Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstalääkäreitä paikalla? Aivan järjetön väsymys, mistä helpotusta?

Vierailija
17.06.2017 |

Olisi vaikka mitä (kivaa ja mielekästäkin) tehtävää, mutta ei vain pysty kun väsyttää niin paljon. Aamupäivä on virkeää aikaa, loppupäivä menee kuin sumussa ja nyt olen jo ihan sekaisin. Tämä alkaa hankaloittaa todella pahasti jo normaalia elämää, tämä on kiusannut jo kauan, mutta pahenee jatkuvasti. En ole masentunut, vaan elän elämäni onnellisinta aikaa ja lääkäri ei ota asiaan enää kantaa.

Kilpirauhaskokeita on otettu vuosien varrella monet kerrat ja niissä ei pitäisi olla mitään vikaa. Verikokeissa ei ole löytynyt mitään vitamiininpuutoksia (ehdotin tätä kun kynsiin alkoi tulla pitkittäisiä juomuja), kuten myöskään ei diabetestä. Nukun hyvin, en kuorsaa ja päivärytmi on kunnossa (herätys 7.30, pakottaudun ylös kahdeksaan mennessä, nukkumaan klo 23). Olen laihduttanut 10kg, vielä on muutama kilo extraa, mutta ne sulavat tässä kesän mittaan kun ulkoilen joka päivä. Hormoniarvoissa oli jotain poikkeamia, testosteroni on hieman koholla.

Syön pääosin kasvisruokaa (+maitoa, munia), ruokavaliomuutoksilla ei ole tuntunut olevan vaikutusta. Usein ruuan jälkeen iskee aivan tajuton väsymys, usein myös ihan muuten vainkin. Kotiin tultua, tunti-puolitoista sitten söin wokkivihanneksia ja tofua ja on vaikea kirjoittaa tätä viestiäkään kun väsyttää niin paljon, muutama tunti ruokaa aiemmin söin lihakeittoa kyläpaikassa, kahvin ja pikkuleivän. Nestehukka ei ole. Väsytti kyllä jo ruokaa laittaessa, mutta syötyä vielä kahta pahemmin.

Verenpaineen kanssa on ongelmia ja syke on jatkuvasti korkea, rytmihäiriöitäkin on, mutta sydänfilmistä ei löytynyt mitään. Ikäni takia ei ilmeisesti olla kiinnostuneita tutkimaan paremmin (vajaa 3-kymppinen). Olen kuitenkin hyvässä kunnossa ja en hengästy tavallista helpommin tai mitään.

Ulkona, töissä ja muualla väsyttää ihan samalla tavalla. Joskus olen jopa nukahtanut työpaikan vessaan.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että olosi on parempi. Tosisaan kirjoittelin tänne monta viestiä tuon magnesiumin puolesta, koska oireesi ovat tismalleen samat kuin itselläni aikanaan olivat ja ne tosiaan hävisivät magnesiumilla.

Mitä magnesiumia syöt ja paljonko päivässä? Tosiaan siihen magnesiumin muotoon kannattaa kiinnittää huomiota, koska jotkut muodot eivät imeydy juuri lainkaan. Joissain on lisäksi b6-vitamiiniä, joka ilmeisesti tehostaa mag imeytymistä.

Tuosta väsymyksestä vielä, niin itselläni on kokopäivän todella energinen olo, mutta iltaisin olo on rento ja hyvällä tavalla väsynyt, niin että tekeemieli mennä nukkumaan. Ja aamuisin olen aivan "pökkyrässä" kun olen nukkunut niin sikeästi. Mutta tuo pökkyrä häviää melko nopeasti aamutoimia tehdessä...

Vrt. Ennenkuin rupesin käyttämään mag, niin aamulla olin vähän aikaa suht virkeä ja samoin illalla juuri silloin kun olisi pitänyt mennä nukkumaan...

Olen todella iloinen, että magnesiumista näyttää olevan sinulle apua. Jos et kokeile sitä öljyä, niin muista se, että noilla tableteilla puutos korjantuu todella hitaasti. Eli älä anna periksi muutaman viikon jälkeen, vaan jatka nyt ainakin 3-5 kk tuon magnesiumin käyttöä ja mielellään useita tabletteja päivässä ainakin alkuun.

Niin ja muista käydä päivittämässsä tilannetta.

Vierailija
42/46 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä saattaa olla foliohattuilua, anteeksi.

....Mutta onkohan niin, että Suomessa alidiagnosoidaan ja -hoidetaan kilpirauhasen vajaatoimintaa? Lääkärit saattavat sanoa tsh 3-9 arvoista "kaikki kunnossa" kun muualla länsimaissa kirjoitettaisiin resepti.

Jos epäilee itsellään vajaatoimintaa, pitää lääkärille valitella vuolaasti oireitaan, ja melkein pyytää suoraan tyroksiini (tms) reseptiä.

Tällaiset tulokset oli viimeksi.

P -TSH: 1.6 mU/l

P -T4-V: 16.2 pmol/l

Diabetekseen ei kuulemma viitannut mikään, ei edes esiasteeseen. (En tiedä mitkä arvot siihen liittyivät, mutta oletan, että olivat kaikki ok.)

Verenpaine on tosiaankin ollut ongelma, kuten myös korkea syke, kumpaankaan ei ole löytynyt syytä ja ei se elämää haittaa. Perheessä on samaa muillakin. Juuri nyt oli 139/108, syke 83. Leposyke vaihtelee välillä 80-90 ja verenpaine suunnilleen tuolla tasolla, stressaantuneena se on n. 170/110 ja tulee myös vähän rytmihäiriöitä. Olen kuitenkin hyväkuntoinen, en hengästy kovin helpolla, palaudun nopeasti ja jaksan tehdä fyysisiä hommia kyllä noin muuten, mitä nyt väsymys piinaa, mutta fyysisestä kunnosta ei ole kiinni. 

Mutta nyt olen onneksi vieläkin ihan virkeä.

-Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi vaikka mitä (kivaa ja mielekästäkin) tehtävää, mutta ei vain pysty kun väsyttää niin paljon. Aamupäivä on virkeää aikaa, loppupäivä menee kuin sumussa ja nyt olen jo ihan sekaisin. Tämä alkaa hankaloittaa todella pahasti jo normaalia elämää, tämä on kiusannut jo kauan, mutta pahenee jatkuvasti. En ole masentunut, vaan elän elämäni onnellisinta aikaa ja lääkäri ei ota asiaan enää kantaa.

Kilpirauhaskokeita on otettu vuosien varrella monet kerrat ja niissä ei pitäisi olla mitään vikaa. Verikokeissa ei ole löytynyt mitään vitamiininpuutoksia (ehdotin tätä kun kynsiin alkoi tulla pitkittäisiä juomuja), kuten myöskään ei diabetestä. Nukun hyvin, en kuorsaa ja päivärytmi on kunnossa (herätys 7.30, pakottaudun ylös kahdeksaan mennessä, nukkumaan klo 23). Olen laihduttanut 10kg, vielä on muutama kilo extraa, mutta ne sulavat tässä kesän mittaan kun ulkoilen joka päivä. Hormoniarvoissa oli jotain poikkeamia, testosteroni on hieman koholla.

Syön pääosin kasvisruokaa (+maitoa, munia), ruokavaliomuutoksilla ei ole tuntunut olevan vaikutusta. Usein ruuan jälkeen iskee aivan tajuton väsymys, usein myös ihan muuten vainkin. Kotiin tultua, tunti-puolitoista sitten söin wokkivihanneksia ja tofua ja on vaikea kirjoittaa tätä viestiäkään kun väsyttää niin paljon, muutama tunti ruokaa aiemmin söin lihakeittoa kyläpaikassa, kahvin ja pikkuleivän. Nestehukka ei ole. Väsytti kyllä jo ruokaa laittaessa, mutta syötyä vielä kahta pahemmin.

Verenpaineen kanssa on ongelmia ja syke on jatkuvasti korkea, rytmihäiriöitäkin on, mutta sydänfilmistä ei löytynyt mitään. Ikäni takia ei ilmeisesti olla kiinnostuneita tutkimaan paremmin (vajaa 3-kymppinen). Olen kuitenkin hyvässä kunnossa ja en hengästy tavallista helpommin tai mitään.

Ulkona, töissä ja muualla väsyttää ihan samalla tavalla. Joskus olen jopa nukahtanut työpaikan vessaan.

Rytmihäiriöt väsyttävät. Onko sinulla ollut 24 h kestävä sydänkäyrän tallennus, joka voidaan tehdä kotona js työpäivän aikana. Miehellä nähtiin siinä satunnaisia lisälyöntejä. Flimmeriä ei kuitenkaan saatu kiinni ennen kuin mies soitti ambulanssin keskellä yötä herättyän epätasaiseen sykkeeseen. Ambulanssissa oli laitteet jolla saatiin sydänkäyrä talteen ja mies vietiin sairaalaan rytmin kääntöön.

Miehellö ikää jo 48 v. Sinnikkästi itse joutui vaatimaan tutkimuksia, välillä kävi yksityisellä puolella.

Vierailija
44/46 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rytmihäiriöt väsyttävät. Onko sinulla ollut 24 h kestävä sydänkäyrän tallennus, joka voidaan tehdä kotona js työpäivän aikana. Miehellä nähtiin siinä satunnaisia lisälyöntejä. Flimmeriä ei kuitenkaan saatu kiinni ennen kuin mies soitti ambulanssin keskellä yötä herättyän epätasaiseen sykkeeseen. Ambulanssissa oli laitteet jolla saatiin sydänkäyrä talteen ja mies vietiin sairaalaan rytmin kääntöön.

Miehellö ikää jo 48 v. Sinnikkästi itse joutui vaatimaan tutkimuksia, välillä kävi yksityisellä puolella.

Ei ole ollut. Ei kuulemma mitään tarvetta lisätutkimuksille, koska olen näin nuori. 

-Ap

Vierailija
45/46 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä rytmihäiriöistä, niin magnesiumhan ehkäisee niitäkin...

Mikä on ap vointisi?

T. Magnesiumintoilia :)

Vierailija
46/46 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on mennyt yli 2 kk aloituksesta. Magnesiumintoilia kuulisi mielellään ap:n kuulumiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi