Lue keskustelun säännöt.
Rippijuhlissa 70 vierasta - miksi ihmeessä?
19.06.2017 |
Olin eilen rippijuhlissa mieheni ystävän lapsen kotona. En tunne kyseistä perhettä etukäteen. Kotiin lähtiessä selailin vieraskirjaa ja laskin nopeasti, että.lasta oli käynyt onnittelemassa päivän aikana yli 70 ihmistä. Eivät ole lestadiolaisia tai uskonnollisia. Uskomaton määrä, sillä vaikka itsellänikin on iso suku, en saisi kasaan tuollaista määrää kutsuttava, jotka haluaisin lapseni juhliin.
Kommentit (62)
Minä en edes tunne 100 ihmistä, jos ei oteta huomioon kaikkia, joiden kanssa olen tekemisissä töiden takia.
Sukulaisia (minun ja miehen) on 14, yksi ystäväperhe (4)ja yksi kummi (toinen kuoli). Tekee yhteensä 19 henkilöä. Alle 10 vuotiaita ei ole yhtään.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Meidän suvussa ei ole kellään ollut alle 100 henkilöä ylppäreissä. Itsellänikin oli 120. Sukulaiset pikkuserkkuihin asti (ja kyllä, tunsin kaikki) ja joitain naapureita/kavereita/tuttavaperheitä.
Rippijuhlissa tietysti vain vanhempien sisarukset perheineen sekä isovanhemmat. Heistä tulee yhteensä noin 40 henkilöä. Ja samat 40 henkilöä on kutsuttu aina myös synttäreille.