Huoh, pitäisi taas keksiä mitä tänään ruoaksi. Mitä sinä laitat tänään?
Olen viime päivinä tehnyt lasagnea, broilerisalaattia, kanapastaa, lihakeittoa ja uunilohta. Mitähän kummaa sitä tänään keksisi?
Kommentit (44)
Yksin vauvan kanssa kotona, vauva unille ja tein lautaselle fetasalaatin, paistoin uunissa bataattia ison kasan ja paistoin lehtipihvin. Sairaan hyvää, täyteen tuli mutta ei yhtään ähky.
Perjantai/lauantai on meillä aina ruokapäiviä Siis syödään ihan jotain muuta kuin arkena, jolloin syödään ihan kotiruokaa.
Perjantaina saatetaan varsinkin talvella kyllä syödä jotain tyyliin tex-mexiä tai tehdä/tilata pizzaa. Perjantai poikkeaa arjesta, mutta ei siis ole välttämättä mitään kauhean hienoa tai parempaa. Pikemminkin nopsaa ja mukavaa. Kesällä jotain grillattua ja salaattia.
Lauantaisin ei olla varmaan ikinä syöty tyyliin makaronilaatikkoa tai lihakeittoa. Mies tykkää kokata.
Huomenna syödään graavattua siikaa ja varhaisperunoita, tämän tiedän varmasti. Alkuruokana, Pääruokana todennäköisesti jotain hyvää lihaa grillistä ja kaverina grillikasviksia ja salaattia. Liha ja kasvikset riippuvat huomisen aamun kauppahallireissusta.
Sunnuntaina on yhtä tiettyä lihapataa. Ei siis mitään hienoa, mutta erilaista kuin mitä arkena tehdään.
Viikolla sitten taas enemmän osastoa pasta bolognese, linssikeitto, broileria ja riisiä jne. En ole ikinä tehnyt ruskeaa kastiketta, enkä tietääkseni myöskään syönyt sitä kotona. Edes mummini ei tehnyt ruskeaa kastiketta, tuota palstan tärkeää ainesosaa kaikkiin kastikkeisiin. Kiinnostaisi tietä miten se tehdään ja miksi esim. jauhelihakastikkeeseen pitää tehdä ruskea kastike?
Ruskea kastike= voi+jauhot+lihaliemi
Jauhot paahdetaan rasvassa tummiksi ja lisätään neste
Mä tein tänään kermaisen lohiperunalaatikon. Eilen tein aurajuustolla ja juustoraasteella täytetyn lihamurekkeen, jota vieläkin on jäljellä. Sen kanssa on perunamuusia. Sitten on vielä itse tehtyä coleslaw salaattia.