27-30-vuotiaat, kuinka paljon teillä on säästöjä tai omaisuutta?
Omistusasunto, säästöjä, osakkeita?
Laittakaa myös ikänne ja elämäntilanteenne (työ, koulu, perhe, lapset jos on)
Ihan mielenkiinnosta kyselen.
Kommentit (198)
29 v., 15 000 e opintolainaa, säästötilillä 6 000 e, auto, jonka omistaa rahoitusyhtiö vielä pari vuotta (ja sen jälkeen nimellisesti vanhenpani) vuokralla, avoliitossa, pian työtön, opinnot junnaa.
Vierailija kirjoitti:
Säästötilillä n.8000e. Käyttötilillä 500e. Omakotitalosta omistan 50% ja lainaa mulla siitä on n. 72000e. Eli pankkihan sen talon vielä omistaa käytännössä. Ei omia lapsia, mutta puolison lapset on meillä aina välillä. Osallistun heidän kuluihin. Käyn töissä. Olen 30v.
..ja sinisilmäinen.
Omistusasunto 650 000 euroa Helsingissä, josta lainaa yhdessä puolison kanssa 460 000 e. Muutaman vuoden vanha bmw, velaton, about 30 000 e. Kummallakin sijoituksia muutammalla kymppitonnilla. Ollaan 29 v. molemmat, eikä olla peritty tai muuten saatu mitään omaisuutta. Kaikki on omalla työllä ansaittu. Korkeakoulututkinto löytyy molemmilta.
Olen 27v kahden pienen lapsen äiti. Asun omassa paritalon puolikkaassa, josta lainaa noin 100 000e. Auto (ei lainaa, arvo 25 000)
Säästössä/osakkeissa noin 50 000e.
En ole vielä opiskellut, mutta työpaikka on.
27v. Asunnon arvo noin 170 000e, lainaa jäljellä 113 000e. Säästötilillä 2000e. Työelämässä kokoaikaisesti viimeiset 9 vuotta, ammatin opiskelin työn ohessa.
En varsinaisiksi säästöiksi sanoisi, mutta käteistä löytyy noin 1000 euroa ja sitten normaalit tilillä olevat rahat. Ikää 29 ja työtön korkeakoulutettu. Vuokralla asun, enkä erityisemmin edes haluaisi omistusasunnon vaivaa tällä hetkellä.
Jos olisin siirtynyt heti valmistumisen jälkeen työelämään, niin minulla olisi varmaan jo ihan hyvä potti osakkeissa. Olen niin säästeliäs, että voin antaa helposti 10 vuotta tasoitusta valtaosalle ja otan heidät silti kiinni varallisuudessa aika pian. Ei sillä, että minua varallisuus erityisemmin kiinnostaisi, koska minulla ei ole rahalle juurikaan käyttöä, mutta olisihan sitä ihan kiva olla varalla.
Omaisuutta osakkeina ja tileinä 60k euroa. Opiskelen ja asun vuokralla. En ole töissä. Eikä velkoja, mutta ei tulojakaan paitsi asumistuki
Vierailija kirjoitti:
Omistusasunto, säästöjä, osakkeita?
Laittakaa myös ikänne ja elämäntilanteenne (työ, koulu, perhe, lapset jos on)
Ihan mielenkiinnosta kyselen.
Ei omaa asuntoa, ei autoa, ei osakkeita ja säästötilillä on 20€ ettei se pamahda miinukselle.
Ei ole myöskään lapsia tai puolisoa enkä seurustele.
Mutta hei pääsin just AMK:hon sisään, selätin vuosia kestävän masennuksen ja olen onnellinen, että oon elossa :) Päivä kerrallaan.
Onneksi koululle kävi, että käyn opinnot hitaammin, kun olen mt-kuntoutuja. Ei saa minua syrjäytyminen kiinni!
Omistusasunto, arvo n. 200 k€
2 autoa, arvot n. 25000€ kpl
Sijoituksia ja muuta tuotto-omaisuutta n. 320 k€
Säästö- ja käyttötileillä n. 65k€
Ei henkilökohtaista velkaa, mutta firmalla luottoja.
Yrittäjä
29-vuotta, naimisissa, lapseton, sijaisuuksia tekevä lähihoitaja. Mies duunari ja tulot samaa luokkaa, miehellä välillä vähemmän.
Omistusasunto n. 50 neliötä, rantamökki (rempattava), joista velkaa yhteensä n. 100 000. Säästötilillä 1300, sijoituksissa 2800. Mökin remontti syö säästöjä, alkuvuodesta säästössä oli 5000. Koen, tilanteen olevan ihan ok. Haluan velat maksaa nopeasti, sitten ei tarvitse stressata työstämistä, pärjää pienemmillä tuloillakin.
26v vtm, pätkätöissä, mies 35v asiakaspalvelija.
Oma kerrostalokaksio, lisäksi sijoitusasunto. M;oelmmissa velkaa jäljellä, yht. n 135 000.
2 autoa (ostettu käytettyinä, arvo muutaman tonnin molemmissa), osakkeita ja rahastoja muutalla tonnilla, säästössä n 10 000 toiseen sijoitusasuntoon.
Kesämökki ja n50 hehtaaria metsää, tullut perintönä. Kaikki muu itse hankittu kovalla työllä (jopa 23tuntista työpäivää ja pahimmillaan 4 duunia yht'aikaa).
Koira, ei lapsia.
27 v. Omistusasunto, josta lainaa jäljellä n. 50 000 €. Säästötilillä 13 000. Avoliitto, ei lapsia.
14 vuotta sitten oltiin alle 30 vuotiata yhteiset varamme
Asunto puutolasto arvo 180 000e, lainaa 100 000e, osakkeita 30 000e.
Fyysikko toissa 6 vuotta vaimo farmaseutti
3 lasta
Nyt omakotital arvo 350 000 lainaa 150 000 osakkeita 170 000 rahastoja 100 000.
10 vuoden paasta arvio nykyrahassa
omakotitalon remppa valmis arvo 450 000 laina 150 000 osakkeita 600 000 rahastoja 200 000
27v, 2 lasta, omakotitalo josta lainaosuus noin 50% enää. Ostohetkellä arvo 150t eli karkeasti oma osuuteni on 37t, rahastoissa 10t. Työssäkäyvä, puoliso opiskelee. PK-seutu.
Ps. Kitupiikkiys on elämäni, mutta lasten harrastuksista ja ruuasta sun muusta en pihistele, tiukkaa excelöintiä vain vuodesta 2009👍
Nainen 30v, avopuoliso, lapseton. Säästöjä vajaa 40 000, osakkeissa vajaa 20 000. Avopuoliso peri asunnon eli vaikka en itse omista sitä, niin onhan se säästämistä auttanut kun ei vuokra-asunnosta ole tarvinnut maksaa. Aloitin oman alani työt 2011 ja palkka on tasaiseen tahtiin noussut. Opiskeluaikoina elin niukasti, säästin kaikki kesätyörahat ja työskentelin myös opiskelujen ohella, siksi ei tarvinnut ottaa opintolainaa.
27v, vuokralla asutaan avomiehen kanssa. Kumpikin koulutusta vastaavissa töissä. Minulla säästöjä noin 20 000€, ei omaisuutta eikä velkaa. Saman ikäisellä puolisolla säästöjä noin 30 000€ ja omistaa noin 10 000€ arvoisen auton, ei muuta omaisuutta eikä velkoja.
Asuntoa olemme ostamassa, kunhan tiedämme missä kaupungissa asumme ainakin parin vuoden ajan.
Minulla säästöt ovat kertyneet opiskeluaikana tehdyistä töistä ja nyt puolen vuoden sisällä kun olen valmistumisen jälkeen kokopäivätöissä. Puolisolla myös iso osa samalla tavalla säästettynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästötilillä n.8000e. Käyttötilillä 500e. Omakotitalosta omistan 50% ja lainaa mulla siitä on n. 72000e. Eli pankkihan sen talon vielä omistaa käytännössä. Ei omia lapsia, mutta puolison lapset on meillä aina välillä. Osallistun heidän kuluihin. Käyn töissä. Olen 30v.
..ja sinisilmäinen.
Selvä homma, ole sä sitten vaikka kapeakatseinen :)
Itse melkein 27, ja mies 28. Vuokralla asutaan, omaa taloa etsitty vajaa vuosi. Itsellä ei omistuksia, eikä kyllä säästöjäkään sen koommin, miehellä löytyy jonkin verran.
Autolainaa itellä pari tonnia, mutta muita lainoja ei oo kertyny. Molemmat käy töissä.
Olen 27v ja töissä. 1v lapsi ja mies on. Asuntoa maksettu 40 000 e ja mulla osakkeissa 3 500e ja yhteisellä säästötilillä 5000e. Molemmat ollaan duunareita ja palkat just ja just 2000e. Asutaan Helsingissä. Säästetty ollaan aina.
Niin ja velkaa ei ole yhtään, oli kyllä opintolaina jonka maksoin pian pois kun pääsin töihin.