekkin laittanut viestin samaan aikaan. Kun soitin takaisin sitten tauolla, öykkäri ei vastannut puhelimeen.

Eli tyyppi on siis täysi narsisti joka kuvittelee että maailma pyörii hänen ympärillään ja kenelläkään ei ole elämässä mitään niin tärkeää etteikö hänen asioitansa ehtisi aina setvimään. Huoh. Suoraan sanottuna hyvä päästä tuollaisesta eroon. Älkääkä todellakaan antako periksi sen rahan kanssa!

Vierailija
24/73 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette osuutemme maksaneet, sopineet lasten kanssa menevänne. Silloi te menette lapsien kanssa. Mitä siitä, jos muut bilettävät ja ovat ilman lapsiansa? Näin oli sovittu ja noudattaen alkuperäistä suunnitelmaa. Sanotte vain, että suunnitelmia muutettiin liian lyhyellä varoitus ajalla ja koska olette jo maksaneet, niin te tulette. Lasten kanssa. Ensi kerralla sitten suunnitellaan alusta alkaen sitä lapsetonta juhannusta eikä muuteta juhannusviikolla suunnitelmia. Ette te enää näin lyhyellä varoitusajalla saa toista mökkiä vuokrattua ja jos he eivät halua "maksaa" teitä ulos, niin tyytyvät siihen. Vietätte sitten kivan juhannuksen perheen kanssa ja antaa kavereiden tehdä mitä itse haluavat.

Vierailija
25/73 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian vierestä, jos vieraidenkaan lapsia ei sovi olla mukana kun uusi tyttöystävä on paikalla, niin miten tämä tyttöystävä tulee pärjäämään arjessa öykkärin omien lasten kanssa?

Menette sinne alkuperäisen suunnitelman mukaisesti. Siitähän te maksoitte. Ryypätköön uusi pariskunta itsensä vaikka sairaalakuntoon, niin te otatte maltilla.

Vierailija
26/73 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista, jos yksi pariskunta "sanelee", miten toimitaan. Ja vieläpä uuspari, jossa toinen osapuoli on viimeisenä porukkaan tullut. Ei hyvä... Ja outoa, jos muut pariskunnat ap:ta lukuunottamatta seuraavat lampaina perässä. Luulisi, että yhdessä mietitään asioita, varsinkin, jos käytäntöjä muutetaan ja vieläpä näinkin lyhyellä varoitusajalla. Tosin ap:n kerrottua saamistaan viesteistä, ei tuon uuden pariskunnan kommunikointitapa kuulosti mukavalta. Ovatkohan kauhean kivoja ihmisiä muutenkaan? Harmi vain, että maksoitte jo osuutenne. Reilua tietysti olisi, että saisitte osuutenne takaisin.

Vierailija
27/73 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te olette osuutemme maksaneet, sopineet lasten kanssa menevänne. Silloi te menette lapsien kanssa. Mitä siitä, jos muut bilettävät ja ovat ilman lapsiansa? Näin oli sovittu ja noudattaen alkuperäistä suunnitelmaa. Sanotte vain, että suunnitelmia muutettiin liian lyhyellä varoitus ajalla ja koska olette jo maksaneet, niin te tulette. Lasten kanssa. Ensi kerralla sitten suunnitellaan alusta alkaen sitä lapsetonta juhannusta eikä muuteta juhannusviikolla suunnitelmia. Ette te enää näin lyhyellä varoitusajalla saa toista mökkiä vuokrattua ja jos he eivät halua "maksaa" teitä ulos, niin tyytyvät siihen. Vietätte sitten kivan juhannuksen perheen kanssa ja antaa kavereiden tehdä mitä itse haluavat.

Itse en kyllä haluaisi viedä lapsia tuollaiseen tilanteeseen ja tuollaisen tyypin läheisyyteen, voisin hyvin kuvitella että jos ilmestyisi paikalle lasten kanssa mies tulisi agressiivisesti kiroillen ja juovuksissa ilmoittamaan että lapset ei ole tervetulleita. Muutenkin aikusten känniörveltämisen katselu ei varsinaisesti olisi hyväksi. Voisi olla todella pelottava kokemus lapsille, ovat kuitenkin aika pieniä vielä.

Vierailija
28/73 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kehtaa edes kysyä lapsilleen hoitopaikkaa juhannukseksi? Jengillä on suunnitelmia ja omia menoja kuitenkin. Jos kehtais, niin en edes haluaisi jättää niitä hoitoon. Sama juttu kuin jouluna, perheen yhteistä aikaa.

Paska hommelihan tuossa on tuo, että lapset ovat odottaneet ja haluaisi lähteä. Mutta ymmärrän täysin, ettei sinne tee enää mieli mennä. Siitä tulisi vaan tappelua koko juhannus. Ei se jätkä osaisi hellittää sielläkään.

Ihmetyttää, ettei uuden kumppanin kanssa kehitellyt ajoissa jotain uutta juttua. Ehkä hän haluaa tutustuttaa teihin, mutta tää on varmaan näitä tilanteita, että puolensa on valittava. Rouva tai Herra.

Mun ei tarttis miettiä pitkään sitä valintaa.

Vierailija
29/73 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuollaisen viestittelyn jälkeen ole mielestäni mitään järkeä lähteä enää iltaa istumaan. Toimeen voi tulla, mutta en minä tuollaista ihmistä ystäväksi sanoisi.

Rahoja ei millään järkevällä keinolla tuolta pois saa, joten jääköön ne sinne muistuttamaan teitä siitä, että katsotte seuraavan kerran tarkemmin millaisia ihmisiä otatte ystäviksenne tai vaihtoehtoisesti miten itse käyttäydyitte. Kuulostaa aika oudolta, että joku provosoituisi noin vahvasti siitä, että ette saa lapsille hoitajaa lyhyellä varoitusajalla kun aluksi oli sovittu muuta ja ilman sopimustakin näin oletettu, koska olette aiemmin näin toimineet. 

Vierailija
30/73 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunikointi kannattaa hoitaa puhumalla kasvotusten tai soittamalla ei tekstareilla. Muutos tuli nopealla aikataululla, mutta kannattaa miettiä miten toimia asiallisesti tässä tilanteessa. On mahdollista, että menetätte koko porukan ystävyyden. jos olette liian tiukasti oman mielipiteenne kanssa. Soittaisin mökin järjestäneelle, toivottaisin hyvät juhannukset ja maksaisin oman osuuteni mökistä. Ja viettäisin juhannuksen oman perheen kanssa.

Vierailija
31/73 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan oikeastikko se mies ei ymmärrä että te ette saa lapsia mihinkään hoitoon?! Kysy siltä että mihin se ajatteli teidän pökkäävän sitten jälkikasvun, muakin kiinnostaa tietää mitä se vastaa.

Ja juu, pilalla teidän juhannus siellä mökillä olisi ilman lapsia tai lapsinenne, mä ainakin kihajaisin kiukusta noin idiootille ja itsekkäälle ihmiselle joka tuosta vaan sanelee ihme ehtoja.

Ja ilman muuta vaaditte rahanne takaisin! Älkää nyt ihmeessä antako siinä myöten! Vaikka tulisi minkälainen riita, eihän sillä enää väliä ole, tuskin te iloisesti kyseisen uusparin kanssa muutenkaan enää tekemisissä ootte.

Näin! Ja ääliöukon vastausta odotellen! Eipä tainnut jäädä lähi-isäksi itse ..

Sanoin joo, että näin lyhyellä varoitusajalla ei onnistu millään saada lapsille hoitopaikkaa, eikä se olisi oikeinkaan, koska lapset on jo suunnilleen pakanneet kassejaan tietoisina tulevasta reissusta. Että muistele vaan, miten teillä oli vielä viime vuonna. Siihen se vastasi sen "luulisi sielläkin tulevan tarpeeseen vähän bilettää välillä" eli ignoorasi täysin lastenhoidon järjestämisen mahdottomuuden tällä varoitusajalla ja vielä juhannuksena to-su.

ap

Ohis vastasit provosoivasti. Että muistele vaan jne.... Ihan tarpeeton kommentti. Pelkkä emme saa lapsille hoitopaikkaa ei olisi provosoinut.

32/73 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi ollenkaan, lapsethan ovat odottaneet juhannuksen viettämistä muiden lasten kanssa, eikä tuo ilmapiirikään mökillä varmaan olisi mitenkään mieltäylentävä.

Risteilylle lähtisimme, lapsetkin pitäisivät siitä enemmän, koska muut lapset eivät tule mökille.

Mukavaa juhannusta Ap:lle.

Vierailija
33/73 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te lapsiperheet vietätte juhannuksen kyseisellä mökillä alkuperäisen suunnitelman mukaan. Lapset eivät saa joutua kärsimään aikuisten oikkuilusta. Jos uusiopari ja lapseton pari haluavat lapsettoman juhannuksen, he lähtevät viettämään sitä muualle. Ette ole heille velkaa heidän osuuttaan mökistä, koska he muuttivat suunnitelmaa, ette te. Tosin luulen, että tässä tapauksessa ne teini-ikäisen vanhemmatkin jäävät mieluummin mökille teidän kanssanne. Uusiopari tekee sitten mitä tekee.

Ilmoita tämä ehdotus asiallisesti mutta jämäkästi kaikille osapuolille ja pidä siitä kiinni.

Vierailija
34/73 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai sinulla on paha mieli, toihan on tosi törkeästi tehty vanhoille kavereille. Mutta päätät nyt vaan, että ette itse pilaa tätä juhannusta omilta lapsiltanne vaan muutatte suunnitelmianne ja teette jotain muuta kivaa perheenä.

Sitten teillä aikuisilla on vuosi aikaa selvittää välinne ennen ensi juhannusta.

Huonoissa kaverisuhteissa ei pidä muutenkaan roikkua. Jotkut ihmissuhteet vaan eivät kestä koko elämää. Olen itsekin poistanut elämästäni tyypit, jotka aiheuttaa vaan negatiivista taakkaa.

Vierailija
35/73 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te lapsiperheet vietätte juhannuksen kyseisellä mökillä alkuperäisen suunnitelman mukaan. Lapset eivät saa joutua kärsimään aikuisten oikkuilusta. Jos uusiopari ja lapseton pari haluavat lapsettoman juhannuksen, he lähtevät viettämään sitä muualle. Ette ole heille velkaa heidän osuuttaan mökistä, koska he muuttivat suunnitelmaa, ette te. Tosin luulen, että tässä tapauksessa ne teini-ikäisen vanhemmatkin jäävät mieluummin mökille teidän kanssanne. Uusiopari tekee sitten mitä tekee.

Ilmoita tämä ehdotus asiallisesti mutta jämäkästi kaikille osapuolille ja pidä siitä kiinni.

AP:llä ei ole mitään sanottavaa mökistä, koska se on vuokrattu tämän eronneen miehen työpaikan kautta. Niinpä lapsiperheet menevät vaikka risteilylle, mutta mökille heillä ei ole asiaa, eivätkä he voi alkaa sanelemaan sääntöjä.

Vierailija
36/73 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää käytöstä, jos on tosi tarina. (On niin törkeää, että siksi epäilen onko totta) Miten hän voi olettaa että lapset saa juhannukseksi hoitoon noin lyhyellä varoitusajalla? Puhumattakaan siitä, että lapset ovat odottaneet pääsevänsä mökille (kuten aina ennenkin juhannuksena). Kyllä on ihan oikeutettua vaatia rahansa takaisin. Ja kysyä ihan suoraan että miten hän olettaa hoitopaikan järjestyvän lapsille näin nopeasti. Koska jotenkin tuo on isämiehelle jotenkin niin uskomatonta mänttiyttä, ettei varsin tosikaan.  

Vierailija
37/73 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin viestin, että "onko sulla ymmärryksessä vikaa, ME EI SAADA LAPSIA MIHINKÄÄN HOITOON JA MÖKKI ON VARATTU ALUNPERIN SILLÄ PERIAATTEELLA ETTÄ LAPSET ON TULOSSA MUKAAN?? Jos ei voida tulla lasten kanssa niin että kukaan ei osoita mieltä, niin halutaan rahat takaisin. Jos ei onnistu, niin tämä ystävyys oli nyt tässä.

Uskomaton äijä.

Just tämä. Itse tekisin juuri näin.

Vierailija
38/73 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotte että saitte lapsenvahdin. Suunnittelette mitä kukin tuo. Te vastaatte oluesta, makkarasta ja grillattavasta lihasta. Laitatte juhannusaattona viestin (kun kaupat kiinni ja ajokortilliset aloittaneet juhlinnan) että ei me päästäkään, Pirjo oksentaa.

Vierailija
39/73 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko ne tosissaan?? miten voi tulla edes mieleen ehdottaa tuollaista, itse en ainakaan suostuisi. 

Vierailija
40/73 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku yksi pariskunta saisi päättää muiden lapsista? Itse ainakin menisin lapsineni mökille niin kuin aina ennenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi