Mikä sellainen taito sinulla on, jota et usko kovin monella muulla olevan?
Itse olen molempikätinen, en siis selkeästi oikea- tai vasenkätinen, vaan pystyn esim. piirtämään ja kirjoittamaan ihan yhtä hyvin molemmilla käsillä. Suosin tosin oikeaa kättä, koska vasemmalla kirjoittaessa käden syrjä tuppaa tuhriintumaan, ja useimmat esimerkiksi saksista on suunnattu oikeakätisille.
En ole ikinä tavannut toista kaltaistani.
Mitä kummallisuuksia teillä on?
Kommentit (57)
Tämä ei sinällään ole harvinainen taito, mutta osaan lukea huulilta mitä tahansa. Kaverit pitävät tätä hienona 'kykynä'. Osaan laskea päässä vaikeita kertolaskuja, esim. 64x52.
Koen olevani lahjakas musikaalisesti ja liikunnallisesti, osaan laulaa ja on vahva ääni, opin myös helposti laulamaan uuden laulun sekä minulla on hyvä rytmitaju ja haltsaan nopeasti kaikki lajit.
Tiedän että ei kyllä ole mikään ihmeellinen taito kaltaisiani on varmasti paljon :D
Saan kyllä kieleni myös nenään sekä olen taitava soveltamaan ruuan laitosta, siis omasta mielestäni :D
En tietysti tiedä sitten kuinka lahjakas tai hyvä olen näissä mutta koen olevani hyvä
Osaan HYVIN kahdeksaa kieltä. Hei, minullakin on tuo kieli-nenä!
Osaan laskea päässä kertolaskuja, joissa kumpikin luku on kolminumeroinen.
En tiedä miten yleistä tämä on, mutta minulla on synestesia, eli aistini ovat sekoittuneet keskenään, näen sanat, kirjaimet ja numerot väreinä sekä tietyt asiat muotoina (esim. päivämäärät).
Aiheutti aikoinaan melko paljon hankaluuksia koulussa. Osasin kyllä laskea kaikki matematiikantehtävät, mutta en osannut kirjoittaa melkein yhtään laskutoimitusta paperille, sillä mielestäni niissä ei ollut mitään järkeä, koska värit olivat "väärin".
Nykyään se ei oikein aiheuta hankaluuksia päivittäisessä elämässäni, paitsi esimerkiksi rahayksiköt ja kellonajat menevät usein sekaisin, joudun todella tiukasti miettimään onko "15 minuuttia" aika vai raha.
Luen tekstiä sujuvasti ylösalaisin tai kuinka päin vaan ja olen myös molempi kätinen.
Osaan olla kirjoittamatta: "enään".
Puhun venäjää tosi hyvin, mutta aristelen sen puhumista.... Ei ole mitään sukujuuria venäjälle. Kaikki yllättyy, kun alan kieltä puhumaan, jos "pakko".....
Osaan sulkea vain toisen silmäni. Aivan rennosti ilman minkäänlaista kurtistamista, rennosti. Ylipäänsä osaan tehdä vasemmalla kasvojen puoliskolla asioita, joita oikealla en.
Mulla on jotenkin outo suu. Pystyn tuottamaan ihan ihme ääniä, matkimaan ketä ttai mitä hyvänsä. Lauloin kerran lapsena Barry Whiten kappaletta kaverilleni, kaverin äiti huusi toisesta huoneesta "sulkekaa radio!".
Tästä syystä pystyn laulamaan minkä tahansa kappaleen kenen tahansa äänellä, myös miehen. Pystyn laulamaan oopperakappaleita, myös miesten :D Saan itseni kuulostamaan Adelelta tai Britney Spearsilta halutessani. Pystyn vetämään myös heviä, tykkään vaikka millaisesta ihme musasta.
Pystyn puhumaan englantia millä tahansa aksentilla, ihmiset kyselevät mistä osasta englantia olen kotoisin?
Kerran päätin ottaa laulutunteja, opettaja veti pultit eikä suostunut yhteistyöhön kun en kertonut missä olen saanut klassisen laulun koulutukseni, ei uskonut etten missään enkä osaa edes nuotteja. Luuli olevansa piilokamerassa naurun kohteena. Ei sitten :D
N32, outo tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Olen todella tarkkaavainen. Huomioin esim. kaikki pienetkin yksityiskohdat huoneesta, vaikken edes katsoisi niihin päin, ja ihmisten höpinöistä painuu muistiini aivan kaikki.
Muistan tosi vanhoja keskusteluja sanasta sanaan, on yritetty laittaa sanoja suuhun useasti, ei onnistunut.
Osaan liikuttaa etusormesta vain ylintä niveltä siten, että muu sormi pysyy suorana. Se näyttää katsojien mielestä luonnottomalta, mutta aina innostuvat itse kokeilemaan siinä koskaan onnistumatta.
Saan lapset tottelemaan puhumalla heille rauhallisesti.
Minulla on loistava melodiamuisti. Pystyn hyräilemään pitkänkin melodian ensimmäisen kuuntelukerran jälkeen. Melodiat myös pysyvät päässäni.
Soitan nokkahuilua. Kovin moni ei soita.
Saan molemmat jalat niskan taa ja osaan tässä asennossa ottaa pari "askelta" käsillä seisten.