Eikö kauhuelokuvissa näyttelevät lapset saa traumoja kohtauksista?
Tätä olen miettinyt ja haluaisin saada tietää miten vaikuttaa lapseen.
Jos esim. Elokuvan ikäraja on 18 ja siinä näyttelee 7-vuotias niin eikö se ole aika hullua?
Kommentit (76)
Tältä näyttää elokuvan twilight kuvauksissa. Ei mitään pelättävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua säälittää elukuvissa olevat hevoset. Varsinkin ne kohtaukset, missä hevonen kaatuu. Miten ne tehdään? Pistetäänkö eläinparat oikeasti kaatumaan? :(
Ammattimaisten eläintenkouluttajien palveluja tarvitaan monissa eri tehtävissä, kuten eläinten kouluttajina mainos- ja elokuva-alalla, harrastuskoirien koulutusohjaajina, apuna kotieläinten käytösongelmien hoidossa ja niin edelleen. Ammattitaito vaatii perehtymistä, siksi yhden kouluttajan osaamisala kattaa yleensä vain joitain tehtäviä sekä korkeintaan muutaman eläinlajin.
Vanhoissa länkkäreissä ne kaadettiin oikeasti ja yleensä sitten meni jalka poikki. Nykyään tehdään tietokoneella tai on koulutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua säälittää elukuvissa olevat hevoset. Varsinkin ne kohtaukset, missä hevonen kaatuu. Miten ne tehdään? Pistetäänkö eläinparat oikeasti kaatumaan? :(
Ammattimaisten eläintenkouluttajien palveluja tarvitaan monissa eri tehtävissä, kuten eläinten kouluttajina mainos- ja elokuva-alalla, harrastuskoirien koulutusohjaajina, apuna kotieläinten käytösongelmien hoidossa ja niin edelleen. Ammattitaito vaatii perehtymistä, siksi yhden kouluttajan osaamisala kattaa yleensä vain joitain tehtäviä sekä korkeintaan muutaman eläinlajin.
Tuo nyt ei vastannut siihen, että kaatuuko ne hevoset oikeasti. Tiedän, että eläintenkouluttajat kouluttavat eläimiä leffoihin. Silti nuo hepojen kaatumiset näyttävät hurjilta. Hirnumiset tulee ilmeisesti nauhalta.
Uini uinu lemmikkini/pet sematary (katsokaa kuvahausta ) elokuvassa näytteli 3-vuotias poika. Roolihahmo jäi auton alle ja nousi kuolleista. Elokuvassa pojalla on skalpelli kädessä jolla hän viiltää, puree miestä kaulaan ja häntä piikitetään "lopetusaineella" kaulaan.
Tuota elokuvaa olen miettinyt miten niin pieni poika on osannut näytellä niin ja mitä siitä hänelle on seurannut.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän olisin huolissani niistä lapsista, jotka on pistetty näyttelemään rumaa, lihavaa luuseria. Onpa kiva rooli. Esim. Harry Pottereiden Grabbe ja Goyle.
Brittany Murphy joka pistettiin näyttelemään hölmöä Clueless elokuvassa on sittemmin kuollut ja Lindsay Lohan joka oli ulkopuolinen Mean girls leffassa kärsii huumeongelmista. Kun olin ala-asteella mut valittiin näyttelemään pulskaa yhdessä näytelmässä. Painoindeksini oli noin 21-22 mutta luokanvalvojani oli himourheilija ja kaikki vähäinenkin läski liikaa. Liityin myös koulun orkesteriin ja halusin soittaa klarinettia tai poikkihuilua, sain soittaakseni käyrätorven koska en ollut tikkulaiha. Luokan lihavin sai soittaakseen tuuban.
Enemmän minua hämmentää Orpolapsi (VAROITUS: JUONIPALJASTUS) tyyppiset elokuvat ,jossa lapsi esittää aikuista.. Esterhän yrittää vietellä kasvattisänsä ja puhuu karkeita mm. naimisesta, Veren Vangeissa taas 10(vai 11) v Kirsten Dust joutui suutelemaan Brad Pittiä, koska roolihahmonsa on kasvanut naiseksi henkisesti, muttei fyysisesti. Pikkutyttö siis joutuu esittämään seksuaalisten halujen vallassa olevaa naista.. terve!
Vierailija kirjoitti:
Uini uinu lemmikkini/pet sematary (katsokaa kuvahausta ) elokuvassa näytteli 3-vuotias poika. Roolihahmo jäi auton alle ja nousi kuolleista. Elokuvassa pojalla on skalpelli kädessä jolla hän viiltää, puree miestä kaulaan ja häntä piikitetään "lopetusaineella" kaulaan.
Tuota elokuvaa olen miettinyt miten niin pieni poika on osannut näytellä niin ja mitä siitä hänelle on seurannut.
Luulen, että siitä on tehty jonkinlaista leikkiä tai hassuttelua,,,
Maissilasten kuvauksissa on voinut olla hauskaa ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ällistyttää nämä vähättelevät vastaukset. Olisiko parempi, ettei kukaan kysyisi mitään ja alkaisi itse keksimään vastauksia päästään?
Elokuva-ala ja filmaaminen on todella mielenkiintoista, enkä ihmettele että se herättää alalla työskentelijöiden mielestä tyhmiäkin kysymyksiä. Ehkä pitäisi vain siinä kohtaa olla ylpeä omasta alastaan että on onnistuttu tekemään jotain todella hyvin. Leffathan on aika pitkälti "silmänkääntötemppuja" ja katsojan manipulointia/huijaamista sen tarinan kerronnan ohella.
Itseäkin kiinnostaa moni asia tuollaisessa käytännön tekemisestä. Ylempänä 51 selitti hyvin miten homma toimii, vaikka alussa olikin ärsyttävää "no miten te ette muka tiedä". Jos perustallaajalle näyttää olevan vaikea hahmottaa ihan perus pikaruokaravintolan toimintaa, niin miten alaan tarkemmin tutustumattomalle ketjussa esitetyt kysymykset voisi olla itsestäänselviä?
Itseäni on oikeastaan aina mieityttänyt miten se on hoidettu kun lapset polttaa tupakkaa elokuvassa.
Käsittääkseni elokuvissa voidaan polttaa vaarattomia feikkitupakoita.
Sydämen asialla sarjassa poliisia näytellyt Alf Ventress kuvattiin himotupakoitsijana. Oikeasti mies ei polttanut tupakkaa ollenkaan ja ne "tupakat" mitä hän sarjassa poltti olivat tekotupakoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Drew Barrymorella oli päihdeongelma jo lapsena...
KimRichards, Olsen twins, Miley Cyrus jne. Ei tarvitse olla edes kauhua.
Olsen twins :"DDDDDD Ihan vitun vaikeaa kirjoittaa SUOMEA.
Ps. Kaksoset ovat kaksi erillistä ihmistä ja persoonaa.
Alkuperäisen Hohdon pikkupojalla ei ollut hätää, mutta sääli sitä naisparkaa :( Ohjaaja kohteli tätä julmasti ja käskytti muitakin samaan, käytännössä kidutti, nainen sai hermoromahduksen ( sanotaan, että kylpyhuone kohtauksen "älä Jack" oli tarkoitettu vastanäyttelijä Jack Nicholsonille, ei suinkaan tämän roolihahmolle Jack Torrancelle ja että itku oli aitoa ) eikä ilmeisesti enää enää koskaan näytellyt
Luuletteko te vähämieliset että elokuvat näyttää näyttelijöille samalta kuin katsojille??
Vierailija kirjoitti:
Luuletteko te vähämieliset että elokuvat näyttää näyttelijöille samalta kuin katsojille??
En ole vähämielinen. Tottakai ne näyttää samalta kun elokuva katsotaan elokuvateatterissa olkoon katsoja näyttelijä tai tavantallaaja.
Uinu uinu lemmikini 3-vuotiasta näytellyt on jälkikäteen sanonut, että kohtaukset tehtiin tosiaan hassuttelemalla sen verran mitä hän muistaa. Manaajassa taas käytettiin rajuimpiin kohtauksiin pienikokoista aikuista, niin kuin varmasti monissa muissakin kauhupätkissä.
Miten ne vauvojen itkunauhat on mahdettu tehdä?
Odotetaanko että vauva itkee oikeassa elämässä esim. nälkää tai vaipan täyttymistä, nauhoitetaan se ja laitetaan sitten pelkoitkuksi johonkin kohtaukseen?