Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis häh. Työkaverini asuu 1,5 kilometrin päässä työpaikalta ja tulee päivittäin autolla töihin.

Vierailija
19.06.2017 |

En tajua. Sillä ei ole edes lapsia, joita viedä päiväkotiin saati isoa perhettä, jonka takia pitäisi tulla kaupan kautta autolla kotiin.

Kesät talvet autolla tuo 1,5 kilometrin matka. Kyseessä hyväkuntoinen ja -jalkainen nainen, ei mikään invalidi.

Outoa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella outoa. Kun luin otsikon niin ajattelin että tietysti liikuntarajoitteinen kun eihän nyt muuten kukaan autolla aja noin lyhyitä matkoja.

Vierailija
2/23 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo vielä mitään, meillä tulee yksi sankari 300m päästä autolla (ovelta-ovelle)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siinä jotain kiellettyä, jos tykkää enemmän autolla ajamisesta kuin kävelystä tai pyöräilystä? Ja jos vaikka on töiden jälkeen johonkin menossa niin helpompihan se on lähteä suoraan töistä kuin käydä hakemassa auto kotoa ja lähteä vasta sitten.

Vierailija
4/23 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella outoa. Saa nukkua 30min kauemmin. Vituttaako?

Vierailija
5/23 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sössönsöö, ap.

Vierailija
6/23 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mun mielestä yhtään outoa. Se tekee jo 3km päivässä, ei kaikki halua kävellä yhtään

Vierailija
7/23 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kestääkö sulla 30 minuuttia kävellä 1,5km?

Vierailija
8/23 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna tulla, vaikka lentokoneella. Mitä väliä? Ja miten se sinun elämääsi vaikuttaa?

Vierailija
9/23 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe tuossa mitään ihmeellistä. Ehkei halua kävellä niissä kengissä ja vastetuksessa, millä on töissä? Ei halua kävellen kuljettaa kassia tms..

Itse tykkään pitää lenkkeilyt lenkkeilynä ja kunnon kengillä, töissä taas käytän eri vaatteita. Ja ainakin itselläni punoittaa kasvot kevyenkin ulkonakävelyn jälkeen, en suoraan haluaisi mennä töihin siinä tilanteessa.

Vierailija
10/23 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meneekö sulta 1,5 kilometrin kävelemiseen PUOLI TUNTIA!?!?

Ehkä joo menisi multakin, jos työpaikkani olisi vuoren huipulla ja joutuisin sinne patikoimaan sen 1,5 kilometriä..

Vierailija
11/23 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskuutta mun mielestä :D ite kuljen 4 km pyörällä ja sitten kun on lumi maassa, bussilla.

Vierailija
12/23 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näe tuossa mitään ihmeellistä. Ehkei halua kävellä niissä kengissä ja vastetuksessa, millä on töissä? Ei halua kävellen kuljettaa kassia tms..

Itse tykkään pitää lenkkeilyt lenkkeilynä ja kunnon kengillä, töissä taas käytän eri vaatteita. Ja ainakin itselläni punoittaa kasvot kevyenkin ulkonakävelyn jälkeen, en suoraan haluaisi mennä töihin siinä tilanteessa.

Aika paska kunto sulla, jos rauhallisen kävelyb jälkeen jo punoittaa kasvot...

Vierailija
13/23 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäki meen n.1-2km matkan autolla. Autolla menee ehkä 2 min ja kävellen se 15min. Saa nukkua melkee vartin pidempää. Aamuisin mulla on minuuttiaikataulu.

Vierailija
14/23 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin menen liian usein autolla, etenkin jos tulee kiire lähtö. Suunnilleen sama matka. Joskus käyn töiden jälkeen automatkan päässä olevassa kaupassa, joten yritän hyödyntää "yksi tie, monta asiaa". Huono omatunto kyllä vaivaa, mutta on se niin helppoa :)

Vierailija
15/23 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän on hyväkuntoinen (kuten sanot), niin autolla ajamisesta ei ole tainnut olla hänelle haittaa, vai mitä?

Vierailija
16/23 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla 10min, kävellen 45min. Arvaas kummalla? Itse maksan bensat. Voisin pyöräillä jos ei olis niitä vuoren kokoisia mäkiä.

Vierailija
17/23 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä paljon lyhempiäkin matkoja joita kuljetaan autolla.

Vierailija
18/23 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jattele niin päin, että hän menettää tosi paljon, varsinkin jos kävely-/ fillarireitti töihin on vaivaton ja kiva (pitkähän se EI ole). Myötätuntoa paheksunnan sijaan! Hän ei saa raitista ilmaa ja liikuntaa, ei näe mielenkiintoisia asioita, mieli ja aivot eivät virkisty, työpaikan ja kodin välille ei muodostu riittävää "henkistä" välimatkaa ... siis kaikenlaista näkymätöntä, mutta tärkeää. 

Vierailija
19/23 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meneekö sulta 1,5 kilometrin kävelemiseen PUOLI TUNTIA!?!?

Ehkä joo menisi multakin, jos työpaikkani olisi vuoren huipulla ja joutuisin sinne patikoimaan sen 1,5 kilometriä..

Sehän riippuu monesta eri asiasta meneekö 10 vai 30min. Autolla takki niskaan, autoon ja töihin ajoissa juomaan aamukahvit. Tai herään kotona keittelemään niitä kahveja ja juomaan niitä, pällistelen säätä ja laitan sään mukaiset vaatteet ja mahdollisesti pakkaan mukaan ne sade vaatteet kun luvannut sadetta myöhemmin. Lähden käppäilemään ja olen töissä kun olen. Jos asuu keskustassa, pitää varautua seisomaan joka valoissa tai odottelemaan että autot menee jne. Autolla liikkuminen on vaan nopeampaa ja helpompaa. Voi mahdollisesti heittää työvaatteetkin päälle jo kotona ja menoks. Kävellessä sitten välttämättä ei ja pitää varata myös aikaa vaihtaa työvaatteet pukkarissa. Voi hyvinkin mennä puoli tuntia kauemmin.

Vierailija
20/23 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takiahan ihmiset autoja omistavat ja niistä kalliita veroja ja vakuutuksia maksavat, että voisivat kulkea niillä paikasta A paikkaan B. Itse kuljen autolla kaikkialle, mikä on yli kilometrin päässä. Liikuntaa harrastan vapaa-ajallani, mutta en todellakaan sellaista liikuntaa joka on niin tappavan tylsää kuin kävely.