Miten saada ripuli tai vatsatauti? Tekis mieli hakee saikkuu muutama päivän.
Kommentit (60)
Mun mies teeskenteli kerran ripulia ja joutui antamaan lääkärissä kakkanäytteen. Sai kakata kotona ja piti viedä näyte takas.
Mies sekotti vettä pökälepalaan ja sai siitä vetistä sotkua. Ei ollut kyllä kuin aitoa ripulia mutta sai silti saikkua. Sorry oltiin nuoria ja tyhmiä silloin!
Mulla murtui kerran käsi, tuli kk lomaa.
Vierailija kirjoitti:
Työnnä vasemman käden etusormi suuhusi ja oikean käden etusormi peräaukkoosi .Ellei auta, niin vaihda käsiä.
Ei hitsi mä menin sun jekkuus mukaan ja kokeilin. Maistu ihan pa*kalle!!
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli kuume ja ripuli quornista. Joo, eikä maistu enää. Inhottava suutuntuma ja tympeä maku. Näin papu ja linssifanin mielestä.
Samoja kokemuksia mullakin
Vierailija kirjoitti:
Työnnä vasemman käden etusormi suuhusi ja oikean käden etusormi peräaukkoosi .Ellei auta, niin vaihda käsiä.
Ei hitsi mä kokeilin tota. Jekutit mua! Maistui ihan *askalle!
Risiimiäöjystä saa riipuöin sori kirjotusbheet miö on niha
Persesormetuksen tarkoitus on katsoa tuleeko verta eli onko umppari tulehdus.
Mulla on varma keino: kaapista löytyy antibioottikuuri, joka saa mut oksentamaan. Sain sen kerran johonkin angiinaan tms, mutta piti hakea toinen kun oksensin pian pillerin otettuani.
En ole niitä vielä väärinkäyttänyt, mutta jos tarvii niin töissä vaan pilleri lärvään ja vessaan yrjölle. Tai parempi vielä, toimiston roskikseen niin ei jää kellekään epäselväksi että olen sairastunut.
Meinaatko, että ne siellä lääkärissä oikeasti tarkistavat, että onko vatsasi oikeasti ripulilla vai ei? Sanot, että vatsa kipeä ja ripuli sekä muutenkin vähän heikko olo.
Mikäli asut stadissa niin käypä ni olemassa rautatieasemalla hissin nappulaa ja varmuudeksi seinää.
Risiiniöljyllä saat ripulin. Ripuli on kuitenkin ihan p**ka tauti, ihan mikä tahansa aiheuttanut, joten sinuna menisin kyllä mieluummin töihin.
Öööööö eiku vaan lekurille ja sanot että on vatsatautia ja vessassa saa rampata koko ajan, eipä ne ainakaan multa oo ikään sen kummemmin kyselly tai vaatinu näytteitä, saikkulappu vaan kouraan ja kotiin paranemaan. Tosin helpottanut tämäkin kun työpaikalla nykyään omailmoituskäytäntö; tuskin esimies kotiin lähtee katsomaan olenko oikeasti ripulissa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka sitä sun ripulointia tulee kyttäämään? Jos sanot että on mahatauti, kai ne sen uskoo ilman todisteitakin?
Lääkäri kuuntelee ripulia valittavalta potilaalta suoliäänet. Jos ne ovat vilkastuneet, puhuu se ripulin puolesta. Jos ei, ei sairaslomaa tipu.
No ei mulla alnakaan ole lääkärissä kuunneltu mitään suoliääniä tai kaiveltu persettä. Kerran tosin vain oon mahataudin takia siellä käyny.
Suihkuta oikeen kunnolla vettä perseesees sen jälkeen kun oot syöny, ja sit vielä hypi silleen että se vesi sekottuu siihen ruokaan. Sit oota hetki et alkaa tuntuu. Siinä sulle ripuli
eikai nyt kukaan halua vatsatautia sen vuoksi että sais saikkua.
Menee ja sanoo että on vatsatauti, ei sitä työterveydessä kukaan pysty tarkistamaan.
Eikä sellasiin tarkastuksiin ole resursseja.
Mulla oli viime keväänä noro-ripuli, oksenteluu ,mahakramppeja , kuumetta ja ripulointia 48h putkeen..kyllä tuli töihin ikävä!!
Dippaa sormea peräreikääsi ja nuolaise. Toista tarvittaessa xxx kertaa.