Kun miehelle ei kelpaa mikään, mitä teen, vaikka se olisi itse sitä pyytänyt
Sovittiin, että jään vielä kotiin lapsen kanssa. Itse olisin ehkä ennemmin palannut jo töihin, mutta laskettiin, että päivähoitomaksujen ym kulujen nousun takia palkastani ei jäisi juurikaan enemmän käteen ja lapsella on parempi kotona kuin päiväkodissa eikä mies joudu muuttamaan omia aikataulujaan viemisten/hakemisten takia jos olen kotona. Niin mies nimenomaan halusi, että jään vielä kotiin. No nyt se sitten valittaa että "makaan vain kotona" vaikka oikeasti hoidan meillä kaikki kotityöt ja hän voi elää kuin hotellissa. Itsehän se halusi että jään vielä kotiin, mutta nyt vaan valittaa että olen kotona. Jos pyytää, että teen sitä varten jonkun jutun tai autan jossain hommassa, niin sitten se ei jotenkin kelpaakaan se apuni. Joku siinä menee aina pieleen, en osaa ilman ohjeita tehdä juuri sillä tavalla ja siinä järjestyksessä kuin hän mielessään toivoi ja oletti. Vaikka siis teen parhaani. Ei oikein tee enää mieli edes auttaa, kun ei se sitten kuitenkaan kelpaa. Ja jos pyydän ohjeita niin kuulemma pitäisi tietää "näin yksinkertaiset asiat kysymättäkin". No ei voi aina kaikkea tietää. Ja hän usein oikeasti tarvitsisi minun apua niissä tilanteissa, osa jutuista jää jopa tekemättä jos en auttaisi. Miksi sitten aina vain valitusta? Tuntuu että vaikka miten asiat tekisin niin se ei kelpaa. Jotenkin onnistun sen mielestä aina epäonnistumaan.
Ei se erota halua, vaan ehdottomasti haluaa olla kanssani. Ei ole myöskään mitään sellaista, josta epäillä että olisi joku toinen hänellä. Loputon tyytymättömyys vain kaikkeen. Itseltäänkin se vaatii välillä ihan mahdottomia ja harmistuu jos ei täydellisesti onnistu. Miten ihmeessä tätä jaksan vielä?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta Ap seksialoitteiden tekeminen niin ehkä mies tajuaa muuttaa käytöstään.
Selittäkää miten seksi liittyy tähän aiheeseen? Tykkään seksistä, ja haluan sitä joka päivä. En minä aio ruveta leikkimään pihtaria, koska se olisi minulta itseltäni pois, silloinhan en saisi seksiä vaikka sitä haluan. Ap.
Älä sitten valita että mies kohtelee paskasti, jos et ole valmis muuttamaan omaa toimintaasi mitenkään .
Tottakai olen valmis muuttamaan omaa toimintaani. Mutta kun en nyt näe yhteyttä pihtaamisen ja sen välillä, että mies on tyytymätön minussa ja itsessään seksin ulkopuoliseen tekemiseen. En usko, että pihtaamisilla tai seksilakoilla pystyy "kouluttamaan" ketään. Ap.
Kehuuko mies sitten seksitaitojasi ja vartaloasi jos kaikesta muusta valittaa?
Vierailija kirjoitti:
Miten saatat haluta miestä joka koko ajan valittaa ja osoittaa olevansa sinuun tyytymätön? Etkö saa parempaa miestä edes seksiin?
Olen aina saanut helposti miehiä, niin seksiin kuin parisuhteeseenkin. Ja nimenomaan niitä miehiä, joille olisi muutakin vientiä. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Kehuu kyllä seksitaitojani. Ja kehuu se minua muutenkin. Mutta myös siis kritisoi (jota tämä aloitus koski), tosin sängyssä ei kritisoi. Kritisoi itseäänkin usein. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehuu kyllä seksitaitojani. Ja kehuu se minua muutenkin. Mutta myös siis kritisoi (jota tämä aloitus koski), tosin sängyssä ei kritisoi. Kritisoi itseäänkin usein. Ap.
Alotuitus oli että miehelle ei kelpaa mikään ja koko ajan valittaa. Mutta siis myös kehuu? Joten valehtelit aloituksessa kokonaistilanteesta. Puhuuko mies tauotta ja on jakomielitautinen?
Ap on selvästi tossun alla, ei vain myönnä. Kotihoidontuella olo tarkoittaa lapsen, ei koko kodin hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alotuitus oli että miehelle ei kelpaa mikään ja koko ajan valittaa. Mutta siis myös kehuu? Joten valehtelit aloituksessa kokonaistilanteesta. Puhuuko mies tauotta ja on jakomielitautinen?
En varmaan kuvannut aloituksessa kaikkea kokonaistilanteesta, koska halusin pitää aloituspostauksen sen verran lyhyenä, että ihmiset jaksavat lukea sen. En tarkoituksella valehdellut. Mies ei puhu tauotta. Se usein kehuu minua. Mutta usein kritisoi. Minulla on olo, että sille ei kelpaa mikään, koska se löytää niin monesta asiasta jonkun epäonnistumisen tai kritiikin aiheen. Vaikka saattaa usein myös kehua. Eikö joskus voisi jättää sanomatta sen, missä minä hänen mielestään epäonnistuin? Kommentit on siis sisällöltään sellaisia, että "teit tämän hyvin, mutta tuon osuuden ihan huonosti". Ap.
Harkitset eroa kuitenkin? Oletko kertonut miehelle?
Vierailija kirjoitti:
Ap on selvästi tossun alla, ei vain myönnä. Kotihoidontuella olo tarkoittaa lapsen, ei koko kodin hoitoa.
En koe olevani tossun alla, vähintään puolet kotiamme ja elämäämme koskevasta päätöksenteosta on minun tekemää, usein isompikin osa. Ja päätökset teemme aina yhdessä keskustellen.
Ja tämä aloitus ei koske nyt sitä että kuka tekee kotitöitä vaan sitä, että miten jaksaa puolisoa, joka löytää kaikesta tekemisestä hyvien puolien lisäksi aina myös sitä epäonnistunutta ja sanoo asian ääneen. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Harkitset eroa kuitenkin? Oletko kertonut miehelle?
En harkitse eroa, en ole niin kirjoittanut tänne. Vaan haen keinoja muuttaa elämäämme tai keinoja jaksaa miestä, jonka perusluonne tuntuu olevan herkästi tyytymätön. Ap.
Miksi mies saa asua kuin hotellissa? Ja et koe olevasi tossun alla?!
Vierailija kirjoitti:
Mies kompensoi minulle muulla tavalla sen, että teen kotityöt. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, valittamalla ettet tee mitään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten? Nuolemalla pillua aina kun sanot?
Miksi te nostatte sen seksin aina takaisin tähän keskusteluun? Mies kyllä nuolee aina kun sanon. Mutta tuo kompensaatio ei liity seksiin, en käy koskaan kauppaa seksillä. Pidän seksistä enkä halua sotkea seksiä liittyväksi joihinkin kotitöihin.
Ap.
Kyllä yleensä jos parisuhteessa ongelmana on toisen inhottava kohtelu, se heijastuu myös negatiivisesti seksielämään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä yleensä jos parisuhteessa ongelmana on toisen inhottava kohtelu, se heijastuu myös negatiivisesti seksielämään.
Olemme varmaan sitten poikkeus siitä säännöstä. Ja mielestäni mies kohtelee inhottavasti myös itseään, kritisoi itseäänkin aika kurjalla tavalla. Ap.
Onko miehellä vaativa luonne? Juontaako lapsuudesta?
Onko hän stressaantunut?
Puhukaa rauhassa kumpikin toisillenne asiasta. Sanot, että sinulle tulee riittämätön olo, kun niin monesti huomautellaan. Että aivan kuin et onnistuisi missään. Katsokaa Väestöliiton sivuilta vinkkejä parisuhteen kehittämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Onko hän stressaantunut?
Puhukaa rauhassa kumpikin toisillenne asiasta. Sanot, että sinulle tulee riittämätön olo, kun niin monesti huomautellaan. Että aivan kuin et onnistuisi missään. Katsokaa Väestöliiton sivuilta vinkkejä parisuhteen kehittämiseksi.
Ei Ap:lle tule riittämätön olo kun saa nuolentaakin kun sanoo! Miten voisi tulla? Naurettavaa valittaa tyhjästä.
Miten mies kompensoi sen, että voi elää kuin hotellissa? Montako lapsivapaata tuntia Ap saa viikossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko hän stressaantunut?
Puhukaa rauhassa kumpikin toisillenne asiasta. Sanot, että sinulle tulee riittämätön olo, kun niin monesti huomautellaan. Että aivan kuin et onnistuisi missään. Katsokaa Väestöliiton sivuilta vinkkejä parisuhteen kehittämiseksi.Ei Ap:lle tule riittämätön olo kun saa nuolentaakin kun sanoo! Miten voisi tulla? Naurettavaa valittaa tyhjästä.
Miten mies kompensoi sen, että voi elää kuin hotellissa? Montako lapsivapaata tuntia Ap saa viikossa?
Älkää ihan oikeasti jaksako jauhaa nyt siitä seksistä. Vai onko niin harvinaista, että nainen tykkää seksistä eikä käytä seksiä painostuskeinona, että sitä pitää sitten jotenkin ihmetellä?
Ja kysymykseesi lapsivapaista tunneista, en niitä laske koska saan niitä niin paljon kuin haluan, olen usein iltaisin ja viikonloppuisin harrastuksissani ja mies kahdestaan lapsen kanssa. Mutta sekään ei ole se kompensaatio kotitöistä vaan mies tykkää olla lapsen kanssa ja minä tykkään harrastaa, emme me joudu asiasta mitään vääntämään. Ap.
Ap.
Miten saatat haluta miestä joka koko ajan valittaa ja osoittaa olevansa sinuun tyytymätön? Etkö saa parempaa miestä edes seksiin?