Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopetin kasvojen pesemisen, iho ei enä rasvoitu

Vierailija
18.06.2017 |

Minulla on tosi helposti rasvoittuva ja paksu iho kasvoissa. Huomasin nyt että jos en pese kasvoja muuten kuin vedellä (kun ei ole meikkiä) niin iho jotenkin jää rauhalliseksi eikä villiinny. En laita kasvoihin mitään kosteusvoiteita en mitään muuta kuin vedellä vaan huuhtelen. Käytän meikkiä aika harvoin, silloin pesen saippualla.

Toinen juttu minkä huomasin että jos käytän meikkiä niin en laita puuteria! Koska se pahentaa rasvoittumista. Painelen vaan paperilla pahimmat kiillot pois ja näin kiilto pysyy kauemmin aisoissa.

Näköjään ihoni haluaa luoda oman ohuen suojansa, eikö halua että sitä häiritään saippualla tai puuterilla.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tosi helposti rasvoittuva ja paksu iho kasvoissa. Huomasin nyt että jos en pese kasvoja muuten kuin vedellä (kun ei ole meikkiä) niin iho jotenkin jää rauhalliseksi eikä villiinny. En laita kasvoihin mitään kosteusvoiteita en mitään muuta kuin vedellä vaan huuhtelen. Käytän meikkiä aika harvoin, silloin pesen saippualla.

Toinen juttu minkä huomasin että jos käytän meikkiä niin en laita puuteria! Koska se pahentaa rasvoittumista. Painelen vaan paperilla pahimmat kiillot pois ja näin kiilto pysyy kauemmin aisoissa.

Näköjään ihoni haluaa luoda oman ohuen suojansa, eikö halua että sitä häiritään saippualla tai puuterilla.

Saippualla huh. Ilmeisesti oot murkku

Vierailija
2/13 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saippualla huh. Ilmeisesti oot murkku

Milläs muulla jos ei saippualla? Öljyllä ja etikalla? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Ei kosmetiikkaa iholle, niin pysyy ihon oma kosteus. Olen nyt 45 ja minulla ei vielä ole ryppyjä.

Vierailija
4/13 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi saippuan sijasta käyttää mietoa kasvojenpesuainetta. Esim LV, Sevamed yms.

Vierailija
5/13 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi saippuan sijasta käyttää mietoa kasvojenpesuainetta. Esim LV, Sevamed yms.

Saippuoitakin on erilaisia: toiset voimakkaasti peseviä ja toiset luonnomukaisia ja hellävaraisia. Itse suosin oliiviöljysaippuaa ja mustaa saippuaa kasvojen ja vartalon pesussa. 

Vierailija
6/13 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesen kasvoni vain vedellä. Iho voi hyvin ihan ilmankin mitään tököttejä.

Vierailija
7/13 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naamarasva on paras apu rasvoittuvalle iholle. Pinta pysyy hyvänä eikä ihon tarvitse pumpata omaa rasvaa niin kovasti. Kokeilemalla löytyy se paras merkki. 

Kiiltävään ihoon on minulla paras apu Lorealin blur- voide, toimii koko päivän ja on miellyttävän tuntuinen. En tykkää värikosmetiikasta iholla joten tämä on ollut viimevuosien paras löytö. 

Vierailija
8/13 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan pessyt kasvojani erikseen. Tämä kuulostaa varmaan kummalliselta. En käytä meikkiä kuin harvoin -ripsiväriä ja huulipunaa. Niiden kanssa menen ihan iloisesti nukkumaan. 

Se vesi, joka valuu kasvoille hiustenpesun yhteydessä saa toki tulla. Iho on oikein hyvä ja aina ollut. Olen yli 50-vuotias. 

Mutta kai tämä on geneettinen juttu? En tätä varsinaisesti suosittele. 

Vierailija
9/13 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkussa en välttämättä käy joka pvä mutta kasvot ja hampaat aamuin illoin. Yövoide, silmänympärysvoide, päivävoide, kuorinta välillä ja iho on hyvä. Aurinko rusentaa hipiää ennenaikojaan ja tupakinpoltto se se vasta myrkkyä onkin hipiälle. 

Vierailija
10/13 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se rypyttömyys paljon geeneistä kiinni. Poltin 30 vuotta ja sain viimein lopetettua vuosi sitten. Ryppyjä ei ole. Ihoon nyt kyllä heleämpi. Äitini kuoli 88 vuotiaana, eikä pahoja vekkejä ollut.

Vierailija
11/13 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä en pese hiuksiani/kasvojani/persevakoani ja hyvää tekee -ääliöitä oikein sikiää? Eikö tuollaiset taliaivot oikeasti ymmärrä miten paljon ihmisen historiassa henkilökohtainen hygienia on parantanut ja pidentänyt elämänlaatua? Hyi vittu, sanon minä. Rasvakerros naamassa joka vuoroin jähmettyy ja vuoroin sulaa iholla... mmmm, mikä tuoksu, mikä tuntuma ja mikä näky!

Vierailija
12/13 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä näitä en pese hiuksiani/kasvojani/persevakoani ja hyvää tekee -ääliöitä oikein sikiää? Eikö tuollaiset taliaivot oikeasti ymmärrä miten paljon ihmisen historiassa henkilökohtainen hygienia on parantanut ja pidentänyt elämänlaatua? Hyi vittu, sanon minä. Rasvakerros naamassa joka vuoroin jähmettyy ja vuoroin sulaa iholla... mmmm, mikä tuoksu, mikä tuntuma ja mikä näky!

Ihminen on kyllä luomakunnan oksettavin otus, tässä sen taas huomaa. Muut otukset sentään tajuavat ihan vaistonvaraisesti huolehtia hygieniastaan.

Vierailija
13/13 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun iho vaan rasvoittuu enemmän jos pesen pelkällä vedellä, mutta toisaalta rasvoittuu myös jos käytän liian voimakkaita aineita ja liikaa kaikkea erilaista :/

Rasvoittuu kans enemmän silloin kun ei ole meikkiä, meikin kanssa näyttää paremmalta.