Naiseni lihoi raskauden aikana - aion jättää hänet
Olen aina pitänyt hoikista naisista, ja hoikkaan naiseen myös rakastuin. Valitettavasti tyttöystäväni kirjaimellisesti "söi kahden edestä" ollessaan raskaana. Vieläpä roskaruokaa. Ja se nyt näkee hänen kropassaan. Silmämääräisesti on tullut 20-30 kiloa raskautta edeltävään aikaan (olen huono arvioimaan).
Synnytyksestä on kulunut jo 2 kuukautta, ja tuollaiseksi hän taitaa jäädä. Seksiä meillä ei vielä ole, enkä tiedä, mitä muuta raskaus ja synnytys teki hänen kropalleen. Suoraan sanottuna hän kuvottaa minua tuollaisena, enkä pysty edes ajattelemaan häntä seksuaalisesti.
En tiedä pitäisikö odotella pari kuukautta, jotta paremmin kehtaisi jättää hänet. Sukulaiset ja tuttavat tulevat varmasti tuomitsemaan, mutta oma on elämäni. Haluan tyttöystävän, joka sytyttää minut seksuaalisesti.
Sitäpaitsi, koen tulleeni painostetuksi sen lapsen hankintaan. Hän halusi lapsen, minä en.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Joo olen samaa mieltä. Synnytin ja laihduin entiselleni mutta kahdessa vuodessa olen lihonut taas 8kg. Ihan vain sen takia ettei mulla ole energiaa liikkua tai katsoa mitä syön. Mies ei tee osaansa että mullekin jäisi aikaa energisenä käydä salilla tms. Hän kyllä kerkeää.
Eroa harkitsen minäkin sillä mies sanol että alapääni on löysä. No jaa, mä kyllä tunnen hänen kalunsa sisälläni mutta ehkä se vain on niin että häneltä on hävinnyt se mieskunto, kutistunut jonnekin.
Teillä on ihan normaali suomalainen parisuhde.
Vierailija kirjoitti:
Huono provo! Tai sitten sanot syyksi vaimosi lihomisen,kun tosiasiassa sinusta ei ollut isäksi. Jos ulkonäkö on tärkeintä maailmassa,nii miksi päätit hankkia lapsen.? Eikö etukäteen tullut mieleen,että raskaus saattaa muuttaa kroppaa? Jonain päivänä olet itsekkin ruttuinen vanha ukko,joka hylkäsi oman lapsensa.
Ei ollut isäksi, sitä minä olenkin aina ajatellut. Tyttöystävä vain sai painostettua vauvan tekoon. Hän maksoi siitä seksikkään kroppansa hinnan, sekä suhteemme. Emme ole naimisissa, joten lähtöni on helpompi. Toivottavasti hän löytää miehen, jolle kelpaa läskinä ja yhoona.
AP
Vierailija kirjoitti:
No, aina lihomiselle ei voi mitään. Itselläni joka raskaus tuonut 30kg painoa vaikka olen liikkunut päivittäin ja syönyt terveellisesti. Moni ajattelee että ei voi olla, mutta kyllä vaan on. Sairastun aina raskaana aineenvaihduntahäiriöön (kilppari ja radi) ja joka kerta tullut se 30kg, insuliinia en ole tarvinnut.
Mutta! Joka kerta se 30kg on lähtenyt ilmam laihduttamista 3-4kk sisään. Synnärille jäänyt aina 10-15kg ja loput lähti itsekseen ilman laihdutusta.Ap odotahan vielä hetki. Jos ei puolen vuoden päästä ole paino alkanut laskemaan niin toteuta uhkaus vasta sitten.
Kyllä varmasti voi aina lihomisen estää! Kilppari on tunnettu tekosyy, mutta se tuo max pari kiloa. Kilpparikaan ei estä laihtumasta, jos syö vähemmän kuin kuluttaa. Lisäksi on epäselvää, että tulevatko kilpirauhashäiriöt ennen vai jälkeen lihomisen.
Moni nainen toteuttaa raskaana ollessaan hokemaa "syödä kahden edestä", vaikka todellinen lisäennergian tarve loppuraskaiden aikana on noin yhden leivän verran.
Päätin jo erota. Kerron asiasta tyttöystävälleni huomenna sunnuntaina.
AP
Varaa itsellesi aika terapeutille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa hankalassa tilanteessa! 2 kuukaudessa harva muuten laihtuu omiin alkuperäisiin mittoihinsa. Miten sinun suhteesi lapseen, onko suhde hyvä ja läheinen?
Oletko aiemmin ennen lasta miettinyt pidempää suhdetta ko. naisen kanssa? Mihin rakastuit hänessä? Ainoastaan ulkonäköönkö?
Mieti vielä ja ehdota hänelle, että alkaisitte molemmat tosi terveelliselle ruokavaliolle, joka tukisi terveyttä ja teidän jaksamista lapsen kanssa. Voit tuoda esille myös terveellisen ruokavalion hyvän vaikutuksen imettämiseen jos hän sitä tekee. Ethän vai itsekin syönyt roskaruokaa odotusaikana?
Tilanne on hyvin helposti korjattavissa jos sitä ylipäätään itse todella haluat!
En tunne vauvaankaan mitään suurta kiintymystä. Päinvastoin, herättää ärtymystä usein.
En ole koskaan halunnut lasta, mutta olimme seurustelleet jo 2 vuotta, kunnes tyttöystäväni sai minut painostettua siihen. "Kyllä sun mieles muuttuu, kun pidät lasta sylissä", no ei muuttunut.
Itsestäni tuntuu, että nyt olisi paras vain lähteä pois tästä suhteesta, ja aloittaa puhtaalta pöydältä.
AP
Ei ole 'puhdasta pöytää' enää sinulla. Olet lapsen isä ja vastuussa siitä. Ellet suostu jakamaan huoltajuutta viikko viikko systeemillä, jolloin vältyt elareilta, sinusta tulee yh isä esim joka toinen viikonlopou ja sen lisäksi maksat monta sataa euroa elareita seuraavat 18 vuotta.
Kannattaa sopeutua siis isyyteen. Puolisosta pääset eroon toki, mutta vanhemmuudesta et enää koskaan.
Ehkä körsit kriisistä, isäksi tuleminen vaatii sinua kasvamaan aikuiseksi. Nyt juttusi kuulostavat keskenkasvuisilta etkä ole sisäistänyt uutta vastuuta elämässäsi.
Elämäsi on siis muuttunut pysyvästi, ikuisesti. Se ei tule enää koskaan olemaan samanlaista kuin ennen. Nyt sinun pitää alkaa rakentaa sitä mahdollisimman hyväksi näistä uusista lähtökohdista.
... eli maksat monta sataa euroa elareita _ joka kuukausi_ seuraavat 18 v, ellet ota viikko viikko huoltajuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa hankalassa tilanteessa! 2 kuukaudessa harva muuten laihtuu omiin alkuperäisiin mittoihinsa. Miten sinun suhteesi lapseen, onko suhde hyvä ja läheinen?
Oletko aiemmin ennen lasta miettinyt pidempää suhdetta ko. naisen kanssa? Mihin rakastuit hänessä? Ainoastaan ulkonäköönkö?
Mieti vielä ja ehdota hänelle, että alkaisitte molemmat tosi terveelliselle ruokavaliolle, joka tukisi terveyttä ja teidän jaksamista lapsen kanssa. Voit tuoda esille myös terveellisen ruokavalion hyvän vaikutuksen imettämiseen jos hän sitä tekee. Ethän vai itsekin syönyt roskaruokaa odotusaikana?
Tilanne on hyvin helposti korjattavissa jos sitä ylipäätään itse todella haluat!
En tunne vauvaankaan mitään suurta kiintymystä. Päinvastoin, herättää ärtymystä usein.
En ole koskaan halunnut lasta, mutta olimme seurustelleet jo 2 vuotta, kunnes tyttöystäväni sai minut painostettua siihen. "Kyllä sun mieles muuttuu, kun pidät lasta sylissä", no ei muuttunut.
Itsestäni tuntuu, että nyt olisi paras vain lähteä pois tästä suhteesta, ja aloittaa puhtaalta pöydältä.
AP
Ei ole 'puhdasta pöytää' enää sinulla. Olet lapsen isä ja vastuussa siitä. Ellet suostu jakamaan huoltajuutta viikko viikko systeemillä, jolloin vältyt elareilta, sinusta tulee yh isä esim joka toinen viikonlopou ja sen lisäksi maksat monta sataa euroa elareita seuraavat 18 vuotta.
Kannattaa sopeutua siis isyyteen. Puolisosta pääset eroon toki, mutta vanhemmuudesta et enää koskaan.
Ehkä körsit kriisistä, isäksi tuleminen vaatii sinua kasvamaan aikuiseksi. Nyt juttusi kuulostavat keskenkasvuisilta etkä ole sisäistänyt uutta vastuuta elämässäsi.
Elämäsi on siis muuttunut pysyvästi, ikuisesti. Se ei tule enää koskaan olemaan samanlaista kuin ennen. Nyt sinun pitää alkaa rakentaa sitä mahdollisimman hyväksi näistä uusista lähtökohdista.
Ei ole minulla aikomusta alkaa tuon vauvan isäksi, joten kyllä minulla on puhdas pöytä. Elareita voi tietenkin yrittää saada, mutta nekin on mahdollista välttää.
En minä koskaan pitänyt itseäni isätyyppinä, ja tämä kokemus vain vahvisti sen ajatuksen, eikä muuttanut. Olkoon opetus kaikille naisille, että miestä ei kannata painostaa hankkimaan lasta.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, aina lihomiselle ei voi mitään. Itselläni joka raskaus tuonut 30kg painoa vaikka olen liikkunut päivittäin ja syönyt terveellisesti. Moni ajattelee että ei voi olla, mutta kyllä vaan on. Sairastun aina raskaana aineenvaihduntahäiriöön (kilppari ja radi) ja joka kerta tullut se 30kg, insuliinia en ole tarvinnut.
Mutta! Joka kerta se 30kg on lähtenyt ilmam laihduttamista 3-4kk sisään. Synnärille jäänyt aina 10-15kg ja loput lähti itsekseen ilman laihdutusta.Ap odotahan vielä hetki. Jos ei puolen vuoden päästä ole paino alkanut laskemaan niin toteuta uhkaus vasta sitten.
Kyllä varmasti voi aina lihomisen estää! Kilppari on tunnettu tekosyy, mutta se tuo max pari kiloa. Kilpparikaan ei estä laihtumasta, jos syö vähemmän kuin kuluttaa. Lisäksi on epäselvää, että tulevatko kilpirauhashäiriöt ennen vai jälkeen lihomisen.
Moni nainen toteuttaa raskaana ollessaan hokemaa "syödä kahden edestä", vaikka todellinen lisäennergian tarve loppuraskaiden aikana on noin yhden leivän verran.
Päätin jo erota. Kerron asiasta tyttöystävälleni huomenna sunnuntaina.
AP
Oletko antanut vaimolle mahdollisuuden salilla käymiseen? Tarkoitan että hoidat vauvaa ja teet kotihommia edes muutamana iltana viikossa?
Liikuntaan ei jää aikaa eikä voimia jos miehen laiskuuden takia nuori äiti joutuu tekemään yksin kaiken.
Tee tyttöystävällesi palvelus ja jätä hänet mahdollisimman äkkiä, niin pääsee pikimmiten eroon tuollaisesta kusipäästä!
Onneksi tuollainen luonne paljastuu aika äkkiä uusissakin suhteissa ja nykyinen naisesi ansaitsee paljon parempaa kuin tuollaisen nyhverön!
Mikä jumaleera tällaisia äijänkäppänöitä vaivaa?! Kukaan ei tulevaisuudessasi tahdo seurustella sellaisen kanssa joka ei ymmärrä, mikä on rakkauden ja pelkän ulkonäön varaan rakentuvan suhteen ero! Ja arvaa tuleeko lapsellesi kiva elämä, kun teet tuollaisen keikautuksen. Mites suu pannaan, kun lapsi kysyy äidiltä myöhemmin, miksi erositte? Väännä itse kakara maailmaan peräreijästäsi.
Tänä on trolli, mutta valitettavasti tällaisia ihan tavallisistakin miehistä löytyy, eivät ole mitään komistuksia tms. Oksetus.
Älkää nyt jaksako vastailla näin kulahtaneihiin provoihin, vaatikaa edes jotain tasoa!
Mikä jumaleera tällaisia äijänkäppänöitä vaivaa?! Kukaan ei tulevaisuudessasi tahdo seurustella sellaisen kanssa joka ei ymmärrä, mikä on rakkauden ja pelkän ulkonäön varaan rakentuvan suhteen ero! Ja arvaa tuleeko lapsellesi kiva elämä, kun teet tuollaisen keikautuksen. Mites suu pannaan, kun lapsi kysyy äidiltä myöhemmin, miksi erositte? Väännä itse kakara maailmaan peräreijästäsi.
Pidän aika pöyristyttävänä että täällä moni sanoo että odota vielä jos se laihtuisi. Öö, nainen on synnyttänyt hetki sitten, mies ei ilmeisesti osallistu mitenkään mihinkään ja hänen pitäisi olla jo missin mitoissa ja valmis seksiin? Ap:n kaltaisen paskasäkin kanssa? Ensimmäinen kerta kun kuulen miehen haluavan erota lapsensa äidistä kaksi kuukautta syntymän jälkeen, ja syynä tämä.
Ja minä teen näitä juttuja työkseni.
Sanattomaksi vetää että kaltaisiasi ihmisroskia on olemassa, toivon että tämä on provo ja jos ei niin, tee naiselle ja lapselle palvelua ja suksi helvettiin. Taloudellista vastuuta se ei sinulta tietenkään poista, venkoilit miten tahansa.
Voit toki etsiä uuden naisen, mutta tuon kaliiberin kusipäisyys paistaa läpi, kannattaa tutkailla itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Ei ole olemassa mitään resetoimisnappulaa siihen jos lapsi on tullut maailmaan. Ei siinä auta auta sinun vinkumisesi siitä, etten halua tätä tai ei huvita määky-määky. Lapsi on myös sinun joten saat maksaa elatusta seuraavat 18 vuotta ja elää tiedossa että olet täysin paska isä. Onnittelut siitä!
Ai että oikeen voi välttää elarit? Siinähän istut ulosotossa 18 vuotta. Paska provo.
Mieti minkälaisen ratkaisun kanssa voit elää hyvällä omallatunnolla. Kuulostat aika kypsymättömältä ja itsekeskeiseltä. Voisiko kuitenkin olla, että pitkällä tähtäimellä sinua kaduttaisi, jos et omaan lapseen rakenna mitään sidettä. Omat suhteet vanhempiisi eivät taida olla kummoisetkaan - vai mitä?
Jokainen toki voi elää omanlaistaan elämää, mutta tämän kokemuksen jälkeen kannattaisi syvästi harkita sterilisatiota, niin et tehtaile enempää viattomia lapsia kärsimään katkenneesta isäsuhteesta.
Joo olen samaa mieltä. Synnytin ja laihduin entiselleni mutta kahdessa vuodessa olen lihonut taas 8kg. Ihan vain sen takia ettei mulla ole energiaa liikkua tai katsoa mitä syön. Mies ei tee osaansa että mullekin jäisi aikaa energisenä käydä salilla tms. Hän kyllä kerkeää.
Eroa harkitsen minäkin sillä mies sanol että alapääni on löysä. No jaa, mä kyllä tunnen hänen kalunsa sisälläni mutta ehkä se vain on niin että häneltä on hävinnyt se mieskunto, kutistunut jonnekin.