Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hölmöläisten maa?Junissa kiertää nyt 2 konduktööriä tarkistamassa matkustajien lippuja, mutta lipunmyynti on junissa lopetettu

Vierailija
19.06.2017 |

Tarkastusmaksu ilman lippua matkustavalle 80 euroa.
Lippunmyynti lähijunassa lopetettu,koska VR haluaa "parantaa asiakaspalveluaan".

Kommentit (356)

Vierailija
161/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä menee osalla puurot ja vellit sekaisin, kun ei tajuta, että lähijunia liikkuu myös HSL-alueen ulkopuolella... Sillon ei auta mitkään matkakortit ts. arvopohjainen matkustus ei onnistu. VR:n lipuissa on tähän asti ollut tietty voimassaoloaika.

(Ennen kuin joku minun kimppuuni hyökkää niin ostan itse sovelluksella lipun ja mielestäni se on helppoa ja nopeaa. VR Mobiili on selkeämpi kuin VR Lähijunat)

Voiko ostaa lipun tekstiviestillä, kun puhelimessani ei ole nettiä? Netti on vain tietokoneella.. enkä viitsi maksaa kahteen kertaan.

No osta se lippu tietokoneella. Vai vietätkö päiväsi yleensä haahuillen kodin ulkopuolella, ja yhtäkkiä tulee soitto että "nyt Pirkko perkele äkkiä sieltä tänne Helsinkiin, otat ekan junan mihin pystyt hyppäämään lennosta!!"

Voinhan mä sen ostaa, mutta millä mä voin todistaa, että se lippu on kotona tietokoneella ostettuna? Entäs jos olen 30 km poissa kotoa?

Ookko ikinä kuullu tulostimesta? Mutta ai niin, eihän sulla ole sellaista! No voit hankkia sellaisen (jotkut antaa torissa jopa ilmatteeks eikä uutenakaan maksa paljon) tai sitten voit mennä kirjastoon tulostamaan (ja myös ostamaan lipun, jos et ole kotikoneella). Mutta ai niin, ethän sä ehdi minnekään 20 km päähän kirjastoon tulostamaan, kun sinne Helsinkiin pitää päästä 10 sekunnin varoitusajalla!

Onpa junalla matkustaminen nykyään vaikeaa.

Ei, kyllä se on tosi helppoa! Mulla on matkakortti ja lisäksi asun Helsingissä joten ei tartte puljata minkään Mäntsälän perähikiäaseman kanssa :)

Mutta näköjään se voi olla vaikeaa tollaiselle ihmiselle, jolle ei kelpaa mikään muu lippu kuin konduktööriltä ostettu lippu. Ei millään voi ostaa älypuhelinta (halvin about sata euroa) jota kautta voisi näppärästi ostaa lipun. Ei! Kyllä ennen kaikki oli paremmin! Minä en kehityksen mukana mene! En perkele varmasti mene!

Minulla on sellainen satasen puhelin. Ei siihen montaa sovellusta mahdu. Miksi minun pitäis poistaa joku jota todella tarvitse että voin kulkea junalla?

Voin minä siitä automaatista sen lipun ostaa mutta kun se ei ole ollut pitkään aikaan käytössä ja lähin Ärrä on muutaman kilometrin päässä.

Ilmeisesti minä en enää saa kulkea junalla jos en osta sitä tulostinta vai siihen tarkoitukseen.

Et tarvitse sovellusta ostaaksesi lipun. Menet vaan nettiin. Joko vr.fi tai erityisesti lähijunalippujen myymisen tarkoitettu beta.vr.fi (koskee siis nimenomaan näitä Z-junia yms. kauemmaksi kulkevia lähijunia).

Ei OLE nettiä puhelimessa, koska maksan siitä jo tietokoneella. Enkä tarvitse puhelimeen edes nettiä, kun selaan tietokoneella nettiä silloin kun sitä tarvitsen. 55" televisiosta, enkä tihrusta jostain vtun puhelimesta.

Siis hetkinen? Sulla on aiemmassa kommentissa satasen lippu, johon ei montaa sovellusta mahdu. Mutta mahtuu ilmeisesti joitakin sovelluksia? Miten ne sovellukset toimii ilman nettiä? Miksi sulla on älypuhelin, jos siinä ei ole nettiä?

Niin ja se piti vielä lisätä, että voit ostaa parillakympillä sellaisen liittymän puhelimeen, jolla saat käyttää rajattomasti nettiä ja sitten vain jaat tämän netin myös tietokoneelle. Sillä parillakympillä saat siis rajattoman netin sekä puhelimeen että koneelle. Mä teen näin ja musta se on aika hyvä diili. Ei tartte erikseen mitään nettiliittymää koneelle.

Ensinnäkin vitun huono diili kun olen ostanut reitittimen 200 eurolla eikä mitkään jakamiset onnistu. 

Lisäksi mä en halua mitään hidasta paskaa nettiä kotiin, jossa sitä tarviin 99%. Se on sen takia sadan megan liittymä, eikä joku paskaliittymä joka sitten pätkii ja toimii miten sattuu.

Huonoa diiliä siis ehdotat. 99% huononnusta.

Ei mulla oo paska netti. Mä käytän nettiä todella paljon (keskimäärin 90 G kuukaudessa) ja tää pelittää aivan loistavasti tietokoneella. Nopea kuin mikä. Soneran liittymä :)

Eli junalla liikkuminen vaatii nykyään että ostaa jotain muuten tarpeetonta elektroniikkaa tai vaihtaa puhelinta ja liittymää. No huh huh menee hankalaksi.

Vierailija
162/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On siellä edelleen se pömpeli, mistä lippu ostetaan matkakortilla. Jollei ole matkakorttia, sen voi ostaa puhelimellaan.

Jos ei ole matkakorttia, ei voi ostaa lippua. Ja jos netti ei pelitä, ei lippua saa silläkään. Tai jos nettipalvelu on jumissa, et saa lippua. Tämä on enemmän kuin tuttua Z-junalla matkaaville, joten tiedossa on runsaasti 80 euron sakkomaksuja, joista sitten valitetaan kuvien kera.

Sitten ostat tavallisen kertalipun lipunmyyntipömpelistä, joka pitäisi löytyä joka asemalta. En tiedä löytyykö vielä, koska en tiedä niiden asennusaikatauluista mitään.

Mäntsälässä lipunmyynti"pömpeli" on poissa käytöstä keskimäärin 5 päivänä kuukaudessa. R-kioskille on asemalta joltisenkin matkaa, kännykkäsovellus ei pelitä aamun ruuhka-aikaan => lippu maksaa 80 e.

Tekstiviesti, ystäväiseni, tekstiviesti.

Ja jos kerran kuljet aamuruuhkan aikaan, niin käytät junaa ilmeisesti säännöllisesti? Miksei sinulla ole matkakorttia/kuukausilippua?

Tekstiviesti? Kerro ihmeessä lisää, VR ei tunne  tuota palvelua.

Käytän junaa aika lailla epäsäännöllisesti, joten kuukausilipusta käyttöön voisi tulla 13 matkaa tai sitten tasan 0 eli ihanan kallista.

Matkakortille voi ladata arvoa. Ja käytät sitä sitten sitä mukaa kun tarvitset. Tällä tavalla tulee sitä paitsi halvemmaksi kuin muut kertaliput.

-eri

Ja miten osoitan työnantajalle, että olen tehnyt ko. matkan? Osa meistä reissaa muiden laskuun, mutta se lopullinen maksaja haluaa nähdä kuitin joka matkasta. Paperisena!

Käyt palvelupisteessä pyytämässä viimeisen x kuukauden tiedot kortilta tulosteena ja annt työnantajalle. Ei ole vaikeaa. Bussikuskikin taitaa muuten pystyä tuon printin pyydettäessä antamaan. 

Älä viitsi olla niin avuton.

Bussikuskin printistä ei näy kuin kuin yksi matka, mutta sen voi pyytää joka kerta kun ostaa bussista sen matkan tai tulee vaihdolla. Pahviset ennakkoliput voi säästää todisteeksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ne matkakortin lataukset sisällä siis vaikka 10 vuotta? Vai miten se toimii?

En mä oo ainakaan tietoinen siitä, että ne rahat sieltä kortilta minnekään häviäisi.

Ne voi olla muuttuneetkin noi käytännöt, mutta joskus olen kuullut, että ne ei siellä käyttämättömänä säilyisi ikuisesti ja kun itsellä ei ole minkäänlaista tietoa käyttömääristä. Ei sitä viittis maksaa mitään satastakaan yhdestä matkasta. Kannattaa jo mennä taksilla. Maksaakohan se matkakortti jotain?

Ei sinne tarvii ladata sataa euroa kerralla. Lataat vaikka parikymppiä kerrallaan. Jos liikkuu Helsingin sisällä, yksi lippu maksaa 2,18 euroa, jos taas tarvitsee seutulipun, niin se maksaa 4,25 euroa.

Matkakortti maksoi vuosia sitten muistaakseni 5 euroa, mikä ei oo musta mikään ylitsepääsemätön kynnys. Viime talvena oli kampanja, jossa sen sai ilmaiseksi, joten voihan olla että joskus vielä toistavat tämän kampanja :) Varsinkin kun vuonna 2018 uusitaan matkakortit ilmaiseksi jo niille, joilla on matkakortti, joten ehkä silloin uudetkin asiakkaat saavat mahdollisuuden ilmaiseen korttiin!

Vierailija
164/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On siellä edelleen se pömpeli, mistä lippu ostetaan matkakortilla. Jollei ole matkakorttia, sen voi ostaa puhelimellaan.

Minä haluan tavata sinut, jos onnistut ostamaan minun puhelimellani yhtään mitään. Tämä on sitä mallia, jolla vaan soitetaan ja tekstataan.

Onhan asemilla niitä pömpeleitä, mutta usean kerran pömpelillä sähläämiseen tuskastuneet matkustajat ovat päättäneet porukalla, että mennään vaan junaan ja sanotaan, että ei se toiminut.

Vierailija
165/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä menee osalla puurot ja vellit sekaisin, kun ei tajuta, että lähijunia liikkuu myös HSL-alueen ulkopuolella... Sillon ei auta mitkään matkakortit ts. arvopohjainen matkustus ei onnistu. VR:n lipuissa on tähän asti ollut tietty voimassaoloaika.

(Ennen kuin joku minun kimppuuni hyökkää niin ostan itse sovelluksella lipun ja mielestäni se on helppoa ja nopeaa. VR Mobiili on selkeämpi kuin VR Lähijunat)

Voiko ostaa lipun tekstiviestillä, kun puhelimessani ei ole nettiä? Netti on vain tietokoneella.. enkä viitsi maksaa kahteen kertaan.

No osta se lippu tietokoneella. Vai vietätkö päiväsi yleensä haahuillen kodin ulkopuolella, ja yhtäkkiä tulee soitto että "nyt Pirkko perkele äkkiä sieltä tänne Helsinkiin, otat ekan junan mihin pystyt hyppäämään lennosta!!"

Voinhan mä sen ostaa, mutta millä mä voin todistaa, että se lippu on kotona tietokoneella ostettuna? Entäs jos olen 30 km poissa kotoa?

Ookko ikinä kuullu tulostimesta? Mutta ai niin, eihän sulla ole sellaista! No voit hankkia sellaisen (jotkut antaa torissa jopa ilmatteeks eikä uutenakaan maksa paljon) tai sitten voit mennä kirjastoon tulostamaan (ja myös ostamaan lipun, jos et ole kotikoneella). Mutta ai niin, ethän sä ehdi minnekään 20 km päähän kirjastoon tulostamaan, kun sinne Helsinkiin pitää päästä 10 sekunnin varoitusajalla!

Ei, kyllä se on tosi helppoa! Mulla on matkakortti ja lisäksi asun Helsingissä joten ei tartte puljata minkään Mäntsälän perähikiäaseman kanssa :)

Mutta näköjään se voi olla vaikeaa tollaiselle ihmiselle, jolle ei kelpaa mikään muu lippu kuin konduktööriltä ostettu lippu. Ei millään voi ostaa älypuhelinta (halvin about sata euroa) jota kautta voisi näppärästi ostaa lipun. Ei! Kyllä ennen kaikki oli paremmin! Minä en kehityksen mukana mene! En perkele varmasti mene!

Minulla on sellainen satasen puhelin. Ei siihen montaa sovellusta mahdu. Miksi minun pitäis poistaa joku jota todella tarvitse että voin kulkea junalla?

Voin minä siitä automaatista sen lipun ostaa mutta kun se ei ole ollut pitkään aikaan käytössä ja lähin Ärrä on muutaman kilometrin päässä.

Ilmeisesti minä en enää saa kulkea junalla jos en osta sitä tulostinta vai siihen tarkoitukseen.

Et tarvitse sovellusta ostaaksesi lipun. Menet vaan nettiin. Joko vr.fi tai erityisesti lähijunalippujen myymisen tarkoitettu beta.vr.fi (koskee siis nimenomaan näitä Z-junia yms. kauemmaksi kulkevia lähijunia).

Ei OLE nettiä puhelimessa, koska maksan siitä jo tietokoneella. Enkä tarvitse puhelimeen edes nettiä, kun selaan tietokoneella nettiä silloin kun sitä tarvitsen. 55" televisiosta, enkä tihrusta jostain vtun puhelimesta.

Siis hetkinen? Sulla on aiemmassa kommentissa satasen lippu, johon ei montaa sovellusta mahdu. Mutta mahtuu ilmeisesti joitakin sovelluksia? Miten ne sovellukset toimii ilman nettiä? Miksi sulla on älypuhelin, jos siinä ei ole nettiä?

Vittuako se sulle kuuluu minkä puhelimen ihmiset ostaa.

Lähinnä kiinnostaa se logiikka sen takana, että on ostettu älypuhelin, joka toimii netillä, mutta sitten ei kuitenkaan osteta nettiliittymää? Eikö olisi sitten vain voinut pitää sen vanhan puhelimen, joka ei ole älypuhelin?

Tää suuttuminen paljastaa vain sen, että sulla alkaa argumentit loppua.

Tai sitten sen ettei kukaan puolustelija osaa kertoa kuinka sen lipun saa kun automaatti ei koskaan toimi eikä ärrää ole lähellä. Kun kaikilla ei vieläkään ole nettiä puhelimessa. Eikä ne Ärrät muuten ole auki aina kun juna liikkuu.

Tekstiviestillähän se lippu pitäisi saada joka matkalle. Tahallista haitantekoahan tämä on. Ilmastonmuutos höpinät voi sitten unohtaa jos ihmisiä ajetaan käyttämään omaa autoa ja taksia. Bussikin taitaa tuottaa enemmän saastetta, kuin juna.

Vierailija
166/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisi varmaan halvemmaksi matkustaa ilman lippua. Ei minulta ole kysytty lippua kuin pari kertaa ellen ole itse näkyvästi huitonut, että minulla on lippu. 

Vierailija
167/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos matkustat harvoin junalla etkä halua vitosen matkakorttia hankkia, niin miltä tahansa pääkaupunkiseudun ärrältä voi ostaa vaikka varastoon niitä kertalippuja. Maksavat saman verran ku automaatista, muttei tarvi heti käyttää. Toki on suotavaa, ettei kahtakymmentä lippua osta samalla kertaa yhden kassan kioskista. Siinä ruuhkauttaa koko kiskan.

Miten nämä kertaliput toimii vaikka lähi 2 alueella? Entä jos tulen Hyvinkäältä keskustaan? Tai korsosta Keravalle? Onko se hinta aina sama?

Vierailija
168/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helkutin A-ykkösiä? Jos menee vaikka Kirkkonummelle? Onko se joku B1 ?

Tuo lipunmyyntifarssi ei taida edistää joukkoliikennettä. Tarvitsee netin ja simmit ja mitälie tunnukset jonnekkin HSL-palveluun.

Nauretavaa!! Minne ne lipunmyyntiautomaatit oikein hävisivät? Kuukausilippu, jos tarvitsee muutaman matkan vuoksi kulkea junalla.

Täytyy vaan menna Audilla, jos ei halua tulla syytetyksi rikoksesta pummilla matkustamiseen.

Luulisi (lipun)myyjä tekevän ostamisen helpoksi, vaan kun ei. XXttu mikä logiikka!!

Vierailija
169/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sitten, kun muoniolainen pistäytyy Helsingissä ja pitäisi siellä liikkua paikasta toiseen junalla. Ei hänellä mitään matkakorttia ole, vai toimiiko siellä se sama matkahuollon kortti kuin Eskelisessä?

Vierailija
170/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tämä vaikea asia pitäisi olla ollenkaan. Tietenkin paskasaastan kanssa ollaan tekemisissä niin vaikeatahan se saastoilla on.

Lähetät vain numeroon tekstiviestin vyöhykkeen mukaan puh nro. 12345

juna 1 (Helsinki)

Juna 2 (Hel, Espoo, Vantaa)

Juna 3 (Hel, Espoo, Vantaa, Kerava jne..)

Mutta ei vaan onnistu, vaikka jokaiselta pilipalifirmaltakin onnistuu tämmöinen laskuttaminen :)

Kusipäisyys ei tule yksin.

Vierailija
171/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos matkustat harvoin junalla etkä halua vitosen matkakorttia hankkia, niin miltä tahansa pääkaupunkiseudun ärrältä voi ostaa vaikka varastoon niitä kertalippuja. Maksavat saman verran ku automaatista, muttei tarvi heti käyttää. Toki on suotavaa, ettei kahtakymmentä lippua osta samalla kertaa yhden kassan kioskista. Siinä ruuhkauttaa koko kiskan.

Miten nämä kertaliput toimii vaikka lähi 2 alueella? Entä jos tulen Hyvinkäältä keskustaan? Tai korsosta Keravalle? Onko se hinta aina sama?

Sun pitää ottaa yhteyttä HSL:n tai VR:n asiakaspalveluun, mä en valitettavasti tiedä :) Olen vain helsinkiläinen, joka käyttää matkakorttia Helsingin sisällä. Muusta en tiedä. HSL:n tai VR:n verkkosivutkin voivat ehkä auttaa sua!

Vierailija
172/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vittuako se sulle kuuluu minkä puhelimen ihmiset ostaa.

Lähinnä kiinnostaa se logiikka sen takana, että on ostettu älypuhelin, joka toimii netillä, mutta sitten ei kuitenkaan osteta nettiliittymää? Eikö olisi sitten vain voinut pitää sen vanhan puhelimen, joka ei ole älypuhelin?

Tää suuttuminen paljastaa vain sen, että sulla alkaa argumentit loppua.

Tai sitten sen ettei kukaan puolustelija osaa kertoa kuinka sen lipun saa kun automaatti ei koskaan toimi eikä ärrää ole lähellä. Kun kaikilla ei vieläkään ole nettiä puhelimessa. Eikä ne Ärrät muuten ole auki aina kun juna liikkuu.

Tekstiviestillähän se lippu pitäisi saada joka matkalle. Tahallista haitantekoahan tämä on. Ilmastonmuutos höpinät voi sitten unohtaa jos ihmisiä ajetaan käyttämään omaa autoa ja taksia. Bussikin taitaa tuottaa enemmän saastetta, kuin juna.

Näin nopealla googlettamisella en löytänyt mitään tästä tekstiviestimahdollisuudesta. Voitko kertoa siitä lisää kun tiedät? Helpottaisi meitä muita.

Vierailija
173/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konnarit opastavat kaikissa matkustamiseen liittyvissä asioissa? Eli ammut A-junaan ja leppävaaran kohdalla kysyt, että millon se Puistola alkaa olemaan kohdalla? Eiköhän sitä selvitetä siellä steissillä eka mihin junaan mennään?

Vierailija
174/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ja VR:n sovelluskaan ei aina toimi.

Ostin liput aikuiselle ja lapselle ja kun konnari kuittasi lipuista toisen, toinen lippu katosi.

Siis se katosi kokonaan.

Ensin näkyi kaksi, kun toinen oli kuitattu, toista ei enää ollut olemassakaan.

Ei löytynyt menneistä eikä mistään.

Onneksi liput tulivat myös sähköpostitse ja sain sitä kautta toisen leimattua.

Tuskan hiki valui ja junan vaihtojakin oli kolme...

ja joka junassa

sama pelleily.

Ennen osti lipun junassa, se siitä--- ja sai nauttia matkasta.

Ei turhia tuskan hiki valunut kun tiesi että konnari auttaa ja oikeasti palvelee, eikä vain silmänlumeena tepastele siinä.

Vierailija
175/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tämä vaikea asia pitäisi olla ollenkaan. Tietenkin paskasaastan kanssa ollaan tekemisissä niin vaikeatahan se saastoilla on.

Lähetät vain numeroon tekstiviestin vyöhykkeen mukaan puh nro. 12345

juna 1 (Helsinki)

Juna 2 (Hel, Espoo, Vantaa)

Juna 3 (Hel, Espoo, Vantaa, Kerava jne..)

Mutta ei vaan onnistu, vaikka jokaiselta pilipalifirmaltakin onnistuu tämmöinen laskuttaminen :)

Kusipäisyys ei tule yksin.

Entä ne jotka haluaa mennä Vantaalta Keravalle? Tai Vantaan sisällä? Sitten ollaan jo sekaisin ja tarvitsee ohjekirja tähänkin hommaan.

Vierailija
176/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs sitten, kun muoniolainen pistäytyy Helsingissä ja pitäisi siellä liikkua paikasta toiseen junalla. Ei hänellä mitään matkakorttia ole, vai toimiiko siellä se sama matkahuollon kortti kuin Eskelisessä?

Se muoniolainen saapuu Helsinkiin varmaan joko lentäen tai junalla tai bussilla? Sitten hän voi Helsinkiin saavuttuaan astella R-kioskille ja ostaa joko monta yksittäistä lippua kerralla tai sitten on varmasti jotain turistilippujakin olemassa usealle peräkkäiselle päivälle. Voi myös satsata matkakorttiin (kertaostos 5 euroa) ja ladata sille arvoa, koska tällä tavalla se tulee halvemmaksi. Esimerkiksi jos tekee 8 Helsingin sisäistä matkaa matkakortilla, se maksaa 2,18 euroa x 8 + kertamaksu matkakortista 5 euroa = 22,44 euroa. Jos taas tekee 8 Helsingin sisäistä matkaa erillisillä pahvilipuilla, se maksaa 2,9 euroa x 8 = 23,2 euroa. Näin matkakortti on tullut halvemmaksi, ja jos joskus elämänsä aikana vielä palaa Helsinkiin, niin silloin ei tartte enää ostaa uutta matkakorttia, koska edellinenkin on olemassa :)

Vierailija
177/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muoniolainen tekee niin kuin kiinalaisturistitkin eli ostaa sen pahvisin päivälipun ja surffailee sporalla, junalla ja busseilla just niin paljon kuin huvittaa. Saa mm. turisti-infoista, prismoista, ärrältä.

Vierailija
178/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan tavata sinut, jos onnistut ostamaan minun puhelimellani yhtään mitään. Tämä on sitä mallia, jolla vaan soitetaan ja tekstataan.

Onhan asemilla niitä pömpeleitä, mutta usean kerran pömpelillä sähläämiseen tuskastuneet matkustajat ovat päättäneet porukalla, että mennään vaan junaan ja sanotaan, että ei se toiminut.

Sit on kyllä älyssä vikaa, jos ei lippuutomaattia osaa käyttää. Nehän on tosi loogisia! Voi maksaa kortilla tai käteisellä. Ne on usein kyllä rikki, mut jos ei ehjällä osaa lippua ostaa, niin ehkä ei kannata muutenkaan mennä kotiovea kauemmas. Saattaa vaikka jäädä auton alle, kun miettii että oliko se vihreä vai punainen jalankulkijoille.

Vierailija
179/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ne matkakortin lataukset sisällä siis vaikka 10 vuotta? Vai miten se toimii?

En mä oo ainakaan tietoinen siitä, että ne rahat sieltä kortilta minnekään häviäisi.

Ne voi olla muuttuneetkin noi käytännöt, mutta joskus olen kuullut, että ne ei siellä käyttämättömänä säilyisi ikuisesti ja kun itsellä ei ole minkäänlaista tietoa käyttömääristä. Ei sitä viittis maksaa mitään satastakaan yhdestä matkasta. Kannattaa jo mennä taksilla. Maksaakohan se matkakortti jotain?

Ei sinne tarvii ladata sataa euroa kerralla. Lataat vaikka parikymppiä kerrallaan. Jos liikkuu Helsingin sisällä, yksi lippu maksaa 2,18 euroa, jos taas tarvitsee seutulipun, niin se maksaa 4,25 euroa.

Matkakortti maksoi vuosia sitten muistaakseni 5 euroa, mikä ei oo musta mikään ylitsepääsemätön kynnys. Viime talvena oli kampanja, jossa sen sai ilmaiseksi, joten voihan olla että joskus vielä toistavat tämän kampanja :) Varsinkin kun vuonna 2018 uusitaan matkakortit ilmaiseksi jo niille, joilla on matkakortti, joten ehkä silloin uudetkin asiakkaat saavat mahdollisuuden ilmaiseen korttiin!

Ok, kiitos tiedoista. Ei tuo ole ylitsepääsemätön kynnys, jos vain tietää mitä ostaa, mitä se maksaa. Tähän mennessä olen ostanut lipun junasta. Esim. koiran kanssa olemme tehneet lenkkejä 10-15 km. kotoa poispäin ja palanneet junalla takaisin.

Vierailija
180/356 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä myydään joka alueelle omansa, sisäinen, seutu, lähiseutu2 ja 3 jne. Ymmärrätkö? Eihän kuljettajaltakaan ostetut liput ole kaikki saman hintaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi