Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään se teen!

Vierailija
19.06.2017 |

Lopetan alkoholin käytön kokonaan! Olen miettinyt asiaa jo pitkään ja tänään on uuden loppuelämäni ensimmäinen päivä. En jaksa enää morkkista tai krapulaa. En jaksa enää päiviä, jolloin en saa tehtyä mitään, koska on krapula/huono olo tai alkosta johtuva vitutus. Alkon käyttö ei ole enää kivaa, se vain masentaa. Joten, tänään sen päätöksen teen: Lopetan.

Lopetan, koska vihaan tissuttelua ja muka hauskanpitoa. Lopetan, koska haluan tehdä muutakin. Haluan nauttia elämästä selvinpäin. Tuli, mitä tuli.

Lopetan tänään, koska voin sen vielä tehdä. En ole rapajuoppo. Lähinnä olen ollut viikonloppu- ja/tai lomatissuttelija. En ördää, mutta saan silti juomisesta morkkiksen, vaikka mitään ns. pahaa ei tapahtuisikaan. Osaan hoitaa ja hoidan kodin, lapset, työn jne. moitteettomasti. Kukaan ei varmasti edes usko, että pidän itse alkoholinkäyttöäni ongelmaisena. Ongelmani ei näy ulospäin. Vielä. Ja siksi lopetan.

Onnea minulle ja päätökselleni! :-)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikosta puuttuu näköjään n-kirjain. Eli pitäisi lukea: Tänään sen teen!

Ap

Vierailija
2/2 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut sinulle erinomaisesta päätöksestä!

Minä olen miettinyt samaa monen vuoden ajan, ja viimeksi tänään. Olen vuosien varrella vähentänyt juomista, vaikka jo lähtötilanne on ollut se, että juon todella harvoin. Poden silti todella syvää morkkista juomisen jälkeen. Juomiseen liittyy minulla harvoin mitään niin positiivista, että se korvaisi negatiivisen. Ei siis ole siinä mielessä ongelmaa, että joisin liikaa, mutta pitkäaikainen häpeän tunne juomisen jälkeen - vaikka ei mitään kauhean hävettävää olisikaan - vaivaa minua. Olen ns. juhlajuoja, joten alkoholi liittyy tiettyihin ihmissuhteisiin ja yhteisöllisyyteen. Tähän liittyy lopettamisen vaikeus, alkoholia itsessään en kaipaa yhtään. Ehkä minäkin olen vielä joskus tarpeeksi rohkea ja teen saman päätöksen jonain päivänä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä