Tervehdykseen vastaaminen; eikö tämä ole epäkohteliasta?
Eräs nuori nainen vastaa minulle aina "moi moi", kun sanon hänelle "moi". Eikö tämä ole epäkohteliasta? Ainakin englannin kielessä näin on, jos yksi sanoo "hi" ja toinen vastaa "bye".
Tämä on alkanut tympimään jo sen verran, että kohta lakkaan vaan tervehtimästä — ainakin ensimmäisenä. Onko tämä joku naisten yritys määrittää nokkimisjärjestys? Olemme varmaan noin samanikäisiä (olen myös nainen).
Kommentit (11)
Miksi vertaat englantiin, jos suomeksi tervehtimisestä on kyse :0
Joo siinä kaksinkertaisessa moimottelussa on usein vielä semmoinen vähättelevä vivahde,että no moimoi. Tunnistan tyylin.
Alapeukuttakaa, jos haluatte, mutta enemmän olisi apua niistä kommenteista. Eikö "moi moi" ole sama kuin "näkemiin" ??
No ei, riippuu aina vaan tilanteesta. Moikka ja heippa ehkä, hei ja moi ei.
joo just tota XDD eii vittu sun kanssas
Ei ole epäkohteliasta, vaan erilainen tapa tervehtiä, kuin sinulla.
Minä en sano koskaan kenellekään terve, mutta monet tervehtivät minua kyseisellä sanalla.
Sanon kaikille mielestäni neutraalin hei-sanan, osa vastaa moi tai sanoo päivää.
Voit unohtaa turhan traumasi.
tietenkin ensi kerralla sanot hänelle MoiMoi ja katsot reaktiota :D ei tämä ole niin vakavaa, elämä on leikintäyteistä eikä kaikkea pidä jäädä kelailemaan. leiki hänen kanssaan vähän
Vierailija kirjoitti:
Joo siinä kaksinkertaisessa moimottelussa on usein vielä semmoinen vähättelevä vivahde,että no moimoi. Tunnistan tyylin.
Tätä meinaan. Jos sanon "hei", niin toivoisin perusystävällisen "hein" takaisin, eikä mitään nokka pystyssä moimoitteluita.
Niin kauan kuin ei vastaa kuten Bachelor, eli MO niin kaikki hyvin.