Noloimmat asiat, joilla ihmiset ylpeilevät
Eli kaikkea josta ihmiset ovat ylpeitä, mutta joka on todellisuudessa joko yhdentekevää tai jopa negatiivista ja myötähävettävää.
Kommentit (2321)
Raha, varsinkin kun ei ole monta miljoonaa mitä esitellä vaan muutama sata tonnia korkeintaan.
Ylpeileminen millä tahansa, mikä ei ole oma saavutus, on jotenkin vaivaannuttavaa. Tyypillisiä esimerkkejä ovat suomalaisten saavutukset talvi- ja jatkosodassa (yhdelläkään alle 75-vuotiaalla ei ole mitään osuutta näissä sodissa), jonkin urheilujoukkueen menestys (faneilla on toki merkitystä, mutta harvoin ratkaisevaa) tai vaikka oman sukupuolen paremmuus toiseen nähden ("miehet ovat voittaneet valtaosan Nobel-palkinnoista").
Pintaliitobaareissa notkuminen ja muiden rahoilla juominen
Ettei ole kiinnostunut politiikasta.
Korkea moraali vaikka todellisuudessa ei ole välttämättä edes ollut tilanteessa jossa asiaa olisi todella testattu.
"Voi vitsi kun on niin kiire, ja paljon aktiviteettia, että ketään ei ehdi nähdä!", kuvaillaan nimenomaan positiivisen ahkerassa valossa.
Esimerkki: "On kyllä niin kiire, että en ehdi nähdä tänään, pitää vielä suihkussa käydä, pyykit pestä ja eväät tehdä!"
-> henkilö pääsee duunista kolmelta, kotona viimeistään neljältä mikäli käy kaupan kautta. Suihkussa + eväissä menee vartti. Pyykkeihin itsessään menee 10min (siis pesukoneeseen laitto, ja ripustaminen). Olisin sitä paitsi mennyt kyseisen henkilön luokse käymään, niin siinä sivussahan nuo olisi mennyt..
Se, ettei ymmärrä matematiikasta mitään.
Olen tavannut muutamankin ihmisen, jotka tuolla oikein ylpeilevät. Tuntuu kuin ajattelisivat, että se tarkoittaa että ovat luovia ei-kaavamaisia ihmisiä.
Miksi pitäisi ylpeillä yhtään millään? Ihmiset, joiden kanssa olen tekemisissä tietävät arvoni muutenkin.
Sivistymättömyys. Kaverin poikaystävä kehuskelee aina miten ei ole koskaan lukenut yhtäkään kirjaa. Hän ei myöskään seuraa maailmantapahtumia tai uutisia. Politiikastakaan hän ei ymmärrä mitään.
Alkoholitoleransseilla kehuskelu on myös myötähävettävää ja junttimaista. Joillain teini-ikäisillä tuollainen käytös on ymmärrettävää nuoruuden typeryyttä mutta kun ihminen on lähes kolmekymppinen, alkoholin suurkulutksen ihannointi on noloa. Yritetään esittää jotain kovaa äijää vaikka muut pitävät henkisesti jälkeenjääneenä.
Mua ärsyttää ihan suunnattomasti se kun jotkut ihmiset kehuskelevat "sekopäisyyttään".
"Hihhih mä oon kyllä niin seko kun eilenkin tein sitä ja tätä ja oon kyllä niin tyhmä ihhih"
Sekin ärsyttää, kun kovaäänisyys ja puheliaisuus (=loputon omista asioista puhuminen) on olevinaan jotenkin mukavan ja sosiaalisen ihmisen merkki.
Tiedän yhden, joka ylpeilee lapsensa ADHD-diagnoosilla. Ei tiedä, mitä tohon pitäisi sanoa...
Tämä suututtaa AV:n "välkyt": itse todettu älykkyys.
Oikeasti älykkäät ihmiset ovat usein melko nöyriä ja itsekriittisiä. Älykkyys tulee ilmi sanomattakin, jos on tullakseen.
Auto
Juominen tai se kun aikuinen ihminen sanoo ylpeänä lähtevänsä ryyppäämään
Kesämökki, varsinkin jos luullaan että kaikki ovat siitä kateellisia
En osaa matematiikkaa, enkä tarvi sitä missään.