Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Noloimmat asiat, joilla ihmiset ylpeilevät

Vierailija
19.06.2017 |

Eli kaikkea josta ihmiset ovat ylpeitä, mutta joka on todellisuudessa joko yhdentekevää tai jopa negatiivista ja myötähävettävää.

Kommentit (2321)

Vierailija
521/2321 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienolla autolla, joka on rahoitusyhtiön omistama.

Samoin kuin omistusasunnot, joihin joillain ihmisillä on jopa lainaa. Noloa.

Ainoastaan vuokra-asunnollaan leveilevät ovat noita pahempia.

Vierailija
522/2321 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kel on uusin ja parhain auto.

Tässä ketjussa parempi auto tuntuu olevan hyvinkin yleinen närkstyksen aihe. 

Ei parempi auto aiheuta sitä närkästystä, vaan sillä autolla leuhkiminen. Omistaminen ja omaisuudella leuhkiminen on kaksi eri asiaa.

Mikä on leuhkimista? Meinaan vaan että etenkin wt-porukka parkuu kaljatölkki kourassa "leuhkimista", jos erehdyt ajamaan uudella autollasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/2321 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikkuudella ja pienikokoisuudella elvistely on kyllä melkoisen noloa. En tiedä onko se oire syömishäiriöstä, mutta noloa se silti on, kun oma itse nähdään niin oudosti.

Vierailija
524/2321 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvesignalointi ja se, että ihminen ajattelee olevansa tai antaa ymmärtää olevansa hyvä, fiksumpi kansalainen yhtyessään yleisesti hyväksyttyihin mielipiteisiin.

Tämä on käsittämätön ilmiö, johon mennään massan mukana olitpa vähemmän vai enemmän koulutettu.

Esimerkki: uskotaan sokeasti terveysviranomaisia (THL), eikä suostuta edes kurkistamaan niihin näkemyksiin ja niiden perusteluihin, joita ne vaikkapa "foliohatut" esittävät.

Vierailija
525/2321 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolkun tohtori kirjoitti:

Hyvesignalointi ja se, että ihminen ajattelee olevansa tai antaa ymmärtää olevansa hyvä, fiksumpi kansalainen yhtyessään yleisesti hyväksyttyihin mielipiteisiin.

Tämä on käsittämätön ilmiö, johon mennään massan mukana olitpa vähemmän vai enemmän koulutettu.

Esimerkki: uskotaan sokeasti terveysviranomaisia (THL), eikä suostuta edes kurkistamaan niihin näkemyksiin ja niiden perusteluihin, joita ne vaikkapa "foliohatut" esittävät.

Mulla ainaki on se, että ku maailma on turvollaan kaikenlaista pastanpuhujaa ja tahallistaki harhaanjohtajaa nii toimin sen todennäköisimmin oikean tiedon mukaan, enkä sen höpöttäjän jota ois kivointa uskoa. 

Vierailija
526/2321 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunkevat julkisuuteen keinolla millä tahansa. Monella toooosi huono yleissivistys,

esim tää seksikäs suklaa. En tiedä kyllä seksikkyydestä.

Vierailija
527/2321 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat ylpeilevät sillä, että heillä on mahdollisuus irtisanoutua.

Vierailija
528/2321 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Absolutismi :D

Tämä.

”Ei vaan huvita hillua missään kämäsessä baarissa, on parempaakin tekemistä.”

”Ei vaan maistu, juon mieluummin vihersmoothieita.”

Ja nämä sellaiseen ylimieliseen sävyyn. Minua ei kiinnosta pätkääkään kuulla toisten juomattomuudesta. En myöskään pidä juomatonta ihmistä yhtään parempana kuin normaalia kohtuukäyttäjää, joka voi ottaa sen lasin tai kaksi. Käytän itse alkoholia vähän (juon aina vaan lasillisen), mutta en pidä itseäni parempana tämän takia. Minun alkoholinkäytölläni ei myöskään ole mitään tekemistä kämäisten baarien kanssa. Tosin voisin joskus vaikka baariin taas lähteäkin, enkä jättäisi sitä väliin jotta voisin nostaa itseäni muiden yläpuolelle kun ”en viihdy baareissa, on parempaakin tekemistä.”

Juomaton ihminen, absolutisti, on aina parempi ihminen kuin se sellainen onneton, joka mokaa aina jotain, kun aukaisee pullon korkin.

Eikä kaikki absolutistit suhtaudu ylimielisesti alkoholia ottaviin. Tosin joukkoon mahtuu kusipäitä, jotka ovat kieltämässä toisilta sen vähäisimmänkin mahdollisen kohtuujuomisen. Näkevät asian niin, että kun eivät itse voi ottaa alkoholia, niin sitten ei voi kukaan muukaan. Kapeakatseisuuttaan ja putkiaivoisuuttaan he kuvittelevat, että kaikkien muiden alkoholin käyttö seuraa samoja polkuja pitkin kuin miten se itsellä meni. Ja ovat muuten äärimmäisen rasittavia ihmisiä kaikkine saivarteluineen ja muiden tuomitsemisineen. Rupeavat vielä ennustelemaan muiden tulevaisuutta ja kohtaloita. "Ai, sä ostit oluen? Kato sitten, ettei lähde juominen lapasesta ja syksyllä kun ilmat kylmenee, niin jäät asunnottomaksi juomisen takia. Et olisi ensimmäinen etkä viimeinen."

On niin monta erilaista tapaa käyttää alkoholia ja niin monta erilaista ihmisen ja alkoholin välistä suhdetta, että siitä voisi kirjoittaa paksun kirjan.

Absolutisti on ihan samalla viivalla henkilön kanssa, joka voi ottaa sen lasin tai kaksi, koska kummallekaan alkoholi ei tuota ongelmaa. Kun vaan se juominen sillä toisella myös pysyy siinä lasillisessa kahdessa, eikä ala luisumaan alkoholismin puolelle. Onhan niitäkin alkoholisteja, jotka ovat katuojassa paskat housussa ja kuvittelevat juomisensa olevan yhä sitä kohtuujuomista, mitä se oli joskus 20 vuotta sitten.

Vierailija
529/2321 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäisen tai vanhemman koulutuksella elvistely. Tuohon mennessä pitäisi olla näytöt jo työelämästä, eikä tuossa vaiheessa ihmisen menestystä mitata enää sillä millaisen valmistavan koulutuksen on onnistunut itselleen hankkimaan.

Vierailija
530/2321 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Huonoilla käytöstavoilla, etuilulla ja jopa pikkurikoksilla kuten näpistyksillä leuhkiminen "otin firman varastolta taas viikon vessapaperit". 

–"En oo koskaan äänestäny enkä äänestä"

–"minähän en hautajaisiin rupea sen kummemmin pukeutumaan, nää farkut saa kelvata, eihän se vainaja niitä nää"

–"Mä oon mä enkä paskaakaan välitä mitä muut musta ajattelee, sanon aina suoraan oman mielipiteeni enkä paskaakaan välitä mitä muut on siitä mieltä, mä oon rehellinen prkl."

Vierailija
531/2321 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Introverttiudella moni tuntuu nykyään piilobrassailevan. Samalla sillä ettei ole tai ei tapaa kavereita, kuin kokeintaan todella harvoin, koska ei kuulemma ole mitään tarvetta ja samalla arvostellaan niitä, joille sosiaaliset suhteet ovat tärkeitä. 

Koko termiä käytetään muutenkin todella usein väärin.

Ollaanko nykyään kateellisia myöskin introverteille? Mahtavaa. Tätä ketjua lukiessa olen havainnut ihmisten närkästyvän hyvinkin monista asioista, mitä teen tai millainen olen.

Vierailija
532/2321 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlainen hyveposeeraus on noloa ja äklöä.

Nolompaa on kyllä olla yrittämättäkään tehdä mitään 'hyveellistä' ja pilkata kaikkia jotain tekeviä poseerauksesta, riippumatta siitä, missä yhteydessä käy ilmi esim. että henkilö on kasvissyöjä tai lahjoittanut rahaa jonnekin. Ei 'hyveellisyyttä' pitäisi joutua piilottelemaankaan.

Tästä tulee mieleen juutalainen tarina, jossa rabbin luokse saapuu rikas mies. "Haluan rakentaa orvoille orpokodin. Olisiko se hyvä teko?" mies kysyy. Rabbi kannustaa miestä rakentamaan orpokodin. Vähän ajan päästä mies palaa takaisin rabbin luo. "Olenkin päättänyt, että en rakenna orpokotia. Tajusin, että halusin tehdä sen vain omaa ylpeyttäni kiillottaakseni omaa mainettani."

Tähän rabbi toteaa: "Rakenna se orpokoti sitä tarvitseville! Ei niitä orpoja kiinnosta, mikä sinun motiivisi on!"

Vierailija
533/2321 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instagramissa kotinsa sisustuksilla jotka on suoraan Pinterestistä tai sisustusliikkeen kuvastosta haettu, mielikuvituksettomia, niitä on kaksitoista tusinassa ja niistä haisee iso velka.

Vierailija
534/2321 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilo meikkiä.

Kuka on ylpeillyt kilolla meikkiä?

Vierailija
535/2321 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta pahin on kun joku typerys kehuu sillä, ettei koskaan ole lukenut yhtäkään kirjaa.

Myötähäpeän tunne on musertava.

Onko toi edes mahdollista? Vähintään 9 vuotta koulua ja koko ajan pitää lukea. Miten on voinut päästä läpi koulusta lukematta yhtä kirjaa?

Vierailija
536/2321 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen elämäntapatyötön mies naljaili ja kehuskeli omalla isällään jäävän käteen 2000€/kk. Arvosteli minun surkeaa palkkaa. Olin silloin 18v. ja työskentelin matala palkka-alalla. Kyseessä oli ensimmäinen työpaikka lukion jälkeen. Nyt reilu kymmenen vuotta myöhemmin minun tulot on tuplat tästä ja tää mies edelleen työtön, koko tämän ajan ollut. Itse en ole ollut päivääkään. Muistan kuinka sillon koin huonommuuden tunnetta, mutta nykyään vaan nauran. Kuka aikuinen ensinnäkään leveilee isänsä tuloilla, jotka ei edes olleet kummoiset.

Vierailija
537/2321 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somessa huutelu ”teneriffan mummulla” tai että suomalainen laulaja kuuluu ystäväpiiriin.

Ketä kiinnostaa asuuko jonkun mummu pöytyällä vai kanarialla?

Vierailija
538/2321 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten asioilla kehuskelu siten, että ne jotenkin liittyisivät itseen. 

Vierailija
539/2321 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä älykkyys kasvaa lasten myötä,ne opettavat niin paljon

Vierailija
540/2321 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakettimatkat Alanyaan, Kreetalle tms.helppoon ja yleiseen kohteeseen, jonne nykyään pääsee kuka haluaa.

Guessin lompakot ja laukut.

Kaikki feikki-turisti-krääsä.

Kaikki #koskamävoin

Eli ylpeily aika tavallisilla eikä niin kalliilla asioilla.

Toisena ääripäänä on myös vähän noloa jos oma varallisuutensa täytyy aina osoittaa somessa yli-tyylikkäillä lomapäivityksillä. Eli some on täynnä vain merkkitavaroita, ostereita, veneitä ja shamppanjaa.

Minua henkilökohtaisesti kiinnostaa enemmän millainen ihminen on niiden takana.

Ei kenenkään elämä ole yhtä shamppanjaa ja luksusreissuja. Samanlain nekin ihmiset käyvät kaupassa ja pa*kalla.

Ai sulle ei pidä avautua Teneriffan lomasta eikä Hawaiin matkasta? Kyllä mä ainakin hehkutan ja odotan matkojani, sillä loma on loma. Eikä se edes ole mitään ylpeilyä vaan iloa arjen irtiotosta.

Ketä sä sit kyttäät somessa, joka ei käy "helpoissa ja yleisissä" kohteissa eikä päivitä "ylityylikkäitä"

Annas esimerkki niin me muut osataan valita seuraava Matkakohteemme niin, ettei tartte närkästyä meidän ali- tai ylitasoisista kohteista 😅