Palveluammatissa työskentelevä, kerro törkein/pöyristyttävin/uskomattomin asia, jonka asiakas on tehnyt tai sanonut.
Itse en työskentele palvelualalla. Aina välillä kuitenkin näkee aivan uskomatonta käytöstä muilta asiakkailta. Alalla työskentelevillä näitä kokemuksia on todennäköisesti paljon enemmän. Jakakaa!
Kommentit (30)
Hahah, en millään haluaisi nostaa uudelleen, mutta haluaisin kuulla näitä
ap
Keuhkosi ja huusi mulle puoli tuntia tuotteesta, mitä meillä olisi mainoksen mukaan pitänyt olla. Sieltä tuli kaikki kirosanat, huorittelut ja tyhmittelyt. Kunnes muisti, että mainos oli meidän kilpailijan ja lähti siltä seisomalta liikkeestämme menemään.
Myönnän, että jäin huuli pyöreänä hänen peräänsä katsomaan.
Saako vastata, että mammat, jotka alkavat riehumaan synnytyksessä, koska eivät synnytyksen vaiheen vuoksi voi saada haluamaansa? Riehumisellaan he vaarantavat henkilökunnan, syntyvän vauvan ja oman turvallisuutensa. Omasta mielestään ovat vain uhreja, joita vallanhimoiset pompottelevat.
Käytävän lattialla, vessan ovien luona oli ihan ehta, lämmin käsikakka.
-Siivooja
No en tiedä onko tämä nyt mitenkään kovin törkeä, mutta noin 10 vuotta sitten teini-iässä olin kaupan kassalla töissä. Tervehdin erästä asiakasta sanomalla hänelle "Moi!" ja ajattelematta sen enempää. Nainen alkoi huutaa minulle kovaan ääneen että: "Sinähän et sano minulle'moi'! Moi sanotaan kavereille ja tuttaville. Minä en ole sinun kaverisi! Minua sinä tervehdit sanomalla 'Hei' tai 'Päivää'!".
Jäin vähän huuli pyöreänä tuijottamaan, taisin sitten pahoitella ja sanoa "hei". En ollut ennen tajunnutkaan että "moi" on törkeä tervehdys.
Vierailija kirjoitti:
Keuhkosi ja huusi mulle puoli tuntia tuotteesta, mitä meillä olisi mainoksen mukaan pitänyt olla. Sieltä tuli kaikki kirosanat, huorittelut ja tyhmittelyt. Kunnes muisti, että mainos oli meidän kilpailijan ja lähti siltä seisomalta liikkeestämme menemään.
Myönnän, että jäin huuli pyöreänä hänen peräänsä katsomaan.
Minusta parhaita ovat nämä asiakkaat:
"onko teillä tuotetta x?"
"ei valitettavasti ole valikoimassa"
"Jaaaaaa, pitääpä lähtä tuohon kilpailija-kauppaan....."
Ihan niinkuin perusmyyjällä olisi mitään valtaa valikoimien suhteen. Asiakkaan toive esitetään myymäläpäällikölle, joka esittää sen eteenpäin. Edes myymäläpäällikkö ei voi päättää valikoimasta (ainakaan meidän ketjussa). Ja ihan niin kuin minua henkilökohtaisesti edes kiinnostaisi mihin kauppaan asiakas menee :D
Vierailija kirjoitti:
No en tiedä onko tämä nyt mitenkään kovin törkeä, mutta noin 10 vuotta sitten teini-iässä olin kaupan kassalla töissä. Tervehdin erästä asiakasta sanomalla hänelle "Moi!" ja ajattelematta sen enempää. Nainen alkoi huutaa minulle kovaan ääneen että: "Sinähän et sano minulle'moi'! Moi sanotaan kavereille ja tuttaville. Minä en ole sinun kaverisi! Minua sinä tervehdit sanomalla 'Hei' tai 'Päivää'!".
Jäin vähän huuli pyöreänä tuijottamaan, taisin sitten pahoitella ja sanoa "hei". En ollut ennen tajunnutkaan että "moi" on törkeä tervehdys.
Haha. :D Mulle kävi vähän samankaltaisesti kun teitittelin erästä naista. Olin n. 19v ja asiakas oli n. 50-65v välillä ja kysyin että "haluaisitteko te muovipussin näille blaablaa" ja nainen vastasi kovalla äänellä: "Miksi teitittelet! Minä en ole niin vanha että teititellään! Minä en ole sinulle mikään teititeltävä ja sinä kysyt että haluanko pussin, ilman teitittelyjä!"
Mitään hän ei sanonut, mutta vetäisi heppinsä esiin ja kusi juustotiskiimme...
Haukuttu idiootiksi, tyhmäksi, hitaaksi, kiljuttu päin naamaa. Ja asioista joille itse asiakaspalvelijana/myyjänä en voi mitään tehdä, tai "syy" on ollut asiakkaassa itsessään.
Huvipuistossa olin 18-vuotiaana hampurilaisia myymässä. Kivahan se on kuunnella kun aikuinen mies huutaa kurkku suorana, miten ruoan saaminen kestää liian kauan, jonot on liian pitkät, työntekijöitä liian vähän ja kaikenlisäksi teini-ikäisiä lukiolaisia, ruokapaikkoja liian vähän... Tässähän olikin pitkä lista, mille se 18-vuotias kesätyöläinen voi ihan hemmetisti tehdä jotain. Sama mies oli häntä koipien välissä, kun esimies tuli paikalle katsomaan mikä riehumistapaus on kyseessä. "Juu ei tässä mitään" eikä sanaakaan edellisistä huudon aiheista. Jepjep.
Kaiken kaikkiaan huvipuisto on kamalin työpaikka, jossa olen ikinä ollut. Juuri sen vuoksi, että mihinkään ei voi vaikuttaa, työvoimaa liian vähän, kaikki paska kaadetaan sen onnettoman nuoren kesätyöntekijän niskaan.. Stressiä kestän kyllä, mutta en sellaista kokonaisvaltaista paskaa niskaan jatkuvalla syötöllä, vaikka ylitunnollisesti parhaansa tekee niillä resursseilla mitä on annettu.
Osalla samassa puistossa oli ihan eri kokemukset, esimerkiksi moni laitevahdeista viihtyi oikein hyvin kun toimenkuvakin oli ihan erilainen. Aika jännästi grillityöntekijöistä edellisvuotisista yksikään ei tullut toista kertaa, eikä mennyt kukaan meistäkään seuraavana vuonna. Mainittakoon että olen ollut monena kesänä muualla hampurilaismyyjänä ja kiirettäkin on ollut.
Joillakin asiakkaista on mielenkiintoinen tapa raivostua, jos heille antaa vaihtoehtoja.
Asiakas: "Hampurilainen juustolla"
Myyjä: "Laitetaanko cheddaria, edamia vai koskenlaskijaa?"
Asiakas: "NO VIT*U JUUSTOA"
Okei...
Perustuu tositapahtumiin.
Tämä ei tapahtunut mulle vaan työkaverille (oltiin yhtäaikaa vuorossa)
Naispuolinen asiakas nuorelle myyjätytölle "Mikä v*u sinä luulet olevasi, sulla on ruma perunanenäkin".
Työkaveri tuijotti hetken silmät pyöreenä ja suu auki ja lähti takahuoneeseen itkemään. Asiakas poistui myös. Kuulemma ei ollut mitään kautta tuttu tai tietoa mistä purkaus tuli.
Vierailija kirjoitti:
Ei hemmetti! Mulle puolestaan alkoi kerran yksi minkkiturkkinen vanhempi rouva huutaa miltei täsmälleen samoilla sanoilla, koska olin erehtynyt sanomaan hänelle "päivää". Muisti ripittää mua tuosta vielä poistuessaankin. Ei tosin kertonut, että mikä sitten olisi ollut se oikea tervehdys, enkä siinä tilanteessa kehdannut ruveta kerjäämään verta nenästä kysymälläkään.
Olin yhdessä nettifirmassa töissä joten moni luuli että sinne pystyi kirjoittamaan valituksia kaupoista. Kerran joku kirjoitti että teidän kivijalkaliikkeenne myyjällä on huonosti laitettu kynsilakka. Henkilökohtaisesti on haukuttu vaikka miksikä myös silloin kun asiakas on ostanut piraattituotteita täysin toiselta nettisivulta.
H*rittelua kuulee viikoittain. Olen myös tyhmä, hidas ja osaamaton. Onneksi suurin osa kiittää hyvästä palvelusta, muuten olisi jo lopettanut työt. Mielialalääkkeitä syön ja terapiassa käyn, että työtä jaksaa tehdä. Vaihdan heti alaa kun löydän toisen työn.
Hammashuollossa joudun viikoittain käännyttämään vastaanotolta ihmisiä, jotka tulevat sinne vaatimaan heti paikalla tuoliin pääsyä, koska heillä on särky. Ei mene jakeluun, että meillä on potilaita, jotka ihan aikuisten oikeasti ovat varanneet hoitojan ja jotka nyt sitten ovat oikeutettuja istahtamaan siihen tuoliin. Vaikka kuinka huorittelet ja vaadit oikeutta, niin sinä et ilman varattua aikaa vaan istu siihen tuoliin, johon sillä ajan varanneella ihmisellä on vuoro istua.
Mulla olis muutama, mut en jaksa tänään kirjoittaa. Kirjoitan huomenna. Sekä myyjänä, että asiakkaana.
Ap nostaa