Onko hiljaiset huonompia ihmisiä kuin puheliaat?
Kommentit (50)
Näin työelämä ja työnantajat tuntuvat ajattelevan. ._.
Ei voi tietää kun ne ei sano mitään. Voi olla fiksuja tai tyhmiä, mutta kun ne ei kerro.
Miksi ihmeessä niin pitäisi ajatella?
Hiljaiset ihmiset yleensä kuuntelevat meitä lörppöjä... :)
Ei toki, onhan se ikävää jos en sosiaalisena ihmisenä saa vastakaikua mutta ei hiljaiset yhtään huonompia ole.
Kummalla on hauskempaa, 2 hiljaista viettämässä aikaa yhdessä vai 2 puheliasta?
Puhelias puhuu yleensä myös paljon ohi suun eli asioita joita ei olisi väliksi ääneen sanoa. Moni tuntuu peittävän epävarmuuttaan lörpöttelyllä, ei kestä hiljaisuutta. Melko pitkän elämänkokemuksen perusteella voin sanoa että puheliaat "kaikkien kaverit" on usein pirullisempia, puhuvat pahaa selän takana, puukottavat selkään. Hiljaisesta ihmisestä en ole vielä koskaan sitä huomannut.
Työpaikoilla et ikinä pääse loistamaan jos olet hiljainen. Vaikka teet työsi yhtä hyvin kuin muut tai jopa paremmin. Et kiitosta saa koska sun oletetaan tekevän kaiken oikein, olethan hiljainen ja vähään tyytyväinen. Moni aikuinenkin luulee että hiljainen = kiltti.
Hiljaisemmat ovat kokemukseni perusteella lähes poikkeuksetta sosiaalisilta kyvyiltään taitavampia kuin lörpöttelijät, jotka eivät anna puheenvuoroa ilman taistelua
tälläisen kokemuksen oon saanut puheliaista, kohtelevat kuin halpaa makkaraa, ei tietty kaikki mutta käly ainakin kohtelee minua hiljaisempaa kuin halpaa makkaraa.
ap
Riippuu ajoituksesta. Koskee kaikkia.
Mun vanhemmat ovat vaihtaneet minut puheliampaan tapaukseen eli yhden veljen vaimoon. Olen aika puhelias (mutta myös hiljainen), mutta muussa seurassa. Paras ystäväni on ekstrovertti ja todella empaattinen ja muut huomioiva ihminen. Mieheni on siltä väliltä.
Miten halpaa makkaraa kohdellaan?
Riippuu ihan henkilöstä. Osasta tulee sellainen vaikutelma ettei niillä ole mitään sanottavaa, toisista taas hivenen ylimielinen (olisi sanottavaa, mutta on niin paska keskustelu etten viitsi vaivautua. Osa taas on olemuksellaan mukana vaikkei sanoja käyttäisikään, eli vaikuttavat vain vähän ujoilta.
Empty minds make the most noise..
Vierailija kirjoitti:
Miten halpaa makkaraa kohdellaan?
no sellai, tiiätsä, katsoo halveksuvasti, on heittävinään tärppejä tai piilovttuilua, rasittava ihminen!
ap
Kyllä vaan suurin osa näyttää niin ajattelevan jopa vaikka ei olisi itse kovin puhelias. Kovin moni ihminen ei minusta erityisesti tykkää vaikkei vihaakaan mutta kun tulee ilmi miksei niin aika usein sanotaan että nokun se on niin hiljainen. Anoppi jopa kerran suututkissaan sanoi että miten se pärjää missään kun se on niin hiljainen.
Ja outo ennakkoluulo se että hiljainen on kiltti ja vähään tyytyväinen eikä uskaltaisi ikinä tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kummalla on hauskempaa, 2 hiljaista viettämässä aikaa yhdessä vai 2 puheliasta?
Tietenkin kahdella hiljaisella,ei ole vaivaannuttava hiljaisuus eikä tarvitse kuunnella kenenkään kälätysyä,voi vain nauttia rauhasta.Kaksi puheliasta taas haluavat molemmat olla äänessä,eivät välttämättä kuuntele toistensa juttuja.
No siis monethan ei sitten tutussa seurassa ole hiljaisia. Typerää ajatella että jos vieraiden kesken on hiljaisempi niin ei sitten ikinä puhuisi mitään.
Ei,sillä hiljaiset perivät maan...