Te joilla on periytyviä sairauksia, oletteko hankkineet lapsia siitä huolimatta?
Mitä sairauksia ja onko ne periytyneet eteenpäin lapsille? Harkitsitteko koskaan jättävänne lapset tekemättä sen vuoksi? Miten lapset kokevat sen että sairaudet ovat periytyneet heille? Olisi kiva kuulla jotain näkemyksiä ja kokemuksia asiasta.
Minulla on periytyviä autoimmuunisairauksia ja astmaa, allergioita ynnä muuta lievempää, sekä taipumusta masennukseen, mikä näkyy myös muissa sukulaisissa. Sairauksiini ei liity kipuja tai mitään mikä haittaisi toimintakykyä pahemmin, mutta ulkonäköön ne vaikuttavat. Olen ajatellut että en tule hankkimaan lapsia tämän takia, mutta nyt kun 35. syntymäpäivä lähestyy niin olen ruvennut pohtimaan, onko tämä päätös oikea. Pidän lapsista ja periaatteessa haluaisin omiakin lapsia kyllä. Miehelle on ollut ihan ok ettei lapsia hankita, mutta ei hän ole sitä vastaankaan.
Kommentit (42)
Hakuammuntaa ,että täältä enää löytyisi yhtään muckle-wells -potilasta. Tai onko muita kenellä reumaan liitetty harvinainen ihosairaus? Oireet kiinnostaisi. Itsellä epäily tuosta Wellsistä mutta tuntuu aika hurjalta tuo tauti,tosi vähän tietoa missään.
En tekisi enää, kun on diagnosoitu vallitsevasti periytyvä sairaus. Ehkä käyttäisin sijaissynnyttäjää ja lahjamunasolua, jos ne olisivat molemmat Suomessa mahdollisia.