Sanoja / sanontoja, joista (jostakin syystä) pidät?
Vastapainona tuolle keskustelulle, jossa listataan inhokkisanoja ja -sanontoja! Tänne saa siis kirjoittaa omat suosikkinsa, olivat ne miten kummallisia (tai joidenkin mielestä ärsyttäviä) tahansa!
Kommentit (47)
Tykkään oivaltavista ja kuvaavista sanoista, joita moni muu varmaan inhoaa:
puistokemisti
röökimuija
metsien mies / rantojen mies
Kaikki "tyhmät" sekoitussanonnat, esimerkiksi "Ei ole kaikki intiaanit penaalissa", kun tehdään pilaa alun alkaenkin typeristä sanonnoista :D
Kyllä se siitä lutviintuupi. En käytä murre sanoja puheessani, mutta jostain syystä tuo rauhoittaa. :D
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se siitä lutviintuupi. En käytä murre sanoja puheessani, mutta jostain syystä tuo rauhoittaa. :D
murresanoja* piti kirjoittaa :)
Minusta "se tunne kun..." on ihan kiva ilmaus! Se selittää hyvin tietyn tunteen jossain tilanteessa. On hauska samaistua jonkun toisen "siihen tunteeseen kun...". Tuolla ilmauksella voi hauskasti tuoda esille kaikille tuttuja tilanteita, joista ei muuten älyäisi välttämättä ajatella, että ne ovat muillekin tuttuja. "Se tunne kun" yhdistää ihmisiä.
Hän on sellainen taivaanrannan maalari. Minulle tuo kertoo jostain kauniista. :)
Vastarannan kiiski.
(Yhteen vai erikseen?)
hölökynkölökyn, soljuu mukavasti suussa :)
Vierailija kirjoitti:
Vastarannan kiiski.
(Yhteen vai erikseen?)
Äitini käytti tuota minusta 70-luvulla ollessani lapsi. :D Ei pahalla, vaan ihan vain todeten, kun olin ilmaissut oman mielipiteeni pitkästi perustellen. :)
Kirjoittaisin muuten yhteen.
"Menee tunteisiin" on aivan raivostuttavan vammainen ilmaisu.
Vierailija kirjoitti:
tässä ketjussa ei kysytty vammaisia ilmaisuja
"Tuijottaa kuin mykkä vittua". Minulla oli tällainen naapuri.
Vierailija kirjoitti:
Silti pidät siitä?
Masuasukki on musta suloinen, ja joo, tiedän että se on monille inhokki ja siksi käytän sitä hyvin harvoin julkisesti. 😙
Eteenpäin, sanoi mummo lumessa.
Tämä on minun mielestäni jotenkin vaan niin positiivinen sanonta. Itse olen ottanut tämän elämänohjeekseni: pyri aina eteenpäin, vaikka joskus jumittaisi.
"Makuasia", sanoi kettu, kun muniaan nuoli.
Nuoruuden jurvalaiskavereilta tarttunut "On poka..." on hyvä täytesanonta. On poka hyvää ruokaa. On poka kova tuuli. On poka ruma auto. On poka kova jätkä. Ja tietysti äännetään "ommpoka".
Heh, mä viljelen aina näitä ikäloppuja "Hieno homma, Hermanni!" ja "Maailma muuttuu, Eskoseni" 😂
Veljekset kuin ilvekset. Ei liity sisältöön, mutta kauniin kuuloinen, ihanan "lipuva" sanoa ja ilvekset ovat hienoja eläimiä. :)