Mies ei näe lapsiansa (lasten äidin takia)
Onko kohtalotovereita joilla on mies jolla on lapsia mutta joka ei näe lapsiansa johtuen lasten äidistä. Olen itsekin ottanut yhteyttä ja yrittänyt näkemisiä sopia mutta aina on milloin mitäkin syytä. Pitäisikö miehen "taistella" enemmän. Miten te reagoisitte?
Kommentit (70)
Tottakai isä sinulle puhuu asiat oman etunsa mukaan. Mutta mikä on totuus? Onko olemassa lainvoimaista tapaamissopimusta? Jos ei ole, niin sitten sen voi tehdä. Joko lastenvalvoljalla sopuisasti tai oikeudessa. Siitäkin on kevyempi muoto nykyään; ns. Follo-sovittelu. Suuta soukemmalle ja asiat järjestykseen. Äläkä vaan anna narrata itseäsi enempää.
Vierailija kirjoitti:
Ja vapaata on kyllä kun on ollut se "oikea isä" kuten on sanonut meille, jo siitä lähtien kun nuorin ollut muutaman kuukauden ikäinen niin siitäkään ei voi olla kyse. AP
Oletko maho, vai miksei teillä ole omia lapsia? Vai onko ne otettu huostaan?
Olen vapaaehtoisesti lapseton joka on tavannut miehensä vuosia sen jälkeen kun nämä lapset ovat syntyneet ja ihmettelen sitä, että joku on niin katkera ja syyllistävä meidän yhteistä elämäämme kohtaan. Olen siis omalta osaltani yrittänyt asiaa selvitellä ja jutella mutta mies ei halua oikeusjuttuja, joten kyselin että miten muut mahdollisesti samassa tilanteessa olevat asiaan reagoivat (jos saa lapset alle 20 niin ehkä on hieman eri ihminen 30:senä). Jokatapauksessa nyt kaikki onkin minun syytäni ja olen myöskin todella tyhmä idiootti (antakaa sitten neuvoja :D)) niin tämä tästä. Ap
Ole tyytyväinen, ettet joudu passaamaan vieraita kakaroita. on niitäkin valituksia täältä luettu. Löydät pian itsesi lapsenvahtina, kun mies hinkkaa uutta vosua.
Vierailija kirjoitti:
Olen vapaaehtoisesti lapseton joka on tavannut miehensä vuosia sen jälkeen kun nämä lapset ovat syntyneet ja ihmettelen sitä, että joku on niin katkera ja syyllistävä meidän yhteistä elämäämme kohtaan. Olen siis omalta osaltani yrittänyt asiaa selvitellä ja jutella mutta mies ei halua oikeusjuttuja, joten kyselin että miten muut mahdollisesti samassa tilanteessa olevat asiaan reagoivat (jos saa lapset alle 20 niin ehkä on hieman eri ihminen 30:senä). Jokatapauksessa nyt kaikki onkin minun syytäni ja olen myöskin todella tyhmä idiootti (antakaa sitten neuvoja :D)) niin tämä tästä. Ap
Ei halua oikeusjuttuja? No lastenvalvoljalla käynti vie ehkä puoli tuntia. Tai sitten tuo follo-sovittelu. Riippuen riidoista/sopuisuudesta niin puhe on jopa vain päivistä. Taitaa miehesi olla melkoinen kettu. Ettei vaan olisi mun exä?
Se että on antanut toiselle yksinhuoltajuuden ei tarkoita etteikö saisi tai haluaisi pitää lapsiin yhteyttä. Monesti ihan käytännön syistä näin toimitaan, esim. jos lähipalvelut on työtön saa hän yksihuoltajana paremmat tulot.
Vierailija kirjoitti:
Se että on antanut toiselle yksinhuoltajuuden ei tarkoita etteikö saisi tai haluaisi pitää lapsiin yhteyttä. Monesti ihan käytännön syistä näin toimitaan, esim. jos lähivanhempi on työtön saa hän yksihuoltajana paremmat tulot.
Tuttavalle on tehty samoin. Lapsen äiti vieläpä ymmärtääkseni petti ollessaan raskaana.. Lapsen isä ei ole saanut nähdä lastansa äidin itsekkyyden takia ollenkaan. Elareita tietty maksaa ja isälle tämä on ollut raskasta.
Monet riidat välttää, kun antaa exälle yksinhuoltajuuden suosiolla.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavalle on tehty samoin. Lapsen äiti vieläpä ymmärtääkseni petti ollessaan raskaana.. Lapsen isä ei ole saanut nähdä lastansa äidin itsekkyyden takia ollenkaan. Elareita tietty maksaa ja isälle tämä on ollut raskasta.
Tämäkin on puppua ainakin siltä osin ettei muka saa nähdä. Lapsella on oikeus molempiin vanhempiin ja jos toinen yrittää estää, niin oikeus puuttuu asiaan.
Ja tottakai se äiti on pettänytkin. Sehän on selvä. Kyllä on taas jutut, hohhoijaa.
Vierailija kirjoitti:
Monet riidat välttää, kun antaa exälle yksinhuoltajuuden suosiolla.
Huoltajuus ja tapaamiset ovat eri asioita. Tapaamisoikeus on lapsen oikeus ja se kyllä pitää toteuttaa vaikka toinen olisi yksinhuoltaja. Ihmiset sekoittavat nämä asiat usein vaikka kyse on täysin eri jutuista.
Vierailija kirjoitti:
Nämä on kaikista pahimpia. Nämä tuttaville tapahtuneet "ymmärtääkseni" - tarinat.
Kun tiedetään vain sen isän tai sen äidin tai jommankumman uuden kumppanin kertomus tarinasta, syntyy aina näitä syyllisiä ja uhreja. Äärimmäisen harvoin asetelma on oikeasti sellainen. Ja äärimmäisen harvassa on nämä reppana iskät jotka ei äidin ilkeyttä saa tavata lapsiaan. Äidillä ei ole oikeuksia siitä päättää, vieläkään. Ne jotka lapsiaan haluaa tavata ja tuntea, tekevät niin.
AP:lle neuvoksi, koittakaa saada äiti yhteistyöhön tai sitten isä hakee tapaamissopimusta lastenvalvojan kautta, jos sitä haluaa. Jos isälle nykyinen tilanne on ok, niin sille et valitettavasti voi mitään
Vierailija kirjoitti:
Se että on antanut toiselle yksinhuoltajuuden ei tarkoita etteikö saisi tai haluaisi pitää lapsiin yhteyttä. Monesti ihan käytännön syistä näin toimitaan, esim. jos lähipalvelut on työtön saa hän yksihuoltajana paremmat tulot.
Anteeksi mitä? Ei se huoltajuusmuoto vaikuta kuin siihen, tarvitaanko toisen huoltajan allekirjoitus kaikkiin papereihin vaiko ei. Elarit joutuu isä kuitenkin maksamaan, kuten tässä tapauksessa on käynyt.
Eli lyhyesti: mies itse hylkäsi lapsensa ja nyt väittää ettei näe lapsia lasten äidin takia.Eli puhuu silkaa jaskaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies kertoo kaikille, että ei saa nähdä lapsiaan, mutta kun ne tapaamiset pitäisi järjestyä 15 minuutissa ja lapsilla pitäisi olla milloin häihin sopivat vaatteet, milloin valmius lähteä viikoksi Lappiin. Mies ei kysele, onko lapsilla harrastuksessa kisat tai koulussa kokeet, hän nyt vain päättää, että haluaa nähdä lapset. Toukokuussa nuorempi piiloutui koulussa, kun ei halunnut, että joutuu isän kanssa matkaamaan mummolaan 300 km päähän juuri sinä viikonloppuna, kun oli tärkeä turnaus.
Miten tämä liittyy tuohon aloituksen tapaukseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin on puppua ainakin siltä osin ettei muka saa nähdä. Lapsella on oikeus molempiin vanhempiin ja jos toinen yrittää estää, niin oikeus puuttuu asiaan.
Ja tottakai se äiti on pettänytkin. Sehän on selvä. Kyllä on taas jutut, hohhoijaa.
Miksei äiti voisi pettää?? Käsittääkseni naiset pettää yhtä paljon kuin miehetkin. Jopa ne äidit!
Kyllä on lastenvalvojan kanssa oltu yhteydessä, mutta äiti manipuloinut niitä puhumalla paskaa isästä. Kyllä tässä melkein oikeuteen on jouduttu menemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies luopui aikoinaan huoltajuudesta, joten siitähän se, mutta harmittaa että sitten lasten äiti syyllistää tuolla tavalla, kun valmiita olisimme lapsia näkemään. Mutta kyllähän se niin karua sitten varmaan on, että miestä ei kiinnosta tarpeeksi.. AP
Jos mies on luopunut huoltajuudesta on se merkki ettei sitä kiinnostanut joten oikeassahan lasten äiti on.
Ok, ymmärrän että on niitä katkeruuden tunteita vielä melkein 10 vuoden jälkeenkin, mutta miksi toisaalta syyllistää sitten meitä meidän elämästämme..? Kuitenkin elatusmaksut saa.. AP
Sä et siis oikeasti tajua? Oletko sä noin tyhmä?
1.Elatusmaksut eivät korvaa läsnäoloa
2. Mies on itse luopunut huoltajuudesta eli osoittanut etteivät lapset kiinnosta.
3.Arvaa tuntuuko lapsista kivalta kun oma isä on hylännyt, arvaa tuntuuko lasten äidistä kivalta ottaa vastaan se isään kohdistuva kaipaus, pettymyt ja kiukku.
Totta hemmetissä ex on katkera: ei vapaata, lapset kiukuttelevat kun kaipaavat isäänsä jne.
Minä ainakin tiedän naisia, jotka ovat uhanneet (ja osin toteutteneet sen ) että exän elämä tulee olemaan yhtä helvettiä, jos ei yksinhuoltajuutta tipu. Olen nähnyt vierestä jos jonkinlaisia tempauksia (siten, että olen tuntenut nimenomaan nämä naiset, eli ei ole mitään vain miesten versioita)
Et ei todellakaan ole aina siitä kiinni ettei miestä kiinnosta. Ero on saattanut tulla yllättäen ja niin tulehtuneissa väleissä, että jommankumman on pakko lähteä. Siinähän saakin sitä pesäeroa tehtyä kun itkee lastenvalvojille. Yhden tapauksen oma sukulainen oli pikkupaikkakunnalla lastenvalvojana :D voitte kuvitella miten objektiivista toimintaa suoritettiin ihan vaan "lasten edun nimissä". Onneksi oikeus puuttui siihen ja pisti pisteen.
Olen tehnyt selväksi näille naisille, etten hyväksy tuollaista ja ihmettelen todella syvästi miten muut naiset (äitejä itsekin!) seuraavat vierestä mitä kieroimpia kostotoimia. Sille omalle kaverille ei sanota mitään, vaikka se pilais lastensa elämää ja sekoittaa pienten mielen kamalilta jutuilla. Ei ku ystävyys ja lojaalisuus on tärkeämpää....
Eli en ihmettele et täällä palstallakin kukaan ei (muka) usko mitään pahaa äideistä. Äitimyytin vois pikkuhiljaa heittää jo romukoppaan.
Mitä paskaa on puhunut? Kai mies osaa oikaista asiat ja tarvittaessa puolustaa itseään.
Ja vapaata on kyllä kun on ollut se "oikea isä" kuten on sanonut meille, jo siitä lähtien kun nuorin ollut muutaman kuukauden ikäinen niin siitäkään ei voi olla kyse. AP