Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kunnan kerrostalon ruohonleikkaaja jättää osan takapihasta leikkaamatta? (Kuva)

Vierailija
16.06.2017 |

http://aijaa.com/aT2jEF

Eli nurmi ajetaan muuten paitsi suoraan takapihan edestä. Ärsyttää kun pitää itse käsin repiä loppu ruoho irti.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystävä selvänäkijä ei nyt ole paikalla. Joudut kysymään tätä asiaa ruohonleikkaajalta itseltään.

Miksi sinun pitää repiä ruoho käsin irti?

Vierailija
2/23 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaisjärki puuttuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siinä jotain mukulakiveä tms?

Vierailija
4/23 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siinä jotain mukulakiveä tms?

Ei ole. Ap

Vierailija
5/23 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivystävä selvänäkijä ei nyt ole paikalla. Joudut kysymään tätä asiaa ruohonleikkaajalta itseltään.

Haluan ruohon pois koska muuten takapiha näyttää siivottomalta. En viitsi ostaa mitään leikkuria jotain pikku takapihaa varten, joten revin voikukat ja muut rikkaruohot käsin.

Ap

Vierailija
6/23 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sopimuksen mukaan tuo jätetään ajamatta

Vierailija
7/23 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on varmaan sun omaa pihaa, ja se kuuluu asukkaalle.

Vierailija
8/23 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa naapurin piha, oma pihani on sileäksi revitty.

Ap

Vierailija
9/23 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sittenhän sen ei pitäisi haitata.

Vierailija
10/23 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Joudun repimään sen itse ja käsin. Miksi ruohonleikkaaja ei samalla leikkaa koko takapihaa? Ei ole mitään järkeä jättää yhtä osaa leikkaamatta, etenkin kun leikkaaja näkee ettei siinä kasva mitään kukkia.

Ap

Vierailija
11/23 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko pelkää, että siellä on jotain kaivonkansia tai talotekniikkaan liittyvää ja väistää siksi, tai sitten joku talon asukas on pyytänyt säästämään nurmikolla kasvavia kukkia.

Vierailija
12/23 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista. Eikö siitä ole ollut puhetta, että tuo "oma" piha on asukkaan vastuulla? Ja jos niin on, niin eikö taloyhtiöllä ole yhteiskäytössä olevaa konetta jota voisi kaikki käyttää oman pihansa nurmikon leikkaamiseen? Miksi et kysy isännöitsijältä/huoltofirmalta, tai vuokranantajalta, tai kuka nyt tuollaisista asioista on sopinut sen tyypin kanssa joka nurmikon leikkaa?

Vierailija
13/23 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Joudun repimään sen itse ja käsin. Miksi ruohonleikkaaja ei samalla leikkaa koko takapihaa? Ei ole mitään järkeä jättää yhtä osaa leikkaamatta, etenkin kun leikkaaja näkee ettei siinä kasva mitään kukkia.

Ap

On olemassa myös pieniä laitteita jotka on varsin käteviä tuollaiseenkin. Ei tarvi ostaa isoa kallista ruohonleikkuria.

Vierailija
14/23 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan ruohon pois koska muuten takapiha näyttää siivottomalta. En viitsi ostaa mitään leikkuria jotain pikku takapihaa varten, joten revin voikukat ja muut rikkaruohot käsin.

Ap

Voikukat ovat kauniita.

Vierailija
15/23 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://aijaa.com/aT2jEF

Eli nurmi ajetaan muuten paitsi suoraan takapihan edestä. Ärsyttää kun pitää itse käsin repiä loppu ruoho irti.

Sinä kysyt sitä täältä?

Vierailija
16/23 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se nimenomaan sun vastuulla ole. Itse olet sitten sen vaivalloisen repimisen kiukuspäissäsi valinnut. Useimmiten "oma" piha asukkaan leikattava jo senkin takia, että omalle pihalleen jätetään milloin mitäkin ja sitten on vastuu juttuja, kun joku ajoi jonkun yli leikkurilla.

Vierailija
17/23 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti leikkaajan sopmuksen tai muun ohjeen mukaan tuota aluetta ei leikata, koska se katsotaan asukkaan "omaksi" pihaksi. Jotkut ovat mahdollisesti istuttaneetkin siihen jotain istuttaneetkin, ja he taas eivät tykkäsi jos ruohonleikkurilla ajetaan yli.

Kysy asiasta isännöitsijältä, josko sinun piha-alueesi voidaan leikata taloyhtiön toimesta. Ellei, niin sitten olet aikuinen ja hoidat jatkossakin oman alueesi itse. Välineet voit siihen valita itse.

Vierailija
18/23 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kunnalla töissä mm näissä hommissa. Meillä oli todella tarkat alueet että mitkä kuuluu meille ja mitkä ei. Työ sitten oli juuri tuon näköistä ja sain kuulla siitä asiakkailta mutta minkäs teet kun työnantaja on antanut tarkat alueet?

Meillä oli hoidettavana mm yksi viherpätkä missä oli puita. Ekat 10m pätkästä me hoidettiin puut (leikattiin huonot oksat pois), ruoho (ajettiin pois) ja katukiveys (revittiin kasvusto kiveyksen välistä). Toinen 10m hoidettiin vain puut, mutta ruoho ja katukiveys kuului toiselle firmalle hoidettavaksi. Niin tarkkaa se oli. Näyttipä hyvältä kun ekat 10m pätkästä oli hyvim hoidettu, mutta loppupätkä rehotti koska toinen firma kävi eri päivinä hoitamassa sen alueen.

Vierailija
19/23 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja kun se on sun omaa pihamaata niin auta armias mikä poru siitä syntyisi kun joku on istuttanut vaivalla hankkimiaan kukkia pihamaalleen ja kunnan ruohonleikkaaja ajaa yli vaikka sopimuksessa sanotaan että pihamaat on asukkaiden omalla vastuulla. Sitä paitsi lisää se sen leikkurin polttoaine kustannuksia, sen kun kertaa kaikkien muiden taloalueiden ajamattomilla pihamailla niin johan siitä aimo erä lisää tulee kustannettavaa.

Vierailija
20/23 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi