Sinä 80-luvulla nuoruutesi viettänyt. Oliko Pet Shop Boys hyvä bändi? :)
Eli tykkäättekö Pet Shop Boys bändistä ja oliko se Suomessa kova juttu silloin 80-luvulla? Saa muutkin kun sen ajan nuoriso vastata.
Kysyn siksi, että kuulin tämän linkin biisin tänään radiossa autoillessa ja mietin mikähän biisi tämä on kun en ole ennen kuullut. Novalla soi. Ihan huikea biisi ja nyt on ollut pakko kuunnella monta kertaa putkeen. Video tosin on vähän "homoeroottinen", mutta eikös se bändi sellaisessa maineessa silloin myös ollutkin? Seksuaalivähemmistöjen keskuudessa suosittu?
Kommentit (89)
Oli suosittu ja on edelleenkin mielestäni hyvä. Heteronainen olen. Hittibiisit soivat silloin doscoissa ja ihan yleisesti tykättiin, ei ollut mitään vähemmistömusaa.
Oli kova juttu heti West End Girlsistä lähtien, tosin itse pidin vielä enemmän mm. Yazoosta ja Eurythmicsistä. Homous ei ollut mikään salaisuus, mutta ei se meitä mitenkään haitannutkaan, keskityimme musiikkiin emmekä lieveilmiöihin. Itselleni West End Girls on henkilökohtaisesti rakas kappale vieläkin, koska kuulin sen ensimmäisen kerran ensimmäisellä ulkomaanmatkallani Lontoossa.
Oli se tosi hyvä, omistan yhden kasetinkin, yhä edelleen. Paljon hienoja kappaleita.
Olihan tuo 80-luvulla isoimpia juttuja sateenkaariväen ja popparien piirissä. Hyviä melodioita kaksikolla toki riittää, mutta syntikkasoundi on omaan korvaan liian tyly. Itse kuuntelin nuoruudessani kitarapohjaista rockia, mutta ystäväpiirissä oli ymmärrystä myös tällaiselle musalle. Ruisrockissa tuli joskus tsekattua David Bowien ja Nirvanan lomassa.
Vierailija kirjoitti:
Ysäribändi enemmänkin?
Tuo linkin biisi on muistaakseni vuodelta 88, mutta joo. Suosiossa olivat sekä 80- että 90-luvuilla.
Vierailija kirjoitti:
Ysäribändi enemmänkin?
Sitäkin. Eka Suomen keikka oli Helsingissä 1992.
Wikin mukaan Tennant eli kai se laulaja tuli ulos vasta 94 ja tuokin biisi on näemmä vuodelta 88. Sinänsä hassu juttu. West end girls eli eka sinkku oli ihan hyvä. Muu noloa paskaa ja eikös joku sisäpiiriläinen syyttänyt siitä, etteivät tee omaa musiikkia vaan kopioivat. Covereitahan niillä oli ihan tarpeeksi myös.
Tykkään ed. Bändistä on olemassa mahtava dokumentti, tuli pari v sitten teemalta. Bändin 2vjäsentä ovat siis pari.
Silloin en tykännyt mutta nykyään tykkään.
Muistakseni heistä kahdesta se laulaja Neil Tennant on ollut avoimesti homo jo uransa alusta lähtien ja se taustasoittaja Chris Lowe taitaa olla ihan hetero.
Pet Shop Boys edustaa aikaa, jolloin musiikkivideot olivat kiinnostavia, huolella mietittyjä ja tasokkaasti kuvattuja.
Tykkään ed. Bändistä on olemassa mahtava dokumentti, tuli pari v sitten teemalta. Bändin 2vjäsentä ovat siis pari.
Pet shop boys heinäkuussa turussa😊
Nimen olin kuullut, mutta eka kerta nyt, kun kuulin musiikkiakin, kun katsoin tuon videon. Ei ole mun makuun.
Go West on minun mielestä niiden paras kappale.
Kyllä sen tahtiin tuli discoissa tanssittua.