Miksi TE-toimisto haluaa katkaista työhakuni?
Olen työelämässä ja pidän haun voimassa sen varalta että jotain parempaa löytyisi. Nyt TE-toimisto haluaa katkaista työhakuni. Miksi ihmeessä?
Kommentit (10)
Koska et voi olla työtön työnhakija, jos sinulla on kokoaikatyö.
En nyt ymmärrä, että miksi haluat virallisesti edes olla työtön työnhakija? Kunhan vaan haet.
Vierailija kirjoitti:
En nyt ymmärrä, että miksi haluat virallisesti edes olla työtön työnhakija? Kunhan vaan haet.
Sanoinko olevani työtön? Ei, olen vain työnhakija.
Säännöllisin välein tulee tarkistaa, onko asiakas edelleen työnhakijana. Ei ole mukava laittaa tietoa työpaikasta, kun vastauksesksi tulee, että mitä ihmettä, en ole hakenut töitä kuukausiin. Työnantajille tehtävissä esittelyissä on usein mukana työssäolevia, joilta pitää tarkistaa, hakevatko vielä töitä.
Ap olet ymmärtänyt te-toimiston tarkoituksen väärin. Se on työttömien kyttäämislaitos. Ei sinulla kokopäivätöissä käyvänä ole mitään asiaa sinne. Ei te-toimiston kautta töitä haeta (paitsi pitkäaikaistyöttömälle saatetaan keksiä palkkatukipaikka että kunta ei joudu maksamaan työttömyysturvaa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Eli siitä vaan hakemaan töitä!
Työkkäriin voi ilmoittautua vain TYÖTÖN työnhakija, ei mikä tahansa hakija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa kuka tahansa voi käyttää TE-toimiston palveluja (eli ilmittautua työnhakijaksi), riippumatta siitä onko työssä vai ei.
Minä olen työtön työnhakija vaikka olen töissä. Mutta vaikka teenkin täyttä työaikaa, ei palkkani ole hääppöinen ja saan 150-300€/kk vielä soviteltua päivärahaa päälle jota en tietenkään saisi, jos en olisi työnhakijana.
Kyllä voi olla työnhaku voimassa vaikka on töissä, itsellänikin on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä. Voi siellä olla hakijana vaikka on töissäkin.
Haluavat kaunistella tilastoja.