Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero tulossa, parhaimmat neuvot yksin selviämiseen?

Vierailija
16.06.2017 |

Paljon tulee varmaan tilanteita, joita ei osaa näin etukäteen kuvitella. Ja arkikin tulee sellaisenaan olemaan paikoin rankkaa yksin vanhassa omakotitalossa kolmen lapsen kanssa (muuttaa en aio monesta syystä). Kertokaa siis elämää yksinkertaistavia/helpottavia vinkkejä ja käytäntöjä jotka olette huomanneet toimiviksi! Kiitos jo etukäteen!!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä odota exältä yhtään mitään kuten apua tai asiallisuutta. Helpottaa huomattavasti, kun lakkaat heti välittämästä. 

Vierailija
2/16 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se elämä paljon muutu.Mies vaan ei enää ole kuvioissa.Vähemmän pyykkiä, ruoan menekki pienenee, vanukkaat eivät häviä  jääkaapista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä rohkeasti apua ystäviltä ja sukulaisilta. Jos lähipiirissäsi on muita eronneita vanhempia, heiltä saa korvaamatonta vertaistukea. Pidä huoli omasta hyvinvoinnistasi eli nuku riittävästi ja syö säännöllisesti. Jos saat lapset välillä toiselle vanhemmalle, lepää, liiku ja tapaa ihmisiä. Muista että vaikeita hetkiä tulee, lapsilla kestää sopeutua ja eron syistä ym voi joutua puhumaan lukuisia kertoja. Anna lasten puhua ja kuuntele heitä. Älä mollaa toista vanhempaa vaikka kuinka tekisi mieli. Anna myös itsellesi aikaa tottua uuteen. Kaikki kääntyy lopulta hyväksi - uusi elämä odottaa ja kaikki on mahdollista. t. Kuusi vuotta erosta.

Vierailija
4/16 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kaada sementin loppuja viemäriin. Sillä selviää jo pitkälle.

Vierailija
5/16 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se elämä paljon muutu.Mies vaan ei enää ole kuvioissa.Vähemmän pyykkiä, ruoan menekki pienenee, vanukkaat eivät häviä  jääkaapista.

Niinpä. Tämän lisäksi auto ei korjaa enää itse itseään, kodin kaikki kivat pikku huoltotyöt pitää tehdä itse ja olet muutenkin ihan oikeasti ja ilman selittelyjä itse vastuussa kaikesta. Riippuen valitsemastasi miehestä, tämä on joko enemmän tai vähemmän hyvä tilanne sinulle.

Vierailija
6/16 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Tämän lisäksi auto ei korjaa enää itse itseään, kodin kaikki kivat pikku huoltotyöt pitää tehdä itse ja olet muutenkin ihan oikeasti ja ilman selittelyjä itse vastuussa kaikesta. Riippuen valitsemastasi miehestä, tämä on joko enemmän tai vähemmän hyvä tilanne sinulle.

Voiko tähän jotenkin varautua? Vararahastoa (jep, näillä tuloilla) ja miettimistä etukäteen, mistä hankkia esim auton kanssa apua. Mutta kuka kuskaa sinne korjaamolle ja pois ym, tällaisten kanssa saa varmasti tapella. Saati sitten vuotavien kattojen sun muiden, maalla kun ei huoltofirmaa ole...

Vierailija
7/16 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän eri tilanteessa mutta siis aina yksin asunut ja elänyt nainen 44 v. Olen vuosien varrella koonnut kaveripiirin miehiä joilta saan apua. Yksi osaa tietokoneet, toinen pienet remppajutut kolmas jotain pankkiasioita tms. En pyydä liian usein ja liian isoja asioita. Ja aina tarjoan kiitoksena hyvät pöperöt ja tarvittaessa autan asioissa mitä itse osaan. Yksin olen selvinnyt tähän asti kaikesta, tosin minulla ei ole lapsia joka voi vanhana olla huono juttu...

Vierailija
8/16 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistoidea!

Vierailija
9/16 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä rohkeasti apua ystäviltä ja sukulaisilta. Jos lähipiirissäsi on muita eronneita vanhempia, heiltä saa korvaamatonta vertaistukea. Pidä huoli omasta hyvinvoinnistasi eli nuku riittävästi ja syö säännöllisesti. Jos saat lapset välillä toiselle vanhemmalle, lepää, liiku ja tapaa ihmisiä. Muista että vaikeita hetkiä tulee, lapsilla kestää sopeutua ja eron syistä ym voi joutua puhumaan lukuisia kertoja. Anna lasten puhua ja kuuntele heitä. Älä mollaa toista vanhempaa vaikka kuinka tekisi mieli. Anna myös itsellesi aikaa tottua uuteen. Kaikki kääntyy lopulta hyväksi - uusi elämä odottaa ja kaikki on mahdollista. t. Kuusi vuotta erosta.

Tämä. Sait monta hyvää neuvoa.

Itse erolapsena (nykyisin kyllä aikuisena) lisäisin että keskustele ystäviesi ja muiden aikuisten kanssa. Älä avaudu liikaa lapsille parisuhdeongelmista ja eron vaikeudesta. Jos sinulla ei ole ystäviä joiden kanssa keskustella niin terapiakin on parempi kuin avautua lapsille. Enkä tarkoita että lapsille pitäisi valehdella, mutta kaikkea ei tarvitse kertoa.

Vaikka aikuisten parisuhde päättyy se ei tarkoita että isyys tai äitiys loppuisi, myöskään lasten lapsuus ei saisi päättyä eroon.

Tue exäsi isyyttä. Vaikka kuinka vituttaisi hänen käytöksensä, petetyt lupaukset tai jatkuvat muutokset,  niin kaikki se panostus jonka jaksat laittaa lasten isäsuhteen ylläpitoon maksaa takaisin korkojen kanssa. 

Vierailija
10/16 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä odota exältä yhtään mitään kuten apua tai asiallisuutta. Helpottaa huomattavasti, kun lakkaat heti välittämästä. 

Tää on niin totta. Vaikka kuinka lupailee auttaa huonekalujen kasaamisessa ja muutossa tms. niin turha odottaa mitään apua. Onneksi apn ei tarvitse hoitaa muuttoa sentään.

Aplle: elä itsellesi ja lapsille. Nauti siitä, että ei tarvitse ottaa xsää huomioon enää. Tee kaikki omalla tavalla. Koita tavata ystäviä. Suru ja viha tulee ja menee aaltoina. Lopulta paistaa aurinko, vaikka tuntuisi että sekin on kadonnut maailmasta. Kerää pois tai hävitä xsästä muistuttavat tavarat. Säästä jotain muistoja teistä lapsille isästään vaikka varaston hyllylle. Järjestä koti uusiksi, huonekalut erilailla ja vaikka eriväriset verhot. Omat pussilakanasi kierrätykseen ja uudet tilalle, ei tarvi itkeä nukkumaan mennessä kun tulee muistot mieleen. Kaikkein paras on jos x ottaa kodintekstiilit mukaansa, piinatkoon muistot häntä sitten. Ole asiallinen miehelle lasten edessä, älä puhu pahaa. Olet vapaa, maailma on avoin. Hyviä asioita tapahtuu vielä, usko pois.

Vierailija
11/16 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko tähän jotenkin varautua? Vararahastoa (jep, näillä tuloilla) ja miettimistä etukäteen, mistä hankkia esim auton kanssa apua. Mutta kuka kuskaa sinne korjaamolle ja pois ym, tällaisten kanssa saa varmasti tapella. Saati sitten vuotavien kattojen sun muiden, maalla kun ei huoltofirmaa ole...

Monessa paikassa on mökkitalkkarin tapainen tai ns aviomiespalvelu! Tosi kätevää. Korjaamoilta saa lainaksi auton. Hinaus voi mennä vakuutukseet. Kaikesta selviää. Monesti riittää, kun kertoo ongelmasta muille. Naapuri keksii apua jne.

Vierailija
12/16 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autoja varten on korjaamot, joissa työt tehdään ripeästi eikä viikkotolkulla autotallissa puuhastellen. Usein saa tilalle vara-auton, jos tarvetta on. Huoltotyöt osaa naiset siinä kuin miehetkin ja jos ei osaa, voi avuksi soittaa mökkitalkkarin/aviomiespalvelun tms. Tekevät nopeasti ja usein heillä on omat työvälineet mukana. Ruuveja osaa väännellä nainenkin, pesukoneen nukkasihdin puhdistusta ei voi verrata heprean opiskeluun ja harva mies osaa korjata vuotavan katon tuosta vain.

Vierailija
13/16 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aviomiespalvelu.fi

Vierailija
14/16 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki ystäviä. Miehiä ja naisia. Opettele tekemään asiat itse. Hanki duuni jista saat tarpeeksi rahaa. Elä. Kaikki muu sulla on jäljellä, mies vaan puuttuu ja entäs sitten?

Vierailija
15/16 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se fiilis on mahtava kun osaat ja pärjääät itse! Itse vastaavassa tilanteessa tapetoin! Huoneet omannäköiseksi itse! Mahtava huomata että osaa siinä missä ex kiukutteli ja tapellen vedettiin tapettia seinään.

Vierailija
16/16 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on jo ennen eroa itse ollut kodin putkimies  sekä talkkari ja ulkoistanut auton huollon, eipä asiat paljon muutu. Vähemmän  nuo ketuttaa kun ennen eroa kun se joka lupasi asian hoitaa 6kk sitten edelleen vaan lojuu sohvalla ja torkkuu ja suutahtaa muistuttamisesta

lainaamasi kirjoittaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan