Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumman pelastaisit tulipalosta? Koiran vai ihmisen?

Vierailija
16.06.2017 |

Tässä mielpiteeni: Eläin on ELÄIN. Se ei edes tunne mitään. Ihminen menee aina ja kaikessa eläimen edelle. Näin se nyt vaan valitettavasti on.
Jos te ootte noin "eläinrakkaita", että pelastaisitte eläimen ihmisen sijaan, niin miksi te ylipäätään otatte niitä koteihinne vangeiksi ja erkaantumaan luonnostaan? Eläin kuuluu ulos. Jos eläimet olisivat ulkona, niin eivätpä joutuis tulipaloihin! Eläin pärjää luonnossa yllätys yllätys luonnostaan! Eläin ei pärjää palavassa talossa.
Tehkää vaikka lapsia mielummin ja lopettakaa toi eläinrääkkäys.

Kumman pelastaisit tulipalosta? Koiran vai ihmisen?

Vaihtoehdot

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää riippuu niin monesta asiasta. Ja voin kyllä sanoa, että ei ne eläimet mitään vankeja ole, perheenjäseniä kaikki, jotkut jopa rakkaampia kuin ihmiset. Jos palossa olisi naapurin mummo ja koirani voin sanoa, että melko varmasti koirani pelastaisin. Mietippös ap itse: pelastaisitko oman lapsesi vai naapurin lapsen? Tunteet siinä edelle menee, jolloin oma perhe menee muun edelle. Koirani on kyllä itselle paljon paljon tärkeämpi kuin pikkusiskoni.

Vierailija
2/10 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu kyllä ihan ihmisestä. Periaatteessa sanoisin ihmisen, mutta koska aloitus oli niin ärsyttävästi kirjoitettu, niin vastasin koiran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää riippuu niin monesta asiasta. Ja voin kyllä sanoa, että ei ne eläimet mitään vankeja ole, perheenjäseniä kaikki, jotkut jopa rakkaampia kuin ihmiset. Jos palossa olisi naapurin mummo ja koirani voin sanoa, että melko varmasti koirani pelastaisin. Mietippös ap itse: pelastaisitko oman lapsesi vai naapurin lapsen? Tunteet siinä edelle menee, jolloin oma perhe menee muun edelle. Koirani on kyllä itselle paljon paljon tärkeämpi kuin pikkusiskoni.

Kai olet kertonut pikkusiskollesi että pelastat mieluummin koirasi hengen kuin hänen henkensä?

Kuulostat kyllä kovin nuorelta. Sitten kun niitä koiria on ehtinyt olla jo monta tajuaa kuinka paljon lyhyempi eläimen elämä on (kuin ihmisen) ja kuinka paljon helpommin kuolleen lemmikin voi korvata uudella pennulla sen sijaan että korvaisi kuolleen läheisen ihmisen toisella.

Vierailija
4/10 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo metsäpaloista kuullut koskaan?

Vierailija
5/10 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoiti ap tosiaan turhan provosoivasti, siksi osa vastaa varmasti koiran, vaikka ajattelisi oikeasti toisin.

Vierailija
6/10 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono vertaus, kyllä kai sitä oman koiran pelstaa ennen kuin naapurin koiran. Ihmisen kohdalla taas jo lakikin määrää että  esim. onnettomuustilanteessa pelastetaan ensin ihmiset, sitten vasta lemmikit.

Vierailija
7/10 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sellaisella koiralla edes tekee, joka ei ole ajoissa varoittanut savun hajusta? Silloin saa kuollakin tulipalossa.

Vierailija
8/10 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä provo.

Vierailija
9/10 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näitä kannata kysyä, koska vastaukset ei korreloi sen kanssa miten tosielämässä käy. Ei palavasta talosta tai autosta kukaan ensin eläintä pelasta jos täytyy oikeasti valita kumman kantaa ulos, sen tajuttoman koiran vai tajuttoman ihmisen.

Vierailija
10/10 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun koira osais ottaa kantaa, se sanoisi että pelasta se ihminen. Se itse vinkuis kun raahaisin sitä sylissäni ja yrittäis kohti sitä ihmistä, se on rodultaan ja luonteeltaan sellainen, että koittais raahata ihmistä talosta. Vierastakin. Se kokee, että se on sen tehtävä ja uskollisesti se pyrkis sen tekemään oman henkensä uhalla.  Tästä(kin) syystä ihmisen ja myös siksi koska minä en voi pelastustoimessa rikkoa lakia. Se maksaa minulle työurani.  Saattaisin kyllä hullun tuskan vallassa palata epätoivoiseen yritykseen hakemaan koiraakin ja se sitten - jos tässä nyt oli että vain yhden voi pelastaa - vois maksaa mulle henkeni.

Tositilanteesta ei kai kukaan tiedä, miten sekaisin on, tuleeko adrenaliini ja tekee hullunrohkeita juttuja vai pelastaako vain itsensä. Kukaan ei sitä voi etukäteen tietää. Osa jähmettyis, osa juoksis itse pois, osa kaappais koiran syliin sekavassa sokkitilassa, osa ihmisen, osa piiloutuis vessaan ymmärtämättä mitä tekee. Kun paniikki ohjaa toimintaa, kukaan ei tiedä mitä tekee.