Ärsyttääkö teitä naisia se, että kun puhutaan erotiikasta tai seksistä, se tarkoittaa melkein aina vähäpukeista naista?
"Kesän kuuma rantamuoti."
"Katukuvassa paljon paljasta pintaa tulevana kesänä."
"Sensuelli elokuva 1980-luvun Madridista."
"Seksikäs urheiluvaatemuoti vallannut kuntosalit."
Jne.
Aina tarkoitetaan vähäpukeisia naisia!
Kommentit (45)
Yhtä hyvin se voi ärsyttää miestä, kun miehiä ei esitellä halun kohteena ja haluttuina objekteina. Jokaisella naisella on nuorena huomattavaa eroottista pääomaa ihan vain olemalla olemassa. Miehistä tuota samanlaista eroottista pääomaa on vain miesmallin näköisillä bodareilla. Onneksi miehet eivät ole niin riippuvaisia naisten huomiosta kuin naiset miesten huomiosta ja osaavat jo varhaisessa vaiheessa panostaa muihin avuihin kuin ulkonäköön.
Onkohan minussa jotain vikaa kun olen heteronainen ja kyllä minä mielelläni ja mielenkiinnolla katselisin alastonta miestä?
Vierailija kirjoitti:
Se ärsyttää, että iltapäivälehdissä ja netissä vähäpukeinen nainen tai mies (yleensä joku julkkis) on aina "seksikäs" tai "eroottinen". Ei todellakaan ole. Monesti vain mauton. Kyllä se seksikkyys ja eroottisuus on ihan jotain muuta kuin paljasta pintaa mahdollisimman paljon.
Juuri tämä! Heti kun joku seiskajulkkis menee uimahalliin siitä pitää vääntää eroottinen otsikko vaikka syytä ei olisi.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan minussa jotain vikaa kun olen heteronainen ja kyllä minä mielelläni ja mielenkiinnolla katselisin alastonta miestä?
Ei vikaa sinänsä, mutta alaston/vähäpukeinen nainen kiinnostaa ihmisiä keskimäärin paljon enemmän kuin alaston/vähäpukeinen mies.
Kyllä ärsyttää se, että silmänruoka heteronaisille ja homomiehille puuttuu lähes täysin. Kun taas naisten paljastelu, seksikkäät poseeraukset jne. ovat suorastaan normi, olit sitten näyttelijä elokuvassa, ammattivalokuvamalli mainoksessa tai joku Tiina Tavallinen somessa.
Olen monesti pohtinutkin, mikseivät miehet seksualisoi itseään / miksei heitä seksualisoida samalla tavalla enemmän? Useinhan se esitetään suorastaan vitsikkäänä jos mies poseeraa "seksikkäästi". Eivätkö miehet vain uskalla tai osaa vai mistä on kysymys?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ärsyttää se, että silmänruoka heteronaisille ja homomiehille puuttuu lähes täysin. Kun taas naisten paljastelu, seksikkäät poseeraukset jne. ovat suorastaan normi, olit sitten näyttelijä elokuvassa, ammattivalokuvamalli mainoksessa tai joku Tiina Tavallinen somessa.
Olen monesti pohtinutkin, mikseivät miehet seksualisoi itseään / miksei heitä seksualisoida samalla tavalla enemmän? Useinhan se esitetään suorastaan vitsikkäänä jos mies poseeraa "seksikkäästi". Eivätkö miehet vain uskalla tai osaa vai mistä on kysymys?
Esimerkkinä Parkkosen kohta sataa-video joka tehtiin vastavedoksi naisten seksualisoinnille mutta sitä pidettiin vitsinä. Eikä miestä voida pitää eroottisena objekteina edes silloin kun siihen pyritään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vikaa sinänsä, mutta alaston/vähäpukeinen nainen kiinnostaa ihmisiä keskimäärin paljon enemmän kuin alaston/vähäpukeinen mies.
Eli ihmiset = heteromiehet? Tässäpä se ongelman ydin piilee, nääs kun täällä on meitä muitakin kuin heteromiehet ja mekin haluaisimme katsella jotain, joka vastaa seksuaalisiin tarpeisiimme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ihmiset = heteromiehet? Tässäpä se ongelman ydin piilee, nääs kun täällä on meitä muitakin kuin heteromiehet ja mekin haluaisimme katsella jotain, joka vastaa seksuaalisiin tarpeisiimme.
Eikö sellaista materiaalia löydy mistään vai miksi haluat sitä kaikkien muidenkin nähtäville?
Just katoin tosi hyvää leffaa, jossa oli aivan huikee naisnäyttelijä. Ei mitenkään erityisen eksoottinen kasvoilta, vaan sellanen naapurin tyttö. Rintsikoita ei ollu ja lähes kaikissa lähikohtauksissa rinnat keskellä ruutua valkoisessa paidassa :D Se elokuva ei ollu mitenkään seksuaalinen tai seksistinen vaan aika miehekäs oikeastaan ja silti ne nännit piti näkyä lähikuvissa paremmin ku naama.
Vierailija kirjoitti:
Miehen seksualisoimiseen vaaditaan ovelaa imagomarkkinointia; miehen alastomuudelle ja poseeraamiselle pitää olla joku erityinen syy, että se olisi seksikästä naisten silmissä. Naiselle taas riittää, että ottaa muuten vain vaatteet pois.
Aikoinaan Playboy-lehdelle tehtiin vastine, jossa oli miesten kuvia, mutta lähinnä homomiehet tilasivat lehteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä vain puheissa. Minua tuli vastaan nuori pariskunta. Mies oli pukeutunut löysiin mukaviin shortseihin ja vastaavaan löysään t-paitaan. Vierellä käveli nuori nainen kireissä pikkushortseissa ja ihonmyötäisessä topissa. Tuli mieleen, että olisi se löysä t-paita ja löysät shortsit olleet naisenkin päällä mukavan ja rennon tuntuiset, mutta pitää vaan vetää kireää ylle, koska naisen kuuluu näyttää sellaiselta.
Ja höpöhöpö. Itsehän te naama punaisena selitätte, että vaatteiden pitää istua jne. Vaikka todellinen syy on kullien seisottaminen.
Vaatteen hyvä istuvuus on täysin eri asia kuin kireys. Muu-muukin voi istua, jos olkasauma on oikeassa kohdassa.
Terveisin nainen, joka pitää hyvin istuvista mutta leikkaukseltaan väljistä vaatteista.
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen seksualisoimiseen vaaditaan ovelaa imagomarkkinointia; miehen alastomuudelle ja poseeraamiselle pitää olla joku erityinen syy, että se olisi seksikästä naisten silmissä. Naiselle taas riittää, että ottaa muuten vain vaatteet pois.
Aikoinaan Playboy-lehdelle tehtiin vastine, jossa oli miesten kuvia, mutta lähinnä homomiehet tilasivat lehteä.
Joo. Miehen seksikkyys tulee ihan muusta kuin paljaasta pinnasta. Itse koen esim. miesmallit, miesstripparit tai vaikkapa bodarit äärimmäisen epämiehekkäinä, koska sellainen keikistely nyt ei vaan sovi miehiselle miehelle.
Saan paljon enemmän kiksejä vaikkapa jostain kung fu -elokuvasta missä miehet ovat kaulasta varpaisiin peitettynä kuin jostain Hunks -esityksestä. Koska mies, joka riisuu vaatteensa keikistelläkseen naisille demaskulinisoi itsensä eikä siinä yhtään auta että leikitään poliisia ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan kun laitetaan kaikki ihmiset kasaan, niin alaston nainen kiinnostaa keskimäärin enemmän. Naisiakin kiinnostaa katsella vähäpukeisia naisia, mutta miehiä ei juurikaan kiinnosta katsella vähäpukeisia miehiä. Homoseksuaalit ovat merkityskettömän pieni osuus kokonaiskuvan kannalta.
Ap:lle vastaukseksi että ärsyttää. Ja kun tämä tapa aina esittää vähäpukeinen nainen seksiobjektina on niin laajalle levinnyt. Mutta tasa-arvoa on tässä todella vähän. Ei ihme että nuoret tytöt tykkäävät poikabändeistä ja että miehet pitävät niitä noloina -- sehän on harvoja tilanteita jossa miehet ovat rehellisesti seksiobjekteina.
Omista tuttavanaisistani monella on iäkkyydestä riippumatta usein joku nuorehko mies seksiobjekti, jotka he seuraavat. Eräs iäkäs rouva on fanittanut vuosikausia erästä mäkihyppääjää, toinen on innoissaan tennispelaajista, kolmas ihailee jotain miesnäyttelijää tai jalkapalloilijaa...
Mutta mediassa tämä ei näy, koska vanhakantaisten käsitysten takia vain nainen voi olla objekti ja mies ei.
Ja toinen asia joka ärsyttää on ip-lehtien kuvitus seksiin liittyviin aiheisiin: aina kuvassa on ne hemmetin varpaat! Mitä ihmettä?
Samassa kategoriassa ärsyttää myös se, että naisille vakuutellaan että seksi voi olla hyvää ja tyydyttävää myös ilman orgasmia. Onko kukaan koskaan sanonut näin miehelle? Tämäkin kertoo lähinnä siitä, että naisen seksuaalisuutta katsotaan yleisesti miehen halujen ja tarpeiden kautta.
Ei kun en lue noita juttuja. Pelkästä otsikosta voin päätellä sitten ihan mitä itse tykkään. Joka tosin sekin on usein naisia.
Ei ärsytä. Luon omat mielukuvani, joissa olen ainuo vähäpukeinen nainen. Muut ovat nakuja moehiä. Kuka paskalehtien jutuista välittäisi
Vierailija kirjoitti:
Samassa kategoriassa ärsyttää myös se, että naisille vakuutellaan että seksi voi olla hyvää ja tyydyttävää myös ilman orgasmia. Onko kukaan koskaan sanonut näin miehelle? Tämäkin kertoo lähinnä siitä, että naisen seksuaalisuutta katsotaan yleisesti miehen halujen ja tarpeiden kautta.
Tuo nyt on vain naisten lohduttelua, kun monella naisella on vaikeuksia saada orgasmia. Miehillä kyseinen ongelmna on paljon harvinaisempi, joten miksi miehille pitäisi moista soopaa syöttää? Kyllähän naiset kaipaavat päänsilittelyä muissakin asioissa "Lihavat naiset ovat seksikkäitä", "Nainen pystyy kaikkeen mihin mieskin pystyy" jne.
Haluaisin nähdä miehillä samanlaista muotia, kauneustuotteita ja jatkuvaa "pitää-olla-seksikäs" asennetta, jota naisiin kohdistetaan. Miettikää, kun miehillekin käytäisiin myymään samalla volyymillä vaikkapa rakennekynsiä, muotoilevia alusasuja ja kaiken maailman ryppyvoiteita. Miettikää, kun ukot vetäisi tuolla kadulla pitsisissä pikkushortseissa ja vaalean sävyisissä napatopeissa.
Se ärsyttää, että iltapäivälehdissä ja netissä vähäpukeinen nainen tai mies (yleensä joku julkkis) on aina "seksikäs" tai "eroottinen". Ei todellakaan ole. Monesti vain mauton. Kyllä se seksikkyys ja eroottisuus on ihan jotain muuta kuin paljasta pintaa mahdollisimman paljon.